سرویس موسیقی هنرآنلاین: محمدامین اکبرپور آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار که سرپرستی چند گروه موسیقی را به عهده دارد، درباره این روزهای خود به هنرآنلاین گفت: من و خانواده‌ام مانند هم‌وطنان دیگر از روز اول اسفند تاکنون در قرنطینه به سر می‌بریم، اما سعی کردم با این شرایط کنار بیایم و برنامه‌ریزی کنم، به صورتی که تمام کلاس‌های آموزشگاهی و کلاس‌های خصوصی‌ من از طریق مجازی در حال برگزاری است.

او ادامه داد: همچنین امسال برای تدریس در دانشگاه علمی و کاربردی دعوت شده‌ام که آن هم از طریق سامانه دانشگاه تاکنون دو جلسه را برای دانشجویان برگزار کرده‌ام. علاوه بر این در فضای اینستاگرام چند اجرای زنده داشتم و در برنامه زنده شبکه تلویزیونی تیوا نیز به همراه آواز علی خدایی و تنبک پویان گرامی به اجرای ساز و آواز و بازنمایی آلبوم "ای عشق" پرداختیم.

اکبرپور افزود: کرونا متأسفانه جان خیلی از مردم دنیا را گرفت و مضرات زیادی به همراه داشت، با این وجود باعث شد کارهای بیهوده قبل جای خود را به کارهای مفید جدید بدهد. من هم به دلیل شرایط شغلی با این مسئله کنار آمدم و آن را به پله‌ای برای پیشرفت تبدیل کرده‌ام. هرچند این روزها در شرف تأسیس آموزشگاه و موسسه نشر هستم و این بیماری باعث توقف کردن برنامه‌های زیادی از زندگی‌ام شده، اما سعی کردم تنظیم زندگی‌ام را بر هم نزند.

این هنرمند درباره آموزش آنلاین موسیقی گفت: ما روزانه زمان زیادی را صرف رفت و آمد می‌کنیم که هم هزینه و انرژی از ما می‌گیرد و هم حضورمان آسیب‌هایی در جامعه ازجمله آلودگی هوا را در پی دارد، بنابراین می‌توان با درایت کلاس‌های آنلاین آموزش موسیقی را مانند کلاس‌های حضوری برگزار کرد و به همین دلیل با انجام آن موافق هستم.

اکبرپور درباره شرایط پساکرونا بیان کرد: سعی خواهم کرد تعادلی بین شرایط کنونی و پساکرونا به وجود آورم که دوباره دچار مشکلات قبلی نشوم و از درس‌هایی که کرونا به ما داده استفاده کنم.