سرویس موسیقی هنرآنلاین: سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر از 23 تا چهارشنبه 30 بهمن در شش سالن وحدت، رودکی، نیاوران، سوره، برج آزادی و میلاد نمایشگاه برگزار می‌شود. در این مدت 82 گروه در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، ارکسترال، پاپ، تلفیقی، بانوان، ‌کودک و نوجوان با 92 اجرا روی صحنه می‌روند.

در ادامه نگاهی داریم به اجراهای شش سالن که میزبان سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر هستند.

تالار وحدت

تالار وحدت در این دوره از جشنواره میزبان 13 اجرا است که این اجراها در دو سئانس برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اجراها می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

ارکستر سمفونیک صدا و سیما

ارکستر سمفونیک صداوسیما به رهبری آرش امینی و سولیست کراف مورژا پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 18:30 روی صحنه خواهد رفت.

این کنسرت شامل دو بخش است که در بخش نخست، چند قطعه ایرانی ازجمله "نیایش یزدان" حشمت سنجری که محتوای آیینی-ملی دارد، اجرا خواهد شد. در بخش دوم نیز ارکستر به مناسبت 250 سالگی بتهوون، قطعاتی از این آهنگساز همچون اورتور راگمونت و سمفونی شماره 8 را با حضور گراف مورژا نوازنده شناخته‌شده روسیه اجرا خواهد کرد.

گروه خنیاگران مهر

کنسرت گروه خنیاگران مهر به سرپرستی بهزاد عبدی و خوانندگی نوید نوروزی پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

این گروه در اردیبهشت 1395 تشکیل شد و علاوه بر شرکت در جشنواره موسیقی فجر، تالار وحدت، فرهنگسرای نیاوران و تالار ایوان شمس در کشورهایی چون ارمنستان، آلمان، فنلاند و فرانسه نیز اجراهایی داشته‌اند.

ارکستر پارس

کنسرت ارکستر پارس به رهبری ناصر نظر جمعه 25 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

این ارکستر در سال 1364 با هدف حفظ و اشاعه موسیقی کودکان و توسعه روش‌های نوین آموزش موسیقی پایه‌گذاری شد. برگزاری کلاس‌های آموزشی موسیقی در این حوزه برای کودکان و نوجوانان و همچنین آموزش مربیان در سراسر ایران از مهم‌ترین فعالیت‌های این گروه است. این گروه به‌صورت فعال از چهارمین جشنواره موسیقی فجر و نیز هر سال به مناسبت روز جهانی کودک به اجرای برنامه پرداخته است.

ناصر نظر (سرپرست ارکستر)، حسین شریفی (رهبر ارکستر بادی)، کیانا فاطمی‌فر، راژان بیات، سینا کاووسی (فلوت)، فربد هوشنگی، نگین نیک نژاد (ابوا)، امین بلورچیان، آنیتا یعقوبی، هین موسوی، کیان عیوض زاده (کلارینت)، امیرحسین صادقی (باس کلارینت)، ثمیلا تحویلداری، صالح اشرفی (ساکسیفون تنور)، علیرضا حمزه‌لو، سالار خاتون آبادی (ساکسیفون آلتو)، علیرضا متوسلی، اشکان عزیز‌خانی (فاگوت)، امیر رضا صالحی، علی مکی، کیمیا خانزادی، ارشیا والی (ترومپت)، فرشاد شیخی، نرگس تقی‌پور، باران ذوالفقاری، دینا کهن، لیلین تیموری (هورن)، رامین براتی، سپهر عباسی، سهیل مرادی (ترومبون)، نامی نظر (یوفونیون)، بابک میردادیان (توبا)، مدیا هاشمی (پیانو)، نگار نیازمند، صبا عبدی، بردیا شیرازی، سهیل لاهیجانی، آرمین امیری، آرسام کنعانی (پرکاشن)، امیرحسین رحیمی (گیتار الکتریک)، فرید الهی (گیتار باس) و سجاد منوچهری (درامز) به خوانندگی علیرضا هاشمی‌فر اعضای ارکستر پارس را تشکیل می‌دهند.

گروه ماهیما (حجت اشرف‌زاده و آرش جامع)

حجت اشرف‌زاده همراه با گروه ماهیما جمعه 25 بهمن از ساعت 21:30 روی صحنه خواهد رفت.

قرار است قطعاتی که طی هفته‌های گذشته توسط گروه ماهیما در برج میلاد تهران اجرا شد، در کنسرت پیش ‌رو نیز اجرا شود. این کنسرت در حال و هوای موسیقی پاپ-ایرانی است که در سازبندی تغییری ایجاد نشده است. همچنین به‌احتمال فراوان در این کنسرت قطعه تازه منتشرشده "نگاهم" نیز اجرا خواهد شد.

ارکستر سمفونیک تهران

ارکستر سمفونیک تهران پس از پشت سر گذاشتن روزهای پرتلاطم، این بار نیز بدون حضور شهرداد روحانی و با رهبری مهمان نصیر حیدریان شنبه 26 بهمن از ساعت 18:30 روی صحنه می‌رود.

روحانی که رهبر و مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران را بر عهده دارد، چندی پیش به دلیل عارضه قلبی و به دستور پزشک معالج در خارج از کشور مشغول درمان است و این ارکستر تا زمان بهبود اوضاع جسمی روحانی، توسط رهبران مهمان به اجرا خواهد پرداخت.

لوکا آکینو/ تریو جز ایتالیا

کنسرت لوکا آکینو نوازنده ترومپت ایتالیایی شنبه 26 بهمن از ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

لوکا آکوینو یکی از نوازندگان بااستعداد ترومپت ایتالیایی است که به دلیل ابتکارات و صدای منحصربه‌فرد ترومپتش معروف است. او که در شهر بنونتو در جنوب ایتالیا متولد شده است، از سن 19 سالگی و عمدتاً به‌صورت خودآموز شروع به نواختن ترومپت کرد. در سال 2007 کمپانی یونیورسال موزیک اولین آلبوم او را با نام "بالاتر از ابرها" به‌عنوان سرپرست گروه منتشر کرد و یک سال بعد آلبوم "لوناریو" منتشر شد. این هنرمند ایتالیایی پس از بنیان‌گذاری جشنواره موسیقی "ریوربری" در ایتالیا، در سال 2012، به کوارتت سازهای کوبه‌ای "مانو کچه" پیوست و دو آلبوم با آن‌ها ضبط کرد.

گروه رستاک

کنسرت گروه رستاک به سرپرستی سیامک سپهری یکشنبه 27 بهمن در دو سئانس 18:30 و 21:30 برگزار می‌شود.

این گروه قرار است گلچینی از محبوب‌ترین قطعات خود را برای مخاطبانش اجرا کند. سیامک سپهری (سرپرست گروه و نوازنده تار)، فرزاد مرادی (نوازنده عود)، بهزاد مرادی (خواننده)، اکبر اسماعیلی پور (نوازنده تار)، دینا دوستی (نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو)، صبا جمالی (نوازنده قانون)، یاسمن نجم‌الدین (نوازنده قانون)، سپهر سعادتی (نوازنده کنترباس)، حامد بلندهمت (نوازنده بالابان)، مجید پوستی، امید مصطفوی و یاور احمدی فر (سازهای کوبه‌ای)، المیرا قنبری و سوما نوروزی (گروه کُر) اعضای گروه رستاک را تشکیل می‌دهند.

