سرویس موسیقی هنرآنلاین: امیرحسین حسنی‌نیا خواننده و سرپرست گروه آقای سماع درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: اخیراً قطعه‌ای را برای سیستم بهداشت کشور خواندم که با همکاری یونسکو پخش شد. تقریباً یک ماه هم داشتم کمک جمع می‌کردم تا برای کارتن‌‌‌خواب‌های تهران ببرم. هنوز هم داریم کمک می‌کنیم ولی آن یک ماه بسیار دلچسب بود.

او درباره قطعه‌ جدید خود توضیح داد: در این قطعه بیت "رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر ضمیر" از غزل سعدی را خواندم. هر کدام از نوازنده‌ها در خانه بخش مربوط به خود را ضبط کردند و درنهایت یک فیلم از خودشان گرفتند و ما هم آن کلیپ را به یونسکو دادیم تا پخش کرد. چند گروه خارجی هم این کار را برای یونسکو انجام داده‌ بودند. فکر می‌کنم در بین آن کارها بیشترین بازخورد را کار ما داشت.

حسنی‌نیا ادامه داد: در این فرصت کتاب شعر "گلنار" را نیز منتشر کردم. علاوه بر آن یک کتابی به نام "خانه" دارم که هنوز منتشر نشده است. ماجرای این کتاب، داستان یک پسر 15 ساله است که پدر و مادرش برای کار به آشپزخانه منزل مولانا می‌روند. حالا این اتفاق با شش ماه آخر زندگی مولانا مصادف می‌شود و زندگی مولانا در آن مدت از زبان این بچه روایت می‌شود. علت اینکه چرا سراغ چنین موضوعی رفتم نیز به این می‌گردد که من نسبت به مولانا ارادت قلبی دارم.

او در خصوص آلبوم جدید نیز گفت: کارهای آلبوم جدید من یک ماه و نیم دیگر به اتمام می‌رسد و برای مجوز آن اقدام خواهم کرد. در آلبومی که می‌خواهم منتشر کنم با بچه‌هایی کار کرده‌ام که قبلاً کار می‌کردم. شعرهای آن نیز از اشعار مولانا است و حال و هوای موسیقی خاورمیانه را دارد.

حسنی‌نیا در پایان گفت: گروه آقای سماع در اوایل اسفندماه در رشت کنسرت داشت که خودمان آن را به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو کردیم چون آن موقع اوضاع شهر رشت خوب نبود. پس از این که شرایط عادی شود حتماً در تهران و رشت کنسرت می‌گذاریم.