به گزارش هنرآنلاین، پویا سرایی آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی و عضو هیئت علمی دانشکده هنر از انتشار کنسرتوی شماره دو برای سنتور و ارکستر سمفونیک در بازار بین‌المللی خبر داد.

این اثر بر اساس چهارمضراب استاد حمید متبسم و با اجازه او برای سنتور به شکل تک‌نواز و ارکستر سمفونیک به‌عنوان سازهای همراهی‌کننده ساخته و ضبط شده است.

سرایی در همین رابطه گفت: کنسترینوی شماره دو برای سنتور و ارکستر نگاهی به مایه‌ راست پنجگاه، مایه اصلی قطعه دارد و در عین حال از سیستم‌های مختلف هارمونیکی نظیر تونال، زوج و قرن بیستم نیز در آن استفاده شده است.

وی در ادامه افزود: کادانس این کنسرتینو به شکل آوازی در مایه‌ راست پنجگاه است و قبل از قسمت راک نواخته شده است.

این آهنگساز اضافه کرد: انگیزه‌ من برای این قطعه گسترش رپرتوار موسیقی ایرانی در شکل بین‌المللی است. چیزی که متأسفانه همچنان قابل مشاهده است کمبود آثار تک‌نوازی برای سازهای ایرانی و همراهی ارکستر است. به عبارتی آثاری که بر اساس تک‌نوازی موسیقی ایرانی و در عین حال با شکل و بافت بین‌المللی باشد.

کنسرتینو یا کنسرتوی کوچک، قطعه‌ای است برای یک ساز تک‌نواز و ارکستر. تاکنون هنرمندانی ازجمله اردوان کامکار، حسین دهلوی، فرامرز پایور و پرویز مشکاتیان قطعاتی را برای سنتور و ارکستر سمفونیک ضبط و منتشر کرده‌اند. دوبل کنسرتینو شماره یک برای دو سنتور و ارکستر نیز چندی پیش به آهنگسازی پویا سرایی به‌طور بین‌المللی منتشر شد.