گروه کوبه‌ای و آوازی ایران‌زمین (ودا)

کنسرت گروه کوبه‌ای و آوازی ودا دوشنبه 28 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

این کنسرت مجموعه‌ای از فعالیت‌های آموزشگاه ودا در زمینه موسیقی کودک است که قرار است از سازهای کوبه‌ای ایران ازجمله دهل، دمام، تنبک، نقاره و... استفاده شود. در این کنسرت پیران مهاجر، مرتضی مؤمنیان، بهزاد منصوری، گلناز نویدان، سمیرا حسینی، بهاره کدخدا زاده و... با گروه همکاری کنند. اعضای گروه در این اجرا ترانه‌های مختلف از موسیقی نواحی با گویش‌های مختلف را اجرا می‌کنند که از سازهای دیگر ازجمله پیانو نیز استفاده خواهد شد. همچنین در این کنسرت 120 کودک به اجرای برنامه خواهند پرداخت و قرار است حدود 12 قطعه برای مخاطبان اجرا شود. این کنسرت برای رده سنی چهار سال به بالا است که شامل نمایش، حرکت و موسیقی است.

ارکستر چکاوک

تازه‌ترین کنسرت ارکستر چکاوک به رهبری رضا شایسته و خوانندگی مجید حسین‌خانی و سروش مظفری دوشنبه 28 بهمن‌ از ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

در این کنسرت همچون سبک و سیاق کارهای پیشین ارکستر چکاوک، آثاری از استادان بزرگ موسیقی ایرانی ازجمله ملک، خرم، شاپوری، شیبانی و توکل پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. دانیال جورابچی کنسرت مایستر، آرمین قضاتی، موژان میرزایی، مرضیه مزینانی، حسین پارسافر، مصطفی حیات غیبی، هدیه حجازی، نوشین معتمدی، روزبه بهاری، مجید خردجو، امیر حسین شجاعی، مرصاد صفوی نوازندگان ویولن، داریوش حجازی، حمید یاسری، امیر حسین تایی، کوشا صرافی نوازندگان ویولن آلتو، علی آقاجانی، ویدا ملاحسنی، ابراهیم قاعدی، امیرعلی اخلاقی نوازندگان ویولنسل، سیامک صانعی نوازنده کنترباس، آزاده امیری نوازنده تار، مینو قاسم پور نوازنده قانون، محمد غریبی نوازنده پیانو، علی خبار نوازنده تنبک، نیلوفر ابراهیمی نوازنده فلوت، علی شمس‌آبادی نوازنده کلارینت و علیرضا دریایی و امیرحسین تایی تنظیم‌کنندگان قطعات گروه اجرایی کنسرت را تشکیل می‌دهند. ارکستر "چکاوک" ازجمله ارکسترهای فعال بخش خصوصی است که از سال 77 به رهبری رضا شایسته از شاگردان زنده‌یاد اسدالله ملک و وارطان ساهاکیان با هدف زنده نگه‌داشتن آثار فاخر ملی و همچنین معرفی خواننده‌های توانمند و آتیه‌دار، اجراهای متعددی در فرهنگسراها، حوزه هنری، تالار وحدت و همچنین شبکه‌های مختلف صداوسیما داشته است. این ارکستر تاکنون چهار آلبوم تصویری به نام‌های چکاوک 1، 2، 3 و 4 را منتشر کرده است.

رسیتال پیانو فلوریان نواک

رسیتال پیانو فلوریان نواک نوازنده بلژیکی، سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 18:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

فلورین نواک در سال 1990 در بروکسل به دنیا آمد. وی نوازندگی پیانو را از سن چهار سالگی شروع کرد و در 12 سالگی وارد موسسه موسیقی ملکه الیزابت شد. وی تحصیلات خود را در مدرسه موسیقی Musikhochschule در کلن دنبال کرد. پس از انتخاب به‌عنوان "هنرمند نوظهور سال 2015" از سوی جوایز موسیقی اِکو کلاسیک آلمان، فلورین نواک جایزه دیاپازون طلایی فرانسه، جایزه بین‌المللی موسیقی کلاسیک ICMA و جایزه موسیقی اکتاو بلژیک را نیز دریافت کرد. او به‌طور مرتب در جشنواره‌ها و سالن‌های ایالات متحده، چین، کره جنوبی، آلمان، فرانسه، مکزیک و بلژیک اجرا می‌کند و در سالن فیلارمونی کلن، کاخ کوچک هنرهای زیبا در بروکسل بلژیک، مرکز هنر شرقی در شانگهای، سالن کنسرت پکن، سالن کاخ الیزه در پاریس، سالن کنسرت شهر دتمولد آلمان و سالن کنسرت ژینگهای در گوانگژو چین به اجرای رسیتال پیانو پرداخته است. فلوریان نواک هم‌اکنون در مدرسه موسیقی کلن Köln Musikhochschule تدریس می‌کند.

دوئت آکاردئون/ ساکسیفون (پیرانی/ پاریزین)

دوئت آکاردئون/ ساکسیفون به نوازندگی پیرانی و پاریزین نوازندگان فرانسوی سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

وینسنت پیرانی در آکاردئون و امیل پاریزین در ساکسیفون سوپرانو، یک دوئت تشکیل داده‌اند. این دو هنرمند اشتیاق یکسانی برای عبور از موانع موسیقی دارند. آن‌ها به یک سبک موسیقی علاقه‌مند هستند، هر دو عاشق بداهه‌نوازی هستند و از قید و بند هرگونه محدودیت فنی رها هستند. این مجموعه از دوئت‌های هوشمندانه سرشار از نگاهی ظریف به سبک موسیقی جاز فرانسه، به‌ویژه آثار سیدنی بشی استاد بزرگ ساکسیفون سوپرانو اهل نیو اورلئان است که در دهه 1950 میلادی به یک ستاره در فرانسه بدل شده بود. ساکسیفونی است امیلی پاریزین یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های معاصر موسیقی جاز در فرانسه است. یک پیشگام در موسیقی جاز که نگاه استوارش کاملاً به آینده است. وینسنت پیرانی مردی است که زبان آکاردئون را کاملاً احیاء کرده (و همچنان به این کار ادامه می‌دهد) و به یک هنرمند بزرگ تبدیل شده است.

ارکستر ملی ایران

تازه‌ترین کنسرت ارکستر ملی ایران به رهبری سهراب کاشف چهارشنبه 30 بهمن از ساعت 18:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

ارکستر ملی در این کنسرت سالار عقیلی را به‌عنوان خواننده در اختیار دارد.

مستان نو (پرواز همای)

کنسرت پرواز همای با همراهی گروه مستان نو چهارشنبه 30 بهمن از ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

پرواز هماى براى ورود به دنیاى موسیقى ایران و اجراى سروده‌ها و قطعات خود در سال 1385 گروه مستان را تشکیل داد و با استفاده از سوژه‌های تازه در شعر و رنگى متفاوت از موسیقى به شهرت رسید.

تالار رودکی

تالار رودکی در این دوره از جشنواره میزبان 14 اجرا خواهد بود که این اجراها در دو سئانس برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اجراها می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

تک‌نوازی پیانو آرپینه ایسرائیلیان

کنسرت تک‌نوازی آرپینه ایسرائیلیان نوازنده زن ارمنی پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

این پیانیست خانم ارمنی سال گذشته در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر آثار آهنگسازان برجسته موسیقی کلاسیک ازجمله فردریک شوپن، کلود دیوی، پییر بولز و مارتون ایسرائیلیان را اجرا کرد و در جشنواره امسال نیز قرار است آثار دیگر آهنگسازان برجسته موسیقی کلاسیک را اجرا کند.

کوارتت نماد

تازه‌ترین کنسرت کوارتت نماد به سرپرستی ستاره بهشتی پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

کوارتت زهی نماد به سرپرستی ستاره بهشتی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و با همراهی تعدادی از نوازندگان مطرح کشور در زمینه موسیقی کلاسیک فعالیت می‌کند. این گروه پس از مدتی سکوت بار دیگر در سال 1398 فعالیت خود را از سر گرفت تا ضمن ارائه یک برنامه در سطح یک آنسامبل تأثیرگذار در کشور باشد.

