سرویس موسیقی هنرآنلاین: نام مولا علی (ع) برای مسلمانان جهان کاملا آشنا است، دلاوری که تاریخ‌ساز و ماندگار شد؛ با فرا رسیدن ولادت حضرت علی، مردم ایران از عام گرفته تا هنرمندان  این روز را  مقدم و محترم می‌شمارند. درحوزه موسیقی نیز خوانندگانی هستند که هر کدام آثار درخشانی در وصف ایشان خوانده‌اند و به یادگار گذاشته‌اند که در ادامه برخی از آن‌ها را مرور خواهیم کرد:

فرهاد فخرالدینی

سریال "امام علی" مجموعه‌ای تاریخی به کارگردانی داود میرباقری است که در سال‌های 75 تا 76 از شبکه یک تلویزیون ایران پخش شد. موسیقی متن سریال امام علی را فرهاد فخرالدینی ساخت و کلام موسیقی تیتراژ را صدیق تعریف خواند. این اثر یکی از به یادماندنی ترین آثار تلویزیون ملی ایران است.

علیرضا عصار

علیرضا عصار قطعه "قدسیان آسمان" را در وصف مولا علی (ع) با همراهی محمد اصفهانی خواند. این آهنگ یکی از قطعات آلبوم کوچ عاشقانه است که نعیمی استر آبادی آن را سرود، هرچند در این قطعه نامی از امام علی (ع) برده نشده است.

فرمان فتحعلیان

فرمان فتحعلیان کارهای متعددی برای مولا علی (ع) خوانده‎ است. اما “بابا حیدر مدد” معروف‎ترین اثر اوست. این آهنگ یکی از قطعات آلبوم "راه" و از سروده‌های سید علی عمرانی است.

محسن چاوشی

قطعه "قراضه‌چین" از جمله قطعات آلبوم "من خود آن سیزدهم" است  که محسن چاوشی آن را به همراه حجت اشرف‌زاده  در وصف مولا علی (ع) خواند.