سرویس موسیقی هنرآنلاین: این روزها نوازندگان ارکسترهای بنیاد رودکی با اجرای قطعاتی در منزل خود و شعار "در خانه می‌مانیم تا زودتر روی صحنه برویم" مخاطبان را به ماندن در خانه دعوت می‌کنند.

امین غفاری نوازنده ویولن و سولیست ارکستر سمفونیک تهران که خود یکی از شرکت‌کنندگان در این پویش است، به هنرآنلاین گفت: ایده اصلی پروژه از فیلمی گرفته شد که استاد شهرداد روحانی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام‌ منتشر کردند. ایشان در آن کلیپ خودشان نوازندگی کردند و از سایر نوازندگان دعوت کردند از خانه‌های خودشان ساز بزنند و موسیقی را منتشر کنند.

وی ادامه داد: من هم دوست داشتم که در این پروژه حضور داشته باشم و به همین خاطر یک اثر از باخ را اجرا کردم. از آنجا که یک تجربه بسیار خوب هم به‌عنوان سولیست ارکستر سمفونیک با اجرای کنسرت خاچاطوریان داشتم، استاد روحانی فیلمی از اجرای مشترک بنده و ارکستر سمفونیک را در صفحه خودشان گذاشتند که استقبال بسیار خوبی از آن کلیپ صورت گرفت.

این نوازنده درباره فعالیت این روزهای خود نیز اظهار داشت: این روزها در خانه مشغول ساز زدن و آهنگسازی روی یک پروژه‌ هستم.

غفاری در رابطه با تأثیر بیماری کرونا بر روی فعالیت‌های موسیقی عنوان کرد: قطعاً شیوع این بیماری بر روی کارهای ما بی‌تأثیر نبوده است. ما در حال حاضر تمام کلاس‌های آموزشگاهمان را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کنیم و هنرجویان هم در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم هر چه سریع‌تر شرایط عادی شود و ما به دوران پیش از کرونا بگردیم. از مردم عزیز هم خواهش می‌کنم که به غیر از کارهای ضروری از خانه خارج نشوند و به نکات بهداشتی توجه کنند