ارکستر فرهنگ و هنر

کنسرت ارکستر فرهنگ و هنر به رهبری نادر مشایخی جمعه 25 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

ارکستر فرهنگ و هنر به سرپرستی سوسن تقی پور و به رهبری علی‌اکبر قربانی و شهرام توکل به همراه جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان موسیقی در تابستان 1393 شکل گرفت. این ارکستر تاکنون در تالار وحدت، رودکی، برج میلاد و شهرهای مختلف ایران به روی صحنه رفته است.

کوارتت تار

تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی "نواساز" کوارتت تار به سرپرستی علی‌اصغر عربشاهی جمعه 25 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

گروه موسیقی "نواساز" به سرپرستی علی‌اصغر عربشاهی در سال 1395 تشکیل شد و اجرای کنسرت "سیاه‌مشق" در تالار رودکی در سال 95، شرکت در جشنواره کلاسیک ایرانی در سال‌های 95 و 96، اجرای کنسرت کوارتت تار در سال 97 در تهران و شیراز ازجمله فعالیت‌های این گروه است. این کنسرت در دو بخش برگزار می‌شود که بخش نخست آن به تک‌نوازی تار اختصاص دارد. در بخش دوم کنسرت نیز قطعات رهگذار، تک‌نوازی، قطعه آذری به آهنگسازی عبدالله قربانی و تنظیم علی‌اصغر عربشاهی، تک‌نوازی، ضربی غوغا، تک‌نوازی، مقدمه هنگامه در هنگام و ضربی سبک‌بار اجرا خواهد شد. علی‌اصغر عربشاهی (سرپرست گروه و نوازنده تار)، سهیل کاکاوند (نوازنده بم‌تار) و آناهیتا رمضانی و مسعود آذین (نوازنده تار) اعضای ارکستر را تشکیل می‌دهند.

گروه کُر کمیتاس

کنسرت گروه کُر کمیتاس به رهبری آربی بابومیان شنبه 26 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

گروه کُر "کمیتاس" یک گروه کر ارمنی است که فعالیت خود را از سال 1358 آغاز کرد. این گروه کر به احترام "کمیتاس" آهنگساز شهیر ارمنستان نام‌گذاری شده است. اعضای این گروه قرار است در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به رهبری آربی بابومیان به روی صحنه بروند. بابومیان در رشته آهنگسازی و رهبری ارکستر تحصیل کرده و اجراهای موفقی را پشت سر گذاشته است.

ارکستر رتوریک

کنسرت ارکستر موسیقی رتوریک به رهبری رضا مریوند یکشنبه 27 بهمن از ساعت 18:30 برگزار خواهد شد.

ارکستر موسیقی رتوریک در سال 1392 به مدیریت هنری و رهبری رضا مریوند با هدف اجرا و معرفی آثار موسیقی کلاسیک و اپراتیک تشکیل شد. رویکرد ارکستر در اجرای آثار موسیقیدانان به‌گونه‌ای بوده است که قطعات هم غنای موسیقایی و تکنیکی داشته باشند و هم میان مخاطب عام با موسیقی کلاسیک پیوندی ایجاد کند.

گروه کُر اردیبهشت

کنسرت گروه کُر اردیبهشت به رهبری حمید عسکری یکشنبه 27 بهمن برگزار می‌شود.

اردیبهشت در زبان پهلوی به معنای بهترین راستی است و این گروه کر، آواز گروهی را شیوه‌ی نیکوی زیستن می‌دانند. قطعات محلی، نیایشی آکاپلا و توجه به آثار کُرال آهنگسازان کلاسیک جهان از تمرکزهای این گروه است.

گروه هوران

تازه‌ترین کنسرت گروه هوران به سرپرستی بهروز قهاری و خوانندگی بامداد فلاحتی دوشنبه 28 بهمن برگزار می‌شود.

گروه موسیقی هوران، گروهی مبتنی بر سازهای کوبه‌ای است که از سال 1377 کار خود را آغاز کرد و تاکنون علاوه بر تربیت نوازندگان و مدرسان حرفه‌ای، کنسرت‌های مختلفی در خارج و داخل کشور برگزار کرده‌اند.

کوارتت خلیج‌فارس

تازه‌ترین کنسرت کوارتت خلیج‌فارس به رهبری امین غفاری دوشنبه 28 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

کوارتت زهی خلیج فارس در سال 1398 به سرپرستی امین غفاری فعالیت حرفه‌ای خود را در راستای اجرا و ضبط آثار فاخر موسیقی کلاسیک جهان و به‌ویژه ایران آغاز کرد. این کوارتت در آغازین روزهای فعالیت خود همراه با گروه "قمر" به سرپرستی نوید دهقان به روی صحنه رفت و اجرای قابل قبولی را ارائه داد. امین غفاری (ویولن اول)، فرشاد شیرانی (ویولن دوم)، مهدی منادی (ویولا) و کورش کشاورز (ویولن‌سل) اعضای این ارکستر را تشکیل می‌دهند.

ارکستر زهی نیلپر

کنسرت فستیوال موسیقی معاصر تهران ارکستر زهی نیلپر آنسامبل بادی به رهبری نوید گوهری سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

ارکستر نیلپر یکی از فعال‌ترین ارکسترهای خصوصی در تهران است که از سال 1383 تأسیس و مشغول به فعالیت در حوزه موسیقی جدی است. این ارکستر در سال‌های فعالیت خود همواره تمرکز اجراهای صحنه‌ای خود را بر اجرای آثار موسیقی معاصر از آهنگسازان ایرانی و بین‌المللی حفظ کرده است. همچنین همکاری با نوازندگان جوان به‌عنوان سولیست و امکان حضور آنان در صحنه‌های رسمی موسیقی نیز بخش دیگری از اهداف ارکستر نیلپر را در این سال‌ها شامل شده است. ارکستر نیلپر شاید یکی از معدود ارکسترهای خصوصی در ایران است که با سازمان‌دهی فعالیت‌ها و تمرین‌های خود توانسته است بر مشکلات کار گروهی فائق شده و حیات خود را همچنان تضمین نماید. موفقیت‌هایی که ارکستر نیلپر در طول سال‌های فعالیت خود به ثبت رسانده است، آن را به یکی از ارکسترهای مهم و تأثیرگذار در میان اهالی موسیقی و علاقه‌مندان به موسیقی جدی تبدیل کرده است. این ارکستر از سال 1396 در کنار برنامه‌های فصلی مستقل، به‌عنوان ارکستر ثابت فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران فعالیت می‌کند.

گروه کانتوس

کنسرت گروه کانتوس به رهبری کاوه میرحسینی سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

آنسامبل کانتوس توسط کاوه میرحسینی در سال 1391 با هدف ترویج موسیقی معاصر فعالیت خود را آغاز کرد. سیاست اصلی این آنسامبل همچون آنسامبل‌هایی در استاندارد جهانی سفارش آثار به آهنگسازان هم‌عصر و همچنین ضبط و اولین اجرای جهانی آن‌هاست که این آنسامبل توانست در سومین پروژه موسیقایی خود آثاری به آهنگسازان بنام ایرانی سفارش دهد و آثار آن‌ها را برای اولین بار ضبط و اجرا کند.

گروه آوای شفق

کنسرت گروه آوای شفق به سرپرستی حسین ضروری و خوانندگی سرژیک میرزاییان چهارشنبه 30 بهمن از ساعت 18:30 برگزار خواهد شد.

ارکستر و گروه کُر آوای شفق، هدف خود را زنده نگه داشتن آثار فاخر اقوام ایرانی می‌داند و از سال تأسیس گروه در سال 1391 اجراهای متعددی در تالار وحدت، تالار اندیشه حوزه هنری و ایوان شمس داشته است.

