سرویس موسیقی هنرآنلاین: فرشاد شیخی نوازنده هورن ارکستر سمفونیک تهران درباره پروژه نوازندگی در خانه که این روزها این روزها توسط نوازندگان ارکسترهای بنیاد رودکی با شعار "در خانه می‌مانیم تا زودتر روی صحنه برویم" دنبال می‌شود به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: ایده نوازندگی در خانه به پیشنهاد استاد شهرداد روحانی مطرح شد که به نظرم ایده خوبی بود. بسیاری از نوازندگان ارکستر سمفونیک با سلایق شخصی قطعاتی را انتخاب کردند و برای ایشان فرستادند که در اینستاگرام استاد به نمایش درآمد.

او ادامه داد: البته در ادامه با پیشنهاد بنیاد رودکی قسمت‌هایی از سمفونی نهم بتهوون را هم اجرا کردیم که تا چندی دیگر منتشر می‌شود. تا آنجا که من اطلاع دارم بازخورد این کار خوب و استقبال فوق‌العاده بوده است. در هر صورت هنردوستان در هر شرایطی پیگیر فعالیت‌های هنری هستند.

شیخی درباره فعالیت‌های این روزهای خود هم گفت: به دلیل این که علاقه شدید به پروژه‌های تحقیقی در زمینه موسیقی دارم سعی می‌کنم بیشتر اوقات مطالعه کنم، علاوه بر این چند کتاب هم در دست تألیف دارم که به علت مشغله شغلی و این که درگیر روزمرگی شده بودم، نتوانستم به پایان برسانم و این شرایط بهترین فرصت را فراهم کرد که در طول روز زمانی را هم صرف این کار کنم.

او ادامه داد: جدا از این، زمانی را هم به تمرین شخصی ساز اختصاص می‌دهم، اما با توجه به اینکه ساز تخصصی بنده هورن است و صدای فراوانی دارد، انجام آن در آپارتمان کمی مشکل است.

این نوازنده درباره تأثیر کرونا در جامعه هنری نیز بیان کرد: این اتفاق به‌جز تأثیرات روحی و خانه‌نشینی متأسفانه در بحث درآمدی اکثر هنرمندان نیز تأثیر بسیار منفی داشته و به‌طور کل شرایط را خیلی سخت کرده است. امیدوارم هرچه زودتر  شرایط به حالت عادی برگردد تا بتوانیم فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیریم.