سرویس موسیقی هنرآنلاین: استاد ابوالحسن خوشرو نوازنده و خواننده پیشکسوت اهل مازندران بامداد یکشنبه ١١ اسفندماه در سن ٧٤ سالگی دارفانی را وداع گفت.

این هنرمند پیشکسوت که دارای نشان درجه یک هنری نیز بود نزدیک به ٢ سال درگیری بیماری بود و یک بار نیز در مردادماه سال  ٩٦ تحت عمل جراحی قرار گرفت. اما در نهایت بیماری به او امان نداد و در منزل خود چشم از جهان فروبست.

"موسیقی حماسی و آیینی مازندران" اثر نبی احمدی و "چِم" به آهنگسازی سیاوش طالبی و خوانندگی این هنرمند، آخرین اثر او در بازار است که چندی پیش منتشر شده است.

خوشرو متولد 1325 در روستای ساروکلای قائم شهر و فارغ‌التحصیل انستیتو امور هنری تهران است. او از دوران کودکی و نوجوانی تحت تشویق خانواده، شیفته موسیقی فولکلوریک مازندران شد و از همان سال‌ها به فراگیری و نواختن سازهای بادی و کوبه‌ای پرداخت.

خوشرو با الهام از شیوه استادان منطقه از جمله نظام شکارچیان و صفی‌الدین محمدی، زمزمه‌های کتولی، امیری، طالبا و... را تجربه کرد و به خواندن روی آورد.

او  یکی از برجسته‌ترین خوانندگان و نوازندگان استان مازندران بود که شاگردان زیادی را آموزش داده و در بسیاری از آلبوم‌ها و کنسرت‌های موسیقی حضور داشته است.

هنرآنلاین فقدان این پیشکسوت موسیقی را به خانواده این هنرمند و جامعه هنری کشور تسلیت عرض می‌کند.