بخش ساز و آواز

کنسرت آواز و ساز مظفر شفیعی، هادی منتظری، محمد عشقی و محمود مخدوم چهارشنبه 30 بهمن برگزار می‌شود.

در این اجرا مظفر شفیعی، هادی منتظری و محمد عشقی به نواختن ساز خواهند پرداخت و محمود مخدوم نیز به آواز می‌پردازد.

برج آزادی

برج آزادی در این دوره از جشنواره میزبان هشت اجرا از موسیقی تلفیقی است که این اجراها در یک سئانس برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اجراها می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

گروه بُندَهِش

کنسرت گروه بُندَهِش به سرپرستی سهند بهادری پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

بُندَهِش یک گروه موسیقی تلفیقی است که در سال 1396 توسط سهند بهادری و سعید شمس شکل گرفت. تمرکز اصلی این گروه آهنگسازی قطعات با تأثیر از سبک‌های جز، بلوز، فانک، پراگرسیو و موسیقی شرق است.

گروه اَش

کنسرت گروه اَش به سرپرستی علیرضا اشرف پور جمعه 25 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

این گروه موسیقی در ابتدای سال 1398 توسط علیرضا اشرف پور (نوازنده گیتار الکتریک، فرتلس و خواننده) تشکیل شد. اعضای این گروه را هنرمندانی باسابقه تشکیل می‌دهند که هر کدام پیش از این تجربه حضور در اجراهای صحنه‌ای و آلبوم‌های مختلف را داشته‌اند. آهنگسازی و تنظیم قطعات گروه را نیز علیرضا اشرف پور بر عهده دارد.

گروه وحید اسداللهی

تازه‌ترین کنسرت گروه وحید اسداللهی شنبه 26 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

وحید اسداللهی هم‌اکنون از هنرمندان صاحب سبک نقاره در ایران و جمهوری آذربایجان است. گروه وحید اسداللهی نیز فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کرده و تاکنون اجراهای متعددی را روی صحنه برده است.

گروه ترانه

کنسرت گروه ترانه به سرپرستی تورج امیرنظامی یکشنبه 27 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

گروه موسیقی پاپ "ترانه" در سال 1381 توسط تورج امیرنظامی تأسیس شد و اجراهایی را در شهر مشهد روی صحنه برد. در سال 1397 این گروه با ترکیب جدید فعالیت‌هایش را از سر گرفت و با حمایت انجمن موسیقی خراسان اجراهایی را روی صحنه برد.

گروه رها

تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی رها به سرپرستی مهدی تیموری دوشنبه 28 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

گروه رها از سال 1388 به سرپرستی مهدی تیموری و با همراهی نوازندگان دانشجوی دانشگاه هنر فعالیت خود را آغاز کرد. برنامه‌های هنری این گروه با ضبط آلبوم "دورها آوایی است" به‌صورت آنسامبل و با صدای محمد معتمدی ادامه پیدا کرد و اجراهای صحنه‌ای متعددی را روی صحنه برد.

گروه شیمشک

گروه موسیقی شیمشک به سرپرستی محمدحسین درابلو سه‌شنبه 29 بهمن به روی صحنه خواهد رفت.

گروه موسیقی شیمشک در سال 1380 توسط غلام‌رضا کریم‌زاده شکل گرفت. این گروه از همان سال‌های ابتدایی فعالیتش کنسرت‌های متعددی را در تبریز و شهرهای دیگر به روی صحنه برد. این گروه در سال 1383 موفق به کسب مقام دوم در جشنواره ملی موسیقی جوان شد و در چند فستیوال موسیقی در کشورهای آلمان، سوئیس و اتریش روی صحنه رفت.

گروه وارنا

تازه‌ترین کنسرت گروه وارنا به سرپرستی آرین رسولی و خوانندگی نیما اخگر از ساعت 21:30 روز چهارشنبه 30 بهمن برگزار خواهد شد.

این گروه با اجرای کنسرت در اولین یادبود زنده‌یاد محمد نوری در سال 1390 فعالیتش را آغاز کرد و از آن سال تاکنون اجراهای مختلفی در شهرستان رشت داشته است.

گروه لیرا

آخرین کنسرت برج آزادی در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، به گروه لیرا به سرپرستی آرش هژیرآزاد اختصاص دارد.

دوئت "لیرا" حاصل هم‌نشینی یک زوج هنرمند یعنی آرش هژیرآزاد (نوازنده پیانو و آهنگساز) و همسرش یگانه حسینى نیا (نوازنده ویولن) است. این دو هنرمند فارغ‌التحصیل رشته نوازندگی از دانشگاه تهران هستند و یگانه حسینى نیا مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته نوازندگی ویولن از دانشگاه هنر کسب کرده است.

فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسرای نیاوران در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر میزبان 17 اجرا خواهد بود که این اجراها در دو سئانس برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اجراها می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

گروه نقش

گروه موسیقی نقش به سرپرستی امیر شریفی و خوانندگی مجتبی عسگری پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 18:30 به روی صحنه می‌رود.

نقش بیش از 9 سال است که فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرده و تاکنون کنسرت‌های متعددی را در شهرهای مختلف کشور برگزار کرده است.

گروه بامداد مشهد

تازه‌ترین کنسرت گروه بامداد مشهد به سرپرستی سالار مرتضوی و خوانندگی وحید تاج پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

گروه بامداد مشهد در سال 1383 شکل گرفت. این گروه آلبوم "تا بامداد" را منتشر کرده و تاکنون در جشنواره‌های کشورهایی چون بلغارستان، آلمان، تایلند و آذربایجان شرکت کرده است.

همنوازان فاخته

تازه‌ترین کنسرت گروه همنوازان فاخته به سرپرستی خشایار پارسا جمعه 25 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

اجرای گروه همنوازان فاخته در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با تمرکز بر روی تصنیف دوره قاجار است. گروه همنوازان فاخته در سال 1386 به سرپرستی خشایار پارسا در شهر تنکابن تأسیس شد. خط فکری این گروه بازسازی آثار دوره تیموری (موسیقی مقامی ایران)، دوره قاجار (موسیقی دستگاهی ایران)، دوره پهلوی و آهنگسازی بر اساس هر دوره است. این گروه تا به حال کنسرت‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران و خارج از ایران برگزار کرده و تجربه شرکت در چند جشنواره معتبر را داشته است. گروه همنوازان فاخته بعد از جشنواره آلبوم تصنیف و ترانه (تصنیف دوره قاجار و ترانه دوره پهلوی) را رونمایی می‌کند، و یک آلبوم با نام محتشم (مکتب منتظمیه دوره تیموری) با صدای مهدی امامی در دست انتشار دارد. اعضای گروه همنوازان فاخته عبارتند از: هدایت کلاری (رباب)، محمد مهدی شیخ (تار)، ابوذر حسینی (عود)، آرمان حیدریان (کمانچه)، حسین گازر (تنبک)، علیرضا رسولی (قیچک)، نیما داغمه چی (تار) و خشایار پارسا (سنتور).

همنوازان وداد

کنسرت گروه همنوازان وداد به سرپرستی کیارش داوودی و منصوره جمعه زاده جمعه 25 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

همنوازان وداد در سال 1395 با گروهی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌ی موسیقی تشکیل شد. این گروه آلبوم "فریاد هجران" را در دست تولید دارد و در نقاط مختلفی از ایران به اجرا پرداخته است.

گروه اقبال آذر

تازه‌ترین کنسرت گروه اقبال آذر به سرپرستی سبحان مهدی پور جمعه 25 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

گروه اقبال آذر در سال 1388 به سرپرستی سبحان مهدی پور آغاز به کار کرد. این گروه علاوه بر برگزاری چندین کنسرت، آلبوم‌های "یادواره اقبال آذر" را در دو شماره منتشر کرده است.

