سرویس موسیقی هنرآنلاین: تالار سوره دوشنبه‌شب در قالب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر میزبان برگزیدگان ادوار جشنواره ملی موسیقی جوان شد که در دو بخش دستگاهی و نواحی هنرنمایی کردند.

بخش اول با اجرای برگزیدگان جشنواره ملی موسیقی جوان در بخش‌های نوازندگی، آواز و بخش ویژه موسیقی دستگاهی همراه بود.

یلدا فاضلی‌نیا، علی نظام‌الدینی، عرفانه گلزاری، سروش حاجی طالب، منصور تاج‌الدینی، دانیال نرج‌آبادی، علیرضا محمدی و نگین نجابت قمصری نوازندگان آن بودند که با سازهای تار، عود، سنتور، تنبک، کمانچه و نی نواختند.

در این بخش قطعات آواز بیات اصفهان، پیش‌درآمد (علی اصغر بهاری)، تک‌نوازی، چهارمضراب (غلامحسین بیکچه خانی)، تک‌نوازی، ضربی (رضا محجوبی)، تک‌نوازی، دوضربی (محمدرضا لطفی)، تک‌نوازی، نگاه عاشق (محمدرضا لطفی)، تک‌نوازی، رنگ پریچهر و پریزاد (غلامحسین درویش) اجرا شد.

در بخش دوم این سئانس نیز برگزیدگان بخش موسیقی نواحی جشنواره ملی موسیقی جوان روی صحنه آمدند.

مهدیس ابراهیمیان و مبین درپور نیز از تربت جام اولین هنرمندانی بودند که در این بخش به صحنه آمدند. این اجرا با تک‌نوازی دوتار مهدیس ابراهیمیان شروع شد، سپس مبین درپور با آواز او را همراهی کرد. آن‌ها قطعه بعدی‌شان را به جان‌باختگان هواپیمایی اوکراین و سیل‌زدگان مردم سیستان و بلوچستان تقدیم کردند.

هنرمند بعدی محمد امینی‌راد بود که با کمانچه لری به صحنه آمد و نواخت. او ۱۵ سال دارد و اهل نهاوند است. عبدالرحمن باطوری هنرمند دیگری بود که با لباس اقوام خراسان به صحنه آمد. او که ۱۹ سال دارد ساکن تربت جام است و قطعه "نوایی نوایی" را اجرا کرد. آراز وجودی که به عنوان پدیده یازدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان شناخته شد، هنرمند آخرین هنرمندی بود که در ششمین شب سی ‌و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به صحنه آمد. او ۱۴ ساله و اهل آذربایجان شرقی است.

علی ثابت‌نیا مدیرعامل انجمن موسیقی نیز اجرای برگزیدگان جشنواره جوان را از نزدیک دنبال کرد.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر چهارشنبه 23 بهمن در تهران آغاز شد و پنجشنبه اول اسفند به کار خود خاتمه می‌دهد.