به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، شاهین فرهت دبیر جشنواره در پیامی برای سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر نوشته است:

"موسیقی پیوستگی عمیق احساسی با زندگی هر فرد دارد و آن را نیرو می‌بخشد. سرزمین پهناور ایران از موسیقی‌های مختلف تشکیل شده است. موسیقی نواحی، نمایشگر احساسات عمیق مردم این سرزمین است و از طرف دیگر موسیقی ردیف دستگاهی یا موسیقی شهری با نظم مشخص آن، نشان‌دهنده‌ گسترش ملودی‌های دل‌انگیز و احساسات پاک ایرانیان است. با ایجاد مراکز آکادمیک موسیقی، شناخت آهنگسازان بزرگ نیز فراهم شده است و درنتیجه قدرت خلاقیت و درک جوانان ایران را بالا برده است.

رویدادها و جشنواره‌های موسیقی ازجمله جشنواره موسیقی فجر فرصتی است تا شناختی از وضعیت موسیقی و ظرفیت‌های هنرمندان و جوانان و اجرای آثارشان فراهم شود و گونه‌های مختلف موسیقی متناسب با سلایق متنوع کنار هم ارائه شود. سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و حضور گروه‌هایی در انواع موسیقی بیانگر بالندگی و پویایی موسیقی است که در متن جامعه امروز ما جریان دارد و ضرورت دارد با شناخت نیازها و توانمندی‌های آن به آینده موسیقی ایران بیندیشیم.

هیئت انتخاب آثار و گروه‌های سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با تشکیل 17 جلسه و با نگاه کارشناسی، تخصصی و جامع به موسیقی و جشنواره، گروه‌هایی را برای حضور در جشنواره انتخاب کرد. از همراهی این عزیزان سپاسگزارم و از تلاش همکاران عزیز ستاد جشنواره قدردانی می‌کنم. یاد هنرمندانی که امروز نیستند اما در دل‌های ما جای دارند، گرامی باد."

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با حضور گروه‌هایی در بخش موسیقی نواحی، دستگاهی، کلاسیک، تلفیقی، بین‌الملل، پاپ، بانوان، کودک و نوجوان 24 تا 30 بهمن‌ برگزار می‌شود.