سرویس موسیقی هنرآنلاین: سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در دومین روز اجرایی خود میزبان 11 اجرای صحنه‌ای در شش سالن مختلف خواهد بود.

تالار وحدت

ارکستر سمفونیک صدا و سیما

ارکستر سمفونیک صداوسیما به رهبری آرش امینی و سولیست کراف مورژا پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 18:30 روی صحنه خواهد رفت.

این کنسرت شامل دو بخش است که در بخش نخست، چند قطعه ایرانی ازجمله "نیایش یزدان" حشمت سنجری که محتوای آیینی-ملی دارد، اجرا خواهد شد. در بخش دوم نیز ارکستر به مناسبت 250 سالگی بتهوون، قطعاتی از این آهنگساز همچون اورتور راگمونت و سمفونی شماره 8 را با حضور گراف مورژا نوازنده شناخته‌شده روسیه اجرا خواهد کرد.

گروه خنیاگران مهر

کنسرت گروه خنیاگران مهر به سرپرستی بهزاد عبدی و خوانندگی نوید نوروزی پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

این گروه در اردیبهشت 1395 تشکیل شد و علاوه بر شرکت در جشنواره موسیقی فجر، تالار وحدت، فرهنگسرای نیاوران و تالار ایوان شمس در کشورهایی چون ارمنستان، آلمان، فنلاند و فرانسه نیز اجراهایی داشته‌اند.

تالار رودکی

تک‌نوازی پیانو آرپینه ایسرائیلیان

کنسرت تک‌نوازی آرپینه ایسرائیلیان نوازنده زن ارمنی پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

این پیانیست خانم ارمنی سال گذشته در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر آثار آهنگسازان برجسته موسیقی کلاسیک ازجمله فردریک شوپن، کلود دیوی، پییر بولز و مارتون ایسرائیلیان را اجرا کرد و در جشنواره امسال نیز قرار است آثار دیگر آهنگسازان برجسته موسیقی کلاسیک را اجرا کند.

کوارتت نماد

تازه‌ترین کنسرت کوارتت نماد به سرپرستی ستاره بهشتی پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

کوارتت زهی نماد به سرپرستی ستاره بهشتی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و با همراهی تعدادی از نوازندگان مطرح کشور در زمینه موسیقی کلاسیک فعالیت می‌کند. این گروه پس از مدتی سکوت بار دیگر در سال 1398 فعالیت خود را از سر گرفت تا ضمن ارائه یک برنامه در سطح یک آنسامبل تأثیرگذار در کشور باشد.

برج آزادی

گروه بُندَهِش

کنسرت گروه بُندَهِش به سرپرستی سهند بهادری پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

بُندَهِش یک گروه موسیقی تلفیقی است که در سال 1396 توسط سهند بهادری و سعید شمس شکل گرفت. تمرکز اصلی این گروه آهنگسازی قطعات با تأثیر از سبک‌های جز، بلوز، فانک، پراگرسیو و موسیقی شرق است.

گروه اَش

کنسرت گروه اَش به سرپرستی علیرضا اشرف پور جمعه 25 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

این گروه موسیقی در ابتدای سال 1398 توسط علیرضا اشرف پور (نوازنده گیتار الکتریک، فرتلس و خواننده) تشکیل شد. اعضای این گروه را هنرمندانی باسابقه تشکیل می‌دهند که هر کدام پیش از این تجربه حضور در اجراهای صحنه‌ای و آلبوم‌های مختلف را داشته‌اند. آهنگسازی و تنظیم قطعات گروه را نیز علیرضا اشرف پور بر عهده دارد.

فرهنگسرای نیاوران

گروه نقش

گروه موسیقی نقش به سرپرستی امیر شریفی و خوانندگی مجتبی عسگری پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 18:30 به روی صحنه می‌رود.

نقش بیش از 9 سال است که فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرده و تاکنون کنسرت‌های متعددی را در شهرهای مختلف کشور برگزار کرده است.

گروه بامداد مشهد

تازه‌ترین کنسرت گروه بامداد مشهد به سرپرستی سالار مرتضوی و خوانندگی وحید تاج پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

گروه بامداد مشهد در سال 1383 شکل گرفت. این گروه آلبوم "تا بامداد" را منتشر کرده و تاکنون در جشنواره‌های کشورهایی چون بلغارستان، آلمان، تایلند و آذربایجان شرکت کرده است.