گروه آرام جان

کنسرت گروه آرام جان به سرپرستی علی صحفی و خوانندگی مهدی محمدی شنبه 26 بهمن از ساعت 18:30 برگزار خواهد شد.

گروه موسیقی آرام جان، گروه تازه تأسیسی به سرپرستی و آهنگسازی علی صحفی است که ساختار آن را بر اساس آهنگسازی نوین موسیقی ایرانی و نگرش بر ردیف موسیقی ایرانی و شکل گرفته است. "آرام جان" در عین گروه‌نوازی به شیوه موسیقی کلاسیک ایرانی، از شیوه‌های نوازندگی نوگرایانه نیز بهره می‌برد.

گروه نواگردان

گروه نواگردان به سرپرستی پویا محمدی و خوانندگی مهدی اصغرپور شنبه 26 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

گروه موسیقی نواگردان از سال 94 فعالیت خود را آغاز کرد. این گروه در سال‌های 94 و 95 مقام نخست را در جشنواره موسیقی فجر استان زنجان کسب کرده و همچنین در سال 97 کنسرتی را در سالن خانه هنرمندان، با حمایت خانه موسیقی برگزار کرد.

دوئت زهی آونر

کنسرت دوئت زهی دنیل آونر ویولونیست اهل اتریش شنبه 26 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

دنیل آونر از یک مادر پیانیست و پدر ویولونیست در وین به دنیا آمد و در یک مدرسه موسیقی عادی کار خود را شروع کرد، سپس در دانشگاه موسیقی وین وارد تحصیلات مقدماتی شد، تا مقطع لیسانس در آنجا ماند و برای تحصیل کارشناسی ارشد به سالزبورگ رفت. در وین استاد اصلی وی ویولونیست کریستین آلتنبرگر بود که بیشتر آنچه امروز از ویولن می‌داند را از او فراگرفت. آونر پس از آموزش نزد آلتنبرگر برای حدود 6 سال تحصیلات خود را در موتسارتیوم دانشگاه سالزبورگ ادامه داد و در آنجا با یک پیانیست به نام رابین گرین آشنا شد که تأثیر فراوانی بر روی او داشت و. این دو مدت کوتاهی بعد اولین کنسرت را با هم در لندن اجرا کردند. وی همچنین به همراه همسرش باربارا یک گروه موسیقی دوئت ویولن تأسیس کرد و در سراسر جهان ازجمله آفریقای جنوبی، بلیز، مکزیک و ... به اجرای برنامه پرداختند. آونر از سال 2009 در تریو موتزارت وین حضور دارد و بیشتر کنسرت‌های آن‌ها در انگلیس، هلند و آلمان برگزار می‌شود.

ضابط نبی زاده

کنسرت ضابط نبی زاده نوازنده کشور آذربایجان از ساعت 18:30 یکشنبه 27 بهمن برگزار می‌شود.

ضابط نبی زاده گلخان متولد سال 1965 در منطقه شماخی در آذربایجان است. او سال 1991 وارد کالج موسیقی Asaf آصف زینالی شد و اولین اساتید او حاجی بابا حسین اُف، جانعلی اکبروف و عالیم قاسیموف بودند. وی در سال 1996 وارد دانشگاه فرهنگ و هنر جمهوری آذربایجان شد و در سال 2000 از همان دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. در سال 1997 به‌عنوان تک‌نواز در تئاتر اپرا و باله و در سال 2000 با کنسرت سولوی خود در شهر سومقاییت اجرا می‌کرد. وی از سال 2003 تاکنون به‌عنوان معلم تخصصی آواز در هنرستان ملی موسیقی آذربایجان فعالیت می‌کند. ضابط نبی زاده تقریباً در 30 کشور جهان چون هلند، بریتانیا، بلژیک، فرانسه، ترکیه، ایران، عراق، تایوان، تایلند، ازبکستان، کره شمالی، سوئیس، مراکش، روسیه، گرجستان، اسپانیا، الجزایر و غیره کنسرت برگزار کرده است. او در سال 2004 موفق به دریافت بورسیه حیدر علی‌اف شد، در 16 سپتامبر 2005 به‌عنوان هنرمند افتخاری و در سال 2001 به‌عنوان هنرمند مردمی انتخاب شد.

گروه جز بنفش

گروه جز بنفش یکشنبه 27 بهمن از ساعت 21:30 به روی صحنه می‌رود.

کوارتت جز بنفش یک گروه موسیقی جز نوین در شهر وین اتریش است. این گروه از چهار نوازنده جوان تشکیل شده است که علاقه خود را نوای بداهه و خلاق مدرن به اشتراک می‌گذارند. آن‌ها سعی می‌کنند از مرزبندی میان ژانرهای موسیقی عبور کنند و تلفیقی آر پراگرسیو راک و جز چیمبر را با مجموعه‌ای از ریتم‌های قدرتمند ارائه می‌دهند. ترکیب غیرمعمول سازها، آهنگ‌های پیچیده همراه با شور و اشتیاق این گروه، موسیقی جوان، تازه و زنده‌ای را تضمین می‌کند. لئونارد اسکروپا (نوازنده ساکسیفون، کلارینت، سینتی سایزر و سمپل)، آندی تاش (نوازنده گیتار)، دنیل موسر (نوازنده باس کلارینت) و کنستانتین کراوتلر (نوازنده درامز) اعضای گروه جز بنفش را تشکیل می‌دهند.

گروه نغمه گردان

تازه‌ترین کنسرت گروه نغمه گردان به سرپرستی احسان عبایی و خوانندگی محسن حسینی دوشنبه 28 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

گروه موسیقی نغمه گردان در پاییز 1397 تشکیل شد و تلاشش برای به‌کارگیری ترکیب سازهای رایج موسیقی شهری با همراهی سازهای کوبه‌ای و ایجاد تنوع در موسیقی سنتی ایرانی است.

گروه بانگ نو

کنسرت گروه بانگ نو به سرپرستی نسترن هاشمی و خوانندگی مهیار شادُروان دوشنبه 28 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

نسترن هاشمی دانش‌آموخته دانشگاه هنر تهران است و آهنگسازی را نزد استاد مهران روحانی آموزش دیده است.

گروه بانوان نوشه

گروه موسیقی بانوان نوشه به سرپرستی نیوشا بریمانی سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

در این کنسرت فروغ فضلی، نوشین نامی، پریچهر خسروی، شهره خیری و پگاه بزرگ به‌عنوان خواننده و مینو قاسم پور (نوازنده قانون)، رخساره رستمی (نوازنده عود)، نیلوفر ابراهیمی (نوازنده فلوت)، فروغ فضلی (نوازنده پیانو)، کیمیا صرافی (نوازنده پرکاشن)، آرمیتا فهیمی (نوازنده گیتار باس)، سپیده شایگان (نوازنده کیبورد) و حدیث کرمی (نوازنده درامز) اعضای ارکستر گروه نوشه را تشکیل می‌دهند. نوشه در سال 1392 توسط نیوشا بریمانی (نوازنده کمانچه) شکل گرفت و به‌مرور فعالیت خود را گسترده کرد. این گروه در حال حاضر شامل یک گروه بین‌المللی، یک گروه بانوان و یک گروه مختلط است و تاکنون اجراهای مختلفی را روی صحنه برده و آلبومی را نیز به همین نام منتشر کرده است.

گروه بانوان کوک ماه

تازه‌ترین کنسرت گروه بانوان کوک ماه به سرپرستی لیلا جعفرپور سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

گروه بانوان چریکه سنه

تازه‌ترین کنسرت گروه بانوان چریکه سنه به سرپرستی شرمین زرنشان سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

گروه چریکه سنه در سال 1379 تأسیس شد و اولین کنسرت موسیقی بانوان سنندج را در سال 1383 برگزار کرد. این گروه کنسرت‌های متعددی در شهرهای کردنشین ایران و عراق برگزار کرد و در سال 1397 در اولین فستیوال هنرهای زنان کورد در عراق شرکت کرده‌اند.

