سرویس موسیقی هنرآنلاین: رسیتال پیانو فلوریان نواک، دوئت آکاردئون و ساکسیفون (پیرانی/ پاریزین)، ارکستر زهی نیلپر، گروه کانتوس، گروه بانوان نوشه، گروه بانوان کوک ما، گروه بانوان چریکه سنه، برگزیدگان جشنواره نوای خرم، گروه هنرستان موسیقی پسران، گروه شیمشک و سیروان خسروی سه‌شنبه 29 بهمن در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تهران برنامه اجرا می‌کنند.

تالار وحدت

رسیتال پیانو فلوریان نواک

رسیتال پیانو فلوریان نواک نوازنده بلژیکی، سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 18:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

فلورین نواک در سال 1990 در بروکسل به دنیا آمد. وی نوازندگی پیانو را از سن چهار سالگی شروع کرد و در 12 سالگی وارد موسسه موسیقی ملکه الیزابت شد. وی تحصیلات خود را در مدرسه موسیقی Musikhochschule در کلن دنبال کرد. پس از انتخاب به‌عنوان "هنرمند نوظهور سال 2015" از سوی جوایز موسیقی اِکو کلاسیک آلمان، فلورین نواک جایزه دیاپازون طلایی فرانسه، جایزه بین‌المللی موسیقی کلاسیک ICMA و جایزه موسیقی اکتاو بلژیک را نیز دریافت کرد. او به‌طور مرتب در جشنواره‌ها و سالن‌های ایالات متحده، چین، کره جنوبی، آلمان، فرانسه، مکزیک و بلژیک اجرا می‌کند و در سالن فیلارمونی کلن، کاخ کوچک هنرهای زیبا در بروکسل بلژیک، مرکز هنر شرقی در شانگهای، سالن کنسرت پکن، سالن کاخ الیزه در پاریس، سالن کنسرت شهر دتمولد آلمان و سالن کنسرت ژینگهای در گوانگژو چین به اجرای رسیتال پیانو پرداخته است. فلوریان نواک هم‌اکنون در مدرسه موسیقی کلن Köln Musikhochschule تدریس می‌کند.

دوئت آکاردئون/ ساکسیفون (پیرانی/ پاریزین)

دوئت آکاردئون/ ساکسیفون به نوازندگی پیرانی و پاریزین نوازندگان فرانسوی سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

وینسنت پیرانی در آکاردئون و امیل پاریزین در ساکسیفون سوپرانو، یک دوئت تشکیل داده‌اند. این دو هنرمند اشتیاق یکسانی برای عبور از موانع موسیقی دارند. آن‌ها به یک سبک موسیقی علاقه‌مند هستند، هر دو عاشق بداهه‌نوازی هستند و از قید و بند هرگونه محدودیت فنی رها هستند. این مجموعه از دوئت‌های هوشمندانه سرشار از نگاهی ظریف به سبک موسیقی جاز فرانسه، به‌ویژه آثار سیدنی بشی استاد بزرگ ساکسیفون سوپرانو اهل نیو اورلئان است که در دهه 1950 میلادی به یک ستاره در فرانسه بدل شده بود. ساکسیفونی است امیلی پاریزین یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های معاصر موسیقی جاز در فرانسه است. یک پیشگام در موسیقی جاز که نگاه استوارش کاملاً به آینده است. وینسنت پیرانی مردی است که زبان آکاردئون را کاملاً احیاء کرده (و همچنان به این کار ادامه می‌دهد) و به یک هنرمند بزرگ تبدیل شده است.

تالار رودکی

ارکستر زهی نیلپر

کنسرت فستیوال موسیقی معاصر تهران ارکستر زهی نیلپر آنسامبل بادی به رهبری نوید گوهری سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

ارکستر نیلپر یکی از فعال‌ترین ارکسترهای خصوصی در تهران است که از سال 1383 تأسیس و مشغول به فعالیت در حوزه موسیقی جدی است. این ارکستر در سال‌های فعالیت خود همواره تمرکز اجراهای صحنه‌ای خود را بر اجرای آثار موسیقی معاصر از آهنگسازان ایرانی و بین‌المللی حفظ کرده است. همچنین همکاری با نوازندگان جوان به‌عنوان سولیست و امکان حضور آنان در صحنه‌های رسمی موسیقی نیز بخش دیگری از اهداف ارکستر نیلپر را در این سال‌ها شامل شده است. ارکستر نیلپر شاید یکی از معدود ارکسترهای خصوصی در ایران است که با سازمان‌دهی فعالیت‌ها و تمرین‌های خود توانسته است بر مشکلات کار گروهی فائق شده و حیات خود را همچنان تضمین نماید. موفقیت‌هایی که ارکستر نیلپر در طول سال‌های فعالیت خود به ثبت رسانده است، آن را به یکی از ارکسترهای مهم و تأثیرگذار در میان اهالی موسیقی و علاقه‌مندان به موسیقی جدی تبدیل کرده است. این ارکستر از سال 1396 در کنار برنامه‌های فصلی مستقل، به‌عنوان ارکستر ثابت فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران فعالیت می‌کند.