تالار سوره

گروه آوای تبری

کنسرت گروه آوای تبری به سرپرستی جلال محمدی و خوانندگی زمان شکارچیان پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

در سال 1370 سید مهدی محمدی به‌اتفاق فرزندان خود، گروه موسیقی طالبا را تأسیس کرد و در سال‌های 1389 و 1395 به ترتیب به تبری و آوای تبری تغییر نام یافت. موسیقی در این خانواده بیش از 300 سال قدمت دارد. آوای این گروه بیش از هر چیز در موسیقی سریال پرطرفدار "پایتخت" شنیده شده است. هدف این گروه احیا، گسترش و آموزش موسیقی بومی مازندران به نسل جوان است که منجر به شکل‌گیری گروه‌های جدیدتر، "دتارچی" و "نقاره‌نوازان" شده است.

گروه‌های "تآی" و "دوئو تآی"

کنسرت دو گروه تآی و دوئو تآی به سرپرستی علیرضا برنجیان پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد. اجرای این دو گروه مبتنی بر ساز سنتور است.

گروه دوئو تآی را امیرحسین رئوفی (کارشناس ارشد نوازندگی موسیقی ایرانی) و حمید فروزان (کارشناس ارشد موسیقی‌شناسی) در سال 1389 در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران تشکیل دادند. دوئو تآی فعالیتش را با اجراهای دانشجویی در دانشکده موسیقی شروع کرد و نخستین پروژه آن اجرای دونوازی "فانوس" اثر زنده‌یاد فرامرز پایور بود. در سال 1393 به پیشنهاد استاد اردوان کامکار اولین اثر دوئو تآی در شیوه سنتورنوازی معاصر به‌صورت گروهی ساخته و تنظیم شد و پس از آن دو اثر از همین هنرمند نیز بازتنظیم و به همراه چند قطعه دیگر در کنسرت‌های مختلف اجرا شد.

گروه تآی نیز در سال 1389 در دانشکده موسیقی دانشگاه تهران توسط امیرحسین رئوفی، حمید فروزان و پدرام جوادزاده تشکیل شد. این گروه مسیر خود را با تجربه سه سنتور سل کوک آغاز کرد و پس از سنجش تمامی گستره‌های صوتی ساز سنتور و آزمون و خطای بسیار به ترکیب‌بندی دو ساز سل کوک و یک سنتور باس رسید.

نخستین تجربه جدی تریو تآی بازتنظیم قطعه "نی نوا" اثر استاد حسین علیزاده بود که در سال 1392 در تالار فارابیِ دانشگاه هنر تهران به روی صحنه رفت. در ادامه بنا بر مصالح موسیقایی جدید، سازهای کوبه‌ای و آواز نیز به اعضای اصلی این گروه اضافه شدند. تآی به معنی نغمه است. گروه تآی در جشنواره موسیقی فجر به خوانندگی علیرضا برنجیان روی صحنه می رود.

سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران

امید حاجیلی

تازه‌ترین کنسرت امید حاجیلی پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

امید حاجیلی مدرس سابق دانشکده موسیقی صداوسیما، دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد و دانشگاه تهران است و آهنگسازی، تنظیم و نوازندگی ساز ترومپت بسیاری از آلبوم‌های موسیقی را بر عهده داشته است. او همچنین رهبر ارکستر چند گروه پاپ ازجمله زنده‌یاد ناصر عبداللهی و رضا صادقی نیز بوده است. امید حاجیلی طی سال‌های فعالیتش در عرصه موسیقی پاپ، دو آلبوم رسمی منتشر کرده است.

علی یاسینی

کنسرت علی یاسینی از ساعت 21:30 روز پنجشنبه 24 بهمن برگزار خواهد شد.

یاسینی خواننده و آهنگساز موسیقی پاپ است که با انتشار قطعه "نترس" به مخاطبانش معرفی شد و به شهرت رسید.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر از 23 بهمن تا پنجشنبه اول اسفند در شش سالن وحدت، رودکی، نیاوران، سوره، برج آزادی و میلاد نمایشگاه برگزار می‌شود. در این مدت 82 گروه در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، ارکسترال، پاپ، تلفیقی، بانوان، ‌کودک و نوجوان با 92 اجرا روی صحنه می‌روند.