سرویس موسیقی هنرآنلاین: سخن گفتن از شخصیت بی‌نظیر فاطمه (س) از عهده ما برنمی‌آید، چهره‌ای که ثمر نتیجه هستی و بانویی که در شمار معصومین است. اگرچه پیرامون شخصیت آسمانی بانوی بانوان جهان حضرت فاطمه زهرا (س) کتاب‌های بسیار نگاشته و سخنان فراوان گفته شده است، اما گویا اگر هزاران برابر آن نیز قلم زده شود و سخن گفته شود باز قطره‌ای در مقابل اقیانوس بی‌کران فضیلت‌های حضرتش است.

و اما اهالی موسیقی هرکدام به روش خود با انتشار قطعه‌ای در وصف مقام بانوی دو عالم میزان ارادت خود را نسبت به صدیقه کبری اعلام داشته‌اند. در ادامه به چند مورد از این آثار پرداخته‌ایم:

ناصر عبدالهی

مرحوم ناصر عبداللهی در دومین آلبومش به نام "دوستت دارم" قطعه‌ای به نام فاطمه بنت نبی (س) داشت که خودش بر روی شعری از علی معلم آهنگسازی و تنظیم کرد. البته پیش‌درآمد این اثر شنیدنی در آن آلبوم دکلمه متفاوتی از پرویز پرستویی با مطلع: از آب نه از مهر آب می‌گویم نوشته مجتبی معظمی بود و در بین قطعه فاطمه بنت نبی یک دکلمه دیگر از این بازیگر پیشکسوت نیز بود.

بنیامین بهادری

در اسفند سال 92 آلبوم "93" با صدای بنیامین بهادری در سکوت کامل خبری منتشر شد و تنها قطعه‌ای که پیش از آلبوم خبرهایی از آن در رسانه‌ها منتشر شد، "گل یاس 2" بود. این کار با ترانه‌ای از فرید احمدی و ملودی بنیامین و تنظیم مرحوم نیما وارسته اجرا شده و در آلبوم "93" قرار گرفت.

اتفاقاً این اثر در زمانی منتشر شد که فاصله زیادی تا شروع ایام فاطمیه باقی نمانده بود. به غیر از ملودی محزون و تک‌نوازی ویولن شنیدنی مرحوم وارسته، این اثر یک نکته شاخص و حائز اهمیت داشت. آن‌هم اینکه فرید احمدی در بین ترانه خود از دو بیت شعر به زبان عربی استفاده کرد و همین مسئله برای مخاطبان سؤالات زیادی ایجاد کرده بود.

علی لهراسبی

"مادرانه" با صدای علی لهراسبی با ملودی فؤاد غفاری و تنظیم هومن نامداری تهیه شد و بازتاب‌های زیادی داشت. علی لهراسبی این قطعه را در نمایشی اجرا کرد که در ایام فاطمیه هر شب به میزبانی تالار وحدت تهران روی صحنه می‌رفت. لهراسبی در بخشی از نمایش روی صحنه حاضر می‌شد و قطعه خود را می‌خواند.

لهراسبی چندی پیش در مورد این قطعه گفت: در این سال‌ها همیشه دلم می‌خواست یک قطعه خیلی خاص برای حضرت فاطمه زهرا (س) بخوانم که بالاخره این اتفاق افتاد.

حامد زمانی

"حضرت مهتاب" با صدای حامد زمانی با شعر متفاوت علیرضا قزوه و تنظیم امید رهبران حدوداً چهار سال قبل منتشر شد، اما روی آن کلیپ‌ها و فوتوکلیپ‌های زیادی ساخته شد و اتفاقاً انتشارش هم هم‌زمان با ایام فاطمیه بود. زمانی همیشه از این اثر در مصاحبه‌هایش یاد می‌کند و گاهی هم در کنسرت‌هایش اجرا می‌شود.