گروه بانوان تیدا

گروه بانوان تیدا به سرپرستی ترگل خلیقی و خوانندگی فایضه کامیاب چهارشنبه 30 بهمن از ساعت 18:30 به روی صحنه خواهد رفت.

تیدا یک گروه هفت نفری تماماً زنانه‌ای به سرپرستی ترگل خلیقی است. این گروه تاکنون کنسرت‌های متعددی به روی صحنه برده که بخشی از آن‌ها اجرای کنسرت بانوان بوده است. در این کنسرت‌ها قطعاتی از مهیار علیزاده، سیاوش ولی پور، حمید یوسفی و یزدان یکرنگیان توسط گروه اجرا شده است.

گروه بانوان ستاره قطبی

تازه‌ترین کنسرت گروه بانوان ستاره قطبی (پلاریس) به سرپرستی بهار ایلچی چهارشنبه 30 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

گروه پلاریس فعالیت هنری خود را در سال 1388 به سرپرستی بهار ایلچی آغاز کرد. این گروه مجموعه‌ای از قطعات و نغمه‌ها را به لهجه‌ها و زبان‌های مختلف اجرا می‌کند و در همین راستا از هنرنمایی 5 خواننده توانمند و 12 نوازنده با تحصیلات آکادمیک در زمینه موسیقی بهره می‌برد.

سالن سوره

سالن سوره حوزه هنری در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر میزبان 19 گروه است که این اجراها در دو سئانس برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اجراها می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

گروه آوای تبری

کنسرت گروه آوای تبری به سرپرستی جلال محمدی و خوانندگی زمان شکارچیان پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

در سال 1370 سید مهدی محمدی به‌اتفاق فرزندان خود، گروه موسیقی طالبا را تأسیس کرد و در سال‌های 1389 و 1395 به ترتیب به تبری و آوای تبری تغییر نام یافت. موسیقی در این خانواده بیش از 300 سال قدمت دارد. آوای این گروه بیش از هر چیز در موسیقی سریال پرطرفدار "پایتخت" شنیده شده است. هدف این گروه احیا، گسترش و آموزش موسیقی بومی مازندران به نسل جوان است که منجر به شکل‌گیری گروه‌های جدیدتر، "دتارچی" و "نقاره‌نوازان" شده است.

گروه‌های "تآی" و "دوئو تآی"

کنسرت دو گروه تآی و دوئو تآی به خوانندگی پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

گروه دوئو تآی را امیرحسین رئوفی (کارشناس ارشد نوازندگی موسیقی ایرانی) و حمید فروزان (کارشناس ارشد موسیقی‌شناسی) در سال 1389 در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران تشکیل دادند. دوئو تآی فعالیتش را با اجراهای دانشجویی در دانشکده موسیقی شروع کرد و نخستین پروژه آن اجرای دونوازی "فانوس" اثر زنده‌یاد فرامرز پایور بود. در سال 1393 به پیشنهاد استاد اردوان کامکار اولین اثر دوئو تآی در شیوه سنتورنوازی معاصر به‌صورت گروهی ساخته و تنظیم شد و پس از آن دو اثر از همین هنرمند نیز بازتنظیم و به همراه چند قطعه دیگر در کنسرت‌های مختلف اجرا شد.

گروه تآی نیز در سال 1389 در دانشکده موسیقی دانشگاه تهران توسط امیرحسین رئوفی، حمید فروزان و پدرام جوادزاده تشکیل شد. این گروه مسیر خود را با تجربه سه سنتور سل کوک آغاز کرد و پس از سنجش تمامی گستره‌های صوتی ساز سنتور و آزمون و خطای بسیار به ترکیب‌بندی دو ساز سل کوک و یک سنتور باس رسید.

نخستین تجربه جدی تریو تآی بازتنظیم قطعه "نی نوا" اثر استاد حسین علیزاده بود که در سال 1392 در تالار فارابیِ دانشگاه هنر تهران به روی صحنه رفت. در ادامه بنا بر مصالح موسیقایی جدید، سازهای کوبه‌ای و آواز نیز به اعضای اصلی این گروه اضافه شدند. تآی به معنی نغمه است. گروه تآی در جشنواره موسیقی فجر به خوانندگی علیرضا برنجیان روی صحنه می رود.

گروه میسان

تازه‌ترین کنسرت گروه میسان به سرپرستی مهدی سواری و خوانندگی علی نیری جمعه 25 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

گروه هنری میسان در سال 1380 تشکیل شد و با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت قانونی و رسمی آغاز به کار کرد. میسان در زمینه موسیقی روستایی و موسیقی مقامی شهری با سازهای زهی و کششی و بادی و کوبه‌ای فعالیت می‌کند.

گروه هاوار

گروه موسیقی هاوار به سرپرستی ناصح بهرام بیگی و خوانندگی ناصر یاره جمعه 25 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

گروه هاوار در سال 1385 به سرپرستی ناصح بهرام بیگی شکل گرفت. این گروه طی سالیان فعالیت خود در جشنواره‌های موسیقی مقامی ایران، عراق، ترکیه و آذربایجان با اجرای مقامات موسیقی کردی کرمانجی، هورامی، سورانی و کلهری در قالب بیت، بند، لاوک، قطار، حیران، ستران و گورانی شرکت کرده است.

گروه خنیاگران خیام

کنسرت گروه خنیاگران خیام به سرپرستی صمد برقی و خوانندگی مهدی تفکری منش جمعه 25 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

گروه خنیاگران خیام در سال 1395 با حضور جمعی از هنرمندان موسیقی خراسان و به سرپرستی صمد برقی با هدف تمرین و اجرای آثار بزرگان موسیقی ایرانی و همچنین ارائه تجربه‌های جدید تشکیل شد. این گروه در اسفندماه 1396 موفق به حضور و اجرای موسیقی ایرانی در پنجمین "فستیوال بین‌المللی موسیقی موغام" در کنسرواتوار ملی آذربایجان شد.

گروه سرو خراسان

تازه‌ترین کنسرت گروه سرو خراسان به سرپرستی عزیز تنها و خوانندگی محمد قیوم امینی و امین قیومی از ساعت 18:30 روز شنبه 26 بهمن برگزار می‌شود.

گروه سرو خراسان از سال 1386 تاکنون موسیقی مقامی خراسان جنوبی را در اقصی نقاط ایران و حتی جهان اجرا کرده‌اند. جشنواره‌ نواهای رضوی، رتبه‌ی دوم جشنواره موسیقی مقامی استان‌های شرق کشور و اجرا در کنسرت اکسپو 2010 چین و استانبول بخشی از فعالیت‌های این گروه خراسانی است.

گروه ژیار

گروه موسیقی فولکلور ژیار شنبه 26 بهمن‌ بعد از اجرای گروه سرو خراسان به مدت 45 دقیقه در تهران اجرای زنده خواهد داشت.

11 نفر از علاقه‌مندان و هنرمندان موسیقی مقامی استان در این گروه حضور دارند.  اعضای این گروه را لیلا انبارلو، ارشک زعفرانی، حمید گریوانی، بهنام ایزدی، علی فتحی، نوید نجات، تورج نراقی، جواد ساعدی، فرزاد حاتمی و حسین غلامی تشکیل می‌دهند. هنرمندان گروه ژیار با حضور در جشنواره موسیقی فجر تهران، قطعات "الله مزار"، "سردار عیوض خان"، "شاهسیار"و "لاریک" را اجرا خواهند کرد.

