سرویس موسیقی هنرآنلاین: سینا علم نوازنده کمانچه و مدرس موسیقی درباره فعالیت‌ این روزهای خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: من در حال حاضر مشغول ضبط یک سری اثر جدید هستم که به‌زودی منتشر می‌شوند. علاوه‌ بر این یک آلبوم آماده دارم که در تیرماه منتشر می‌شود، ضمن این که برای آلبوم "کمانه رو" موفق شدم در بخش آلبوم و موسیقی جهان مسابقه گلوبال میوزیک اواردز مدال نقره را کسب کنم.

این نوازنده در رابطه با قطعه "خالو" که به‌تازگی منتشر کرده است توضیح داد: "خالو" یک موسیقی بی‌کلام است و بر اساس المان‌های موسیقی جنوب با تلفیق موسیقی جز و راک ساخته شده است. محوریت سازی آن با سازهای کمانچه و سه‌تار است. من در این قطعه خواستم به‌واسطه موسیقی جنوب یک موسیقی فعال‌تر بسازم. اصولاً دوست دارم در آثارم تلفیق صورت بگیرد تا با جامعه امروز ما هم‌سو باشد.

او درباره آسیب‌های کرونا به موسیقی عنوان کرد: ضررهای کرونا واقعاً زیاد بود و من در این مدت نمی‌توانستم کلاس‌های آموزشی خودم را برگزار کنم. با این حال کرونا یک خوبی داشت و آن هم این که احساسات مردم به همدیگر بیشتر شد و مردم توجه بیشتری به همدیگر کردند. در این ایام مردم بیشتر در خانه بودند و فرصت بیشتری داشتند تا در فضای مجازی موسیقی و فعالیت‌های هنری را دنبال کنند.

علم نظرش را درباره آموزش آنلاین این‌گونه بیان کرد: من با آموزش آنلاین موافق نیستم ولی آموزش به‌صورت مجازی برای هنرجویانی که در سطح متوسط و حرفه‌ای هستند امکان‌پذیر است، درحالی‌که برای هنرجویان مبتدی اصلاً شدنی نیست. ما در ماه‌های گذشته به این نتیجه رسیدیم که آموزش موسیقی به افراد مبتدی امکان‌پذیر نیست؛ در حد کلاس پیشرفته ممکن است ولی در مورد آموزش صرف امکان‌پذیر نیست.

وی در پایان درباره برنامه‌های آینده خود گفت: در فکر این هستم که پس از این ماجراها یک کنسرت اینسترومنتال داشته باشم. امیدوارم ویروس کرونا زودتر تمام شود و ما بتوانیم به کارمان برسیم.