سرویس موسیقی هنرآنلاین: شامگاه یکشنبه 27 بهمن در فرهنگسرای نیاوران، گروهی از کشور آذربایجان به سرپرستی ضابط نبی‌‌زاده و کوارتت اتریشی جز بنفش در بخش موسیقی بین‌الملل جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه پرداختند.

در سئانس اول این شب یک گروه آذربایجانی متشکل از ضابط نبی زاده، علی‌اصغر ممدف و خیام ممدف به دیدار مخاطبان خود رفتند و پس از پخش تیزر و تشویق حاضران، روی صحنه حضور پیدا کردند.

این گروه در ادامه کنسرت خود را با قطعه‌ای گرم و پرشور آغاز و سالن را با ریتم موسیقی خود همراه کرد. انتخاب قطعات در نظر گرفته شده در رپرتوآر این گروه را می‌توان هوشمندانه دانست، چرا که توانسته بود تنوع، شور و اصالت را در بستری مناسب کنار یکدیگر قرار دهد.

هم‌نوازی نوازندگان و همراهی صدای خواننده به‌خوبی رقم خورد و فضای سالن را به موسیقی آذربایجان نزدیک کرد. تشویق مخاطبان در انتهای این اجرا نشان از رضایت آن‌ها داشت.

ضابط نبی‌زاده نزد استادانی چون حاجی‌بابا حسین اف، جانعلی اکبر اف و عالیم قاسم اف آموزش دیده است و تجربه تک‌نوازی در اپرا، باله و برگزاری کنسرت سولو در شهر سومقاییت را دارد. این معلم تخصصی آواز در ۳۰ کشور جهان ازجمله هلند، بلژیک، فرانسه، سوئیس، گرجستان، روسیه، ... کنسرت برگزار کرده است. وی در سال ۲۰۰۴ موفق به دریافت بورسیه حیدر علی‌اف شده و در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۵ به ترتیب عناوین هنرمند مردمی و هنرمند افتخاری را کسب کرده است.

جز بنفش در فرهنگسرای نیاوران

سالن نیاوران در سئانس دوم اجراهای یکشنبه‌شب میزبان گروه موسیقی جز بنفش از اتریش بود. کوارتت جز بنفش که یک گروه جز نوین اتریشی محسوب می‌شود، از چهار نوازنده خلاق و جوان شامل لئونارد اسکوروپا، اندی تاش، اسکار کستیلانو و لوکاس آیشینگر تشکیل شده است.

جز بنفش بلافاصله بعد از تشویق حضار، سراغ سازهایشان رفتند. ریتم قدرتمند شروعی گوش‌ها را برای شنیدن ادامه کنسرت تیز کرد و جذابیت نوازندگی آن‌ها، چشم مخاطبان را به سن دوخت.

 این چهار نوازنده هنر نوازندگی خود را در اجرای هر یک از قطعات خلاقانه و مدرن، به نمایش گذاشتند و حضار علاقه خود را با تشویق‌هایشان در فواصل بین قطعات نشان دادند. این گروه در عین اجرای موسیقی پیچیده که با شور و اشتیاق همراه بود، از ترکیب غیرمعمول سازها نیز بهره برد.

قطعات اجرایی با عبور از مرزهای میان ژانرهای موسیقی و تلفیقی جز چیمبر سالن را تازه کرد و به پایان رسیدن آخرین قطعه در اوج خود، موجب تشویق ممتد حاضران شد.

محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی مهمان این اجرا بود.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تا پنجشنبه اول اسفند در شش سالن وحدت، رودکی، نیاوران، سوره، برج آزادی و میلاد نمایشگاه برگزار می‌شود.