ژیار کلمه اصیل کرمانجی به معنی فرهنگ و تمدن است و هدف اصلی این گروه حفظ فرهنگ و تمدن خطه خراسان و موسیقی مقامی استان و کشور است. سرپرستی این گروه را مجید کلابی بر عهده دارد که از سن 9 سالگی نزد استاد رحیم رضایی نوازندگی دوتار را فرا گرفته است. او در حال حاضر مدرس دوتار در بجنورد و تا به امروز از سنین نونهالان تا بزرگسالان در جشنواره‌های موسیقی مقامی بجنورد خراسان در رشته تک‌نوازی دوتار مقام‌های بسیاری را کسب کرده است و بزرگ‌ترین دستاورد "گروه ژیار" شرکت در فستیوال موسیقی فولکلور کشور ارمنستان است. موسیقی مقامی خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است که می‌توان آن را به سه بخش کرمانجی، ترکی و ترکمنی تقسیم کرد.

گروه هنرستان موسیقی دختران

کنسرت گروه هنرستان موسیقی دختران شنبه 26 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

گروه هنرستان دختران تهران به سرپرستی اساتید کاشف، مولایی، فیاض، صالحی،‌ فیض‌پور و کیمیاوی در جشنواره اجراهایی خواهند داشت تا استعدادهای جوانِ موسیقی را از پایه‌های تحصیلی متفاوت به جامعه موسیقی معرفی کنند. هنرستان موسیقی دختران طی سال‌های مختلف در جشنواره موسیقی فجر و در کنسرت‌های هنرجویی گوناگون شرکت فعال داشته است.

مُقام چیلر

گروه مُقام چیلر به سرپرستی غفور امانیان یکشنبه 27 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

گروه مقام چیلر از سال 1367 به سرپرستی غفور امانیان فعالیت خود را عرصه موسیقی آغاز کرد و تاکنون در جشنواره‌های مختلف استانی، کشوری و بین‌المللی شرکت کرده است.

گروه تنبور دالاهو

تازه‌ترین کنسرت گروه تنبور دالاهو به سرپرستی هوشنگ امیریان از ساعت 18:30 روز یکشنبه 27 بهمن برگزار خواهد شد.

گروه موسیقی تنبورنوازان دالاهو در سال 1369 توسط هوشنگ امیریان در کرمانشاه تشکیل شد. این گروه در روزهای آغازین فعالیت خود با واحد موسیقی صداوسیمای مرکز کرمانشاه برای ضبط و اجرای آثار همکاری کرد و اجراهایی را در شهرهای مختلف ایران روی صحنه برد.

گروه خسروان

کنسرت گروه خسروان به سرپرستی احسان انوریان و خوانندگی جاهد ملک‌زاده از ساعت 21:30 یکشنبه 27 بهمن برگزار می‌شود.

گروه موسیقی خسروان در 12 سالی که از عمر آن می‌گذرد، در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فجر حضور داشته و در سال 1397 آلبوم "پیدای پنهان" به خوانندگی سالار عقیلی و آلبوم بی‌کلام "پاییز تا پاییز" برای تار و ارکستر ایرانی را راهی بازار موسیقی کرده است.

گروه آیشم

کنسرت گروه موسیقی آیشم به سرپرستی ژاله احمدی و خوانندگی میثم شیخ‌نژاد در ساعت 18:30 روز دوشنبه 28 بهمن برگزار خواهد شد.

گروه موسیقی محلی مازندرانی آیشم در سال 1387 با نام اولیه "قمر" پا به عرصه موسیقی نهاد. آیشم در سال 97 در سومین دوره‌ی جشنواره بومی-محلی البرزنشینان لیلم موفق به کسب مقام برتر شد. آخرین کنسرت رسمی گروه آیشم تیرماه 98 در آمل با استقبال زیادی روبرو شد. همچنین این گروه یک آلبوم تصویری هم منتشر کرده است.

گروه کادوس

گروه موسیقی کادوس به سرپرستی آرمین فریدی و خوانندگی هوشنگ بداغی دوشنبه 28 بهمن از ساعت 18:30 به روی صحنه خواهد رفت.

گروه کادوس تالش در سال 1382 تشکیل شد. کادوس در این سال‌ها در اشاعه فرهنگ و موسیقی تالش و معرفی مقام‌ها و هواهای موسیقیایی بکر منطقه تالش تلاش کرده است. این گروه ضمن احیای سازهای کهن تالش مثل تنبوره، در کشورهای متعددی همچون روسیه، بلاروس، آذربایجان و ارمنستان به اجرای موسیقی تالش پرداخته است.

اجرای برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان

برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان در بخش‌های موسیقی دستگاهی و نواحی دوشنبه 28 بهمن از ساعت 21:30 به روی صحنه خواهند رفت.

اجرای برگزیدگان جشنواره نوای خرم

برگزیدگان جشنواره موسیقی نوای خرم سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 18:30 به روی صحنه خواهند رفت.

اجرای گروه هنرستان موسیقی پسران

کنسرت گروه هنرستان موسیقی پسران سه‌شنبه 29 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

ارکستر سازهای ایرانی هنرستان پسران در سال 1392 با هدف ارائه موسیقی آکادمیک و اجراهای رسمی هنرجویان هنرستان با پیشنهاد علیرضا ایلچی مدیر هنرستان و نظارت شورای فنی هنرستان موسیقی تشکیل شد.

گروه عاشیق‌های تبریز

تازه‌ترین کنسرت گروه عاشیق‌های تبریز به سرپرستی حسن اسکندری در ساعت 18:30 روز چهارشنبه 30 بهمن برگزار می‌شود.

گروه عاشیق‌های تبریز در سال 1350 در شهر تبریز و به سرپرستی عاشیق حسن اسکندری پایه‌گذاری شد. عاشیق اسکندری تا به حال در قالب 40 اجرای خارجی موسیقی خود را به جهان معرفی کرده است.

گروه راست موغام تبریز

کنسرت گروه موسیقی راست موغام تبریز به سرپرستی شهریار صدیق و خوانندگی حسین صبا چهارشنبه 30 بهمن و از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

گروه موسیقی راست موغام تبریز در سال 1394 به سرپرستی شهریار صدیق باهران فعالیت هنری خود را آغاز کرد. این گروه طی سال‌های فعالیتش کنسرت‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران ازجمله تبریز، زنجان، ارومیه، شاهین‌دژ و میانه داشته است.

شب موسیقی سیستان و بلوچستان

کنسرت شب موسیقی سیستان و بلوچستان چهارشنبه 30 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

موسیقی سیستان و بلوچستان موسیقی اسرارآمیز و مسحورکننده‌ای است و می‌توان با توجه به جغرافیای استان موسیقی آن را به سه قسمت موسیقی مکران و سرحد در منطقه بلوچستان و موسیقی سیستان در منطقه زابل و شهرهای اطراف تقسیم کرد.

سالن میلاد

سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان 11 گروه موسیقی پاپ است که این اجراها در دو سئانس برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اجراها می‌توانند به سایت پارس بلیت مراجعه کنند.

برادران آرش و مسیح عدل پرور

کنسرت برادران آرش و مسیح 23 بهمن طی دو سئانس برگزار خواهد شد.

مسیح و آرش از مهرماه 1395 فعالیت رسمی خود را همراه با مجوز اجرای موسیقی زنده در ایران آغاز کردند. اولین کنسرت رسمی آن‌ها 17 اسفند 1396 در تالار وزارت کشور در تهران در هشت سئانس برگزار شد. آرش و مسیح با اجرای بیش از 53 سئانس در تهران در سال 1397 به‌عنوان پرفروش‌ترین خوانندگان در زمینه فروش بلیت در سال 1397 شناخته شدند.

