سرویس موسیقی هنرآنلاین: در چهارمین شب از اجراهای آنلاین هنرمندان که به میزبانی بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت برگزار می‌شود، سامان احتشامی نوازنده پیانو به همراه عمران فروزش نوازنده سازهای کوبه‌ای، شامگاه جمعه 19 اردیبهشت‌ماه به اجرای برنامه پرداختند.

پیش از آغاز این کنسرت که به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار ‌شد، احتشامی درباره تجربه اجرا روبه‌روی صندلی‌های خالی گفت: من بیش از 25 سال است که در تالار وحدت کنسرت برگزار می‌کنم ولی امشب خبری از گرمای جمعیت نیست. امیدوارم روزی برسد که من دوباره جمعیت را از نزدیک ببینم ولی امشب صدای تشویق‌های شما را مجسم می‌کنم.

احتشامی که به خاطر رعایت نکات بهداشتی با دست‌کش و ماسک به روی صحنه آمده بود، به خاطر نواختن پیانو دست‌کش خود را درآورد و پشت ساز پیانو نشست تا همراه با عمران فروزش قطعه پرفرازونشیب "زندگی" را اجرا کنند.

قطعه دوم "ترانه‌های قدیمی" بود که احتشامی این قطعه را سال 90 برای تئاتر محمد رحمانیان با همین نام ساخته بود.

سامان احتشامی و عمران فروزش

در ادامه نوبت به اجرای قطعه "تمنا" رسید که این قطعه با دیباچه شروع شد و در ادامه به شادی رسید و رنگ تمنا اجرا شد.

پس از اجرای این قطعه، احتشامی از کنسرت سال پیش خود همراه ارکستر ویژه به رهبری مهدی وجدانی یاد کرد و قطعه ماندگار "رفتی" اثر همایون خرم را اجرا کرد.

قطعه بعدی یک قطعه چهار مضراب از آثار فرامرز پایور بود که احتشامی و فروزان آن را برای پیانو و سازهای ضربی تنظیم کرده بودند. قطعه آذری "ساری گلین" یکی دیگر از قطعاتی بود که توسط این دو هنرمند اجرا شد.

در پایان این برنامه آن‌ها شوشتری‌نوازی کردند و یک قطعه شوشتری از آلبوم "باغ رؤیاها" را نواختند.

این چهارمین اجرای آنلاین در تالار وحدت بود که به میزبانی بنیاد رودکی و با مشارکت هنرمندان برگزار می‌شود. پیش از این پرواز همای، کیوان ساکت و گروه وزیری و علی زند وکیلی در تالار وحدت روی صحنه رفتند.

علاقه‌مندان می‌توانند این اجراهای زنده را از تلویزیون تعاملی و اپلیکیشن تیوا تماشا کنند.