سرویس موسیقی هنرآنلاین: سروش قهرمانلو آهنگساز، نوازنده سه‌تار و گیتار، خواننده و سرپرست گروه نیوش در جدیدترین پروژه توماس نوئل نوازنده و عکاس بلژیکی، او و گروهش را همراهی می‌کند.

قهرمانلو درباره این پروژه بین‌المللی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: توماس نوئل پایه‌گذار پروژه فرهنگی هنری "آهنگ شهر" است. او به همراه گروهش به هر شهری که سفر می‌کنند با آهنگسازان و موزیسین‌های محلی آن منطقه دیدار و گفت‌وگو کرده تا درنهایت یک موسیقی جدید را همراه آن‌ها خلق کنند. آن‌ها پیش از این در چند شهر مختلف این برنامه را اجرا کردند‌.

این نوازنده ادامه داد:  پیشنهاد همکاری با پروژه "آهنگ شهر" را اولین بار فرنوش خداداده مطرح کرد که 14 سال است در بلژیک زندگی می‌کند. نوئل در اسفند سال 96 به تهران آمد و ما با همدیگر دیدار داشتیم. او در نوروز سال 97  به همراه جاناتان لسنز فیلمساز گروه به تهران آمد و ما با هم دیدار داشتیم و برای این که با روحیات همدیگر و شهر آشنا شویم مدت زیادی را در شهر پیاده‌روی کردیم.

قهرمانلو ادامه داد: در دی‌ماه سال 97 به شهر خنت رفتم و در آنجا شروع به آهنگسازی کردیم. ما ساعت‌ها با هم گپ می‌زدیم و آهنگسازی‌ها را انجام می‌دادیم. کار ما کاملاً گروهی بود. درنهایت آهنگسازی‌ها به نقطه‌ای رسید که به استودیو رفتیم و آهنگ‌ها را اجرا کردیم. ما همه با همدیگر ضبط را انجام دادیم که تجربه بسیار خوبی بود.

این نوازنده با اشاره به این که قرار بود این تیم نوروز امسال مجدد به تهران بیاید، بیان کرد: متأسفانه ویروس کرونا اجازه نداد این اتفاق بیفتد ولی قرار است به‌زودی ادامه پروژه در تهران رقم بخورد، ضمن این که علاوه بر تولید یک آلبوم موسیقیایی، قرار است یک فیلم مستند هم تهیه شود و در کنسرت‌ها پخش شود.

قهرمانلو در پایان خاطرنشان کرد: "آهنگ شهر" یک پروژه صرفاً موسیقیایی نیست، بلکه مجموعه‌ای از عکس، فیلم و موسیقی است. آقای نوئل به هر شهری که سفر می‌کند، طی یک پروژه علاوه‌ بر عکس‌ها و فیلم‌هایی که به همراه جاناتان می‌گیرد، با کمک آهنگسازان آن منطقه یک سری آهنگ‌هایی را هم راجع به آن شهر آماده می‌کند.