امید حاجیلی

تازه‌ترین کنسرت امید حاجیلی پنجشنبه 24 بهمن از ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

امید حاجیلی مدرس سابق دانشکده موسیقی صداوسیما، دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد و دانشگاه تهران است و آهنگسازی، تنظیم و نوازندگی ساز ترومپت بسیاری از آلبوم‌های موسیقی را بر عهده داشته است. او همچنین رهبر ارکستر چند گروه پاپ ازجمله زنده‌یاد ناصر عبداللهی و رضا صادقی نیز بوده است. امید حاجیلی طی سال‌های فعالیتش در عرصه موسیقی پاپ، دو آلبوم رسمی منتشر کرده است.

علی یاسینی

کنسرت علی یاسینی از ساعت 21:30 روز پنجشنبه 24 بهمن برگزار خواهد شد.

یاسینی خواننده و آهنگساز موسیقی پاپ است که با انتشار قطعه "نترس" به مخاطبانش معرفی شد و به شهرت رسید.

رضا بهرام

رضا بهرام تازه‌ترین کنسرت خود را جمعه 25 بهمن طی دو سئانس برگزار خواهد کرد.

بهرام خواننده پاپ و آهنگساز در سال 1370 در شهر یزد متولد شد. او تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی در رشته مدیریت مالی از دانشگاه علم و فرهنگ یزد ادامه داد. اولین قطعه‌ای که از این خواننده پاپ منتشر شد و در شهرت او تأثیر بسزایی داشت، قطعه "از عشق بگو" است.

محسن ابراهیم‌زاده

کنسرت محسن ابراهیم‌زاده شنبه 26 بهمن در دو سئانس برگزار خواهد شد.

ابراهیم‌زاده متولد سال 1366 در تربت حیدریه است. او از سال 1388 فعالیت موسیقی خود را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرد. اولین کنسرت رسمی این خواننده در سال 1394 در شهر کرج برگزار و با استقبال مردم مواجه شد. پس از وقفه‌ای طولانی در سال 1396 او در تهران روی صحنه رفت و دور جدید فعالیت‌هایش را از سر گرفت.

امیرعباس گلاب

تازه‌ترین کنسرت امیرعباس گلاب در ساعت 18:30 روز یکشنبه 27 بهمن برگزار خواهد شد.

گلاب اولین کنسرت خود را در مردادماه سال 1396 به رهبری مهیار رضوان در تهران برگزار کرد و چندی پیش اولین آلبوم خود را با عنوان "قله" با 14 قطعه منتشر کرد که تنظیم‌کنندگان، ترانه‌سرایان و آهنگسازان بنامی در ساخت و انتشار این آلبوم شرکت داشتند.

گروه ماکان بند

کنسرت گروه ماکان یکشنبه 27 بهمن از ساعت 21:30 برگزار می‌شود.

گروه موسیقی ماکان به سرپرستی یاشار خسروی با حضور رهام هادیان و امیر مقاره به‌عنوان خواننده و امیر میلاد نیکزاد به‌عنوان تنظیم‌کننده در سال 1396 تشکیل شد. این گروه هم‌اکنون جزو گروه‌های پرطرفدار موسیقی پاپ کشور است.

آرون افشار

تازه‌ترین کنسرت آرون افشار دوشنبه 28 بهمن طی دو سئانس برگزار می‌شود.

افشار خواننده و آهنگساز موسیقی پاپ متولد سال 1377 در مشهد است. او موسیقی را از سن هشت سالگی با ساز گیتار آغاز کرده و در کنار آن به فراگیری ساز پیانو نیز پرداخته است. اولین اثر رسمی او با نام "جانم باش" در سال 1397 منتشر شد و پس از آن مورد توجه قرار گرفت.

سیروان خسروی

کنسرت سیروان خسروی سه‌شنبه 29 بهمن طی دو سئانس برگزار خواهد شد.

سیروان خسروی خواننده و آهنگساز موسیقی پاپ در سال 1361 در تهران متولد شده است. او در گروه کاوه یغمایی در سال‌های 1379 و 1380 به‌عنوان نوازنده کیبورد حضور داشت. سیروان خسروی در شهریورماه 1394 کنسرت "آنپلاگد" خود در سالن برج آزادی اجرا کرد. او در بیست و یکمین جشنواره موسیقی فجر به‌عنوان بهترین تنظیم‌کننده انتخاب شد.

ظافر یوسف

کنسرت ظافر یوسف خواننده، آهنگساز و نوازنده تونسی چهارشنبه 30 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.

ظافر یوسف استاد نوازنده ساز عود، خواننده و آهنگساز تونسی، متولد 19 نوامبر 1967 است. وی در سن 6 سالگی پژواک و طنین صدای خود را کشف کرد و چند سال بعد به‌عنوان خواننده به گروه موسیقی محلی آواز پیوست و سپس شروع به نواختن عود در مرکز جوانان شهر زادگاهش طبلبه کرد و برای ارکستر انتخاب شد. در تونس، او به هنرستان موسیقی پیوست. پس از مدتی برای تحصیل در رشته موسیقی‌شناسی به اتریش نقل مکان کرد اما دریافت که دیگر علاقه‌ای به آموزش آکادمیک ندارد. وی سرانجام با گرهارد ریتر نوازنده اتریشی پرکاشن آشنا شد و اولین گروه موسیقی خود را با نام "Zeryab" تأسیس کرد. در سال 1996، تجربیات متعدد وی در وین به انتشار نخستین آلبومش با نام "مسافر" انجامید. موسیقی وی با انتشار آلبوم "مالک" در سال 1998 به بلوغ رسید که تلفیقی از سازهای ملودیک جاز اروپایی و فرمی خاص از ریتم‌های مدیترانه‌ای بود. ظفر یوسف در سال 2001 آلبوم "صوفی التریک" را ضبط کرد، که اولین محک وی در زمینه موسیقی الکترونیکی بود. او در سال 2003 آلبوم "پیشگویی دیجیتال" را ضبط کرد و همان‌طور که موسیقی او قدرت بیشتری به دست آورد، در سال 2003 دو بار نامزد جوایز جهانی موسیقی بی‌بی‌سی شد. "سایه‌های الهی" آلبوم بعدی او در سال 2005 بود که نامزدی سوم جایزه موسیقی بی‌بی‌سی را در سال 2006 به همراه داشت. استعداد ظفر یوسف به دنیای موسیقی فیلم هم بسط یافت وی در موسیقی متن فیلم "طلای سیاه" که توسط جیمز هورنر افسانه‌ای در سال 2011 ساخته شده است، نوازندگی خارق‌العاده‌ای داشت. "مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز" و همچنین همکاری با آلبرتو اگلسیاس در موسیقی فیلم "خدایان و پادشاهان" در سال 2014 دیگر حضورهای او در سینما را رقم می‌زند. این هنرمند در سال 2013 آلبوم تحسین‌شده "مرثیه پرندگان" را منتشر کرد که با 100 کنسرت و فروش بیش از 50 هزار نسخه و اجرای چندین ارکستر ازجمله ارکستر سمفونیک لندن همراه شد. آلبوم "دیوان زیبا و عجیب" نیز با همکاری بهترین موسیقی‌دانان صحنه جز نیویورک در سال 2016 منتشر شد. در واقع، او امروز به‌عنوان مبتکرترین نوازنده عود و رهبر جنبشی از موسیقی معاصر یاد می‌شود که موسیقی شرقی و غربی را تلفیق می‌کند.

بهنام بانی

تازه‌ترین کنسرت بهنام بانی پنجشنبه اول اسفند در دو سئانس برگزار می‌شود.

بانی متولد سال 1366 است. یادگیری موسیقی را از دوران نوجوانی آغاز کرد و از سن 19 سالگی وارد فضای حرفه‌ای شد. او در حال حاضر یکی از خوانندگان پرمخاطب موسیقی پاپ است و چند تور کنسرت در تهران و شهرستان‌های ایران برگزار کرده است. بانی در حال حاضر در تدارک نخستین آلبوم رسمی خود است.