گروه کانتوس

کنسرت گروه کانتوس به رهبری کاوه میرحسینی سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

آنسامبل کانتوس توسط کاوه میرحسینی در سال 1391 با هدف ترویج موسیقی معاصر فعالیت خود را آغاز کرد. سیاست اصلی این آنسامبل همچون آنسامبل‌هایی در استاندارد جهانی سفارش آثار به آهنگسازان هم‌عصر و همچنین ضبط و اولین اجرای جهانی آن‌هاست که این آنسامبل توانست در سومین پروژه موسیقایی خود آثاری به آهنگسازان بنام ایرانی سفارش دهد و آثار آن‌ها را برای اولین بار ضبط و اجرا کند.

فرهنگسرای نیاوران

گروه بانوان نوشه

گروه موسیقی بانوان نوشه به سرپرستی نیوشا بریمانی سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

در این کنسرت فروغ فضلی، نوشین نامی، پریچهر خسروی، شهره خیری و پگاه بزرگ به‌عنوان خواننده و مینو قاسم پور (نوازنده قانون)، رخساره رستمی (نوازنده عود)، نیلوفر ابراهیمی (نوازنده فلوت)، فروغ فضلی (نوازنده پیانو)، کیمیا صرافی (نوازنده پرکاشن)، آرمیتا فهیمی (نوازنده گیتار بأس)، سپیده شایگان (نوازنده کیبورد) و حدیث کرمی (نوازنده درامز) اعضای ارکستر گروه نوشه را تشکیل می‌دهند. نوشه در سال 1392 توسط نیوشا بریمانی (نوازنده کمانچه) شکل گرفت و به‌مرور فعالیت خود را گسترده کرد. این گروه در حال حاضر شامل یک گروه بین‌المللی، یک گروه بانوان و یک گروه مختلط است و تاکنون اجراهای مختلفی را روی صحنه برده و آلبومی را نیز به همین نام منتشر کرده است.

گروه بانوان کوک ما

تازه‌ترین کنسرت گروه بانوان کوک ماه به سرپرستی لیلا جعفرپور سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

گروه بانوان چریکه سنه

تازه‌ترین کنسرت گروه بانوان چریکه سنه به سرپرستی شرمین زرنشان سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

گروه چریکه سنه در سال 1379 تأسیس شد و اولین کنسرت موسیقی بانوان سنندج را در سال 1383 برگزار کرد. این گروه کنسرت‌های متعددی در شهرهای کردنشین ایران و عراق برگزار کرد و در سال 1397 در اولین فستیوال هنرهای زنان کورد در عراق شرکت کرده‌اند.

تالار سوره

اجرای برگزیدگان جشنواره نوای خرم

برگزیدگان جشنواره موسیقی نوای خرم سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 18:30 به روی صحنه خواهند رفت.

اجرای گروه هنرستان موسیقی پسران

کنسرت گروه هنرستان موسیقی پسران سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

ارکستر سازهای ایرانی هنرستان پسران در سال 1392 با هدف ارائه موسیقی آکادمیک و اجراهای رسمی هنرجویان هنرستان با پیشنهاد علیرضا ایلچی مدیر هنرستان و نظارت شورای فنی هنرستان موسیقی تشکیل شد.

برج آزادی

گروه شیمشک

گروه موسیقی شیمشک به سرپرستی محمدحسین درابلو سه‌شنبه 29 بهمن به روی صحنه خواهد رفت.

گروه موسیقی شیمشک در سال 1380 توسط غلام‌رضا کریم‌زاده شکل گرفت. این گروه از همان سال‌های ابتدایی فعالیتش کنسرت‌های متعددی را در تبریز و شهرهای دیگر به روی صحنه برد. این گروه در سال 1383 موفق به کسب مقام دوم در جشنواره ملی موسیقی جوان شد و در چند فستیوال موسیقی در کشورهای آلمان، سوئیس و اتریش روی صحنه رفت.

سالن میلاد

سیروان خسروی

کنسرت سیروان خسروی سه‌شنبه 29 بهمن طی دو سئانس برگزار خواهد شد.

سیروان خسروی خواننده و آهنگساز موسیقی پاپ در سال 1361 در تهران متولد شده است. او در گروه کاوه یغمایی در سال‌های 1379 و 1380 به‌عنوان نوازنده کیبورد حضور داشت. سیروان خسروی در شهریورماه 1394 کنسرت "آنپلاگد" خود در سالن برج آزادی اجرا کرد. او در بیست و یکمین جشنواره موسیقی فجر به‌عنوان بهترین تنظیم‌کننده انتخاب شد.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تا پنجشنبه اول اسفند در شش سالن وحدت، رودکی، نیاوران، سوره، برج آزادی و میلاد نمایشگاه برگزار می‌شود.