سرویس موسیقی هنرآنلاین: رضا مهدوی پژوهشگر، آهنگساز، نوازنده و عضو هیئت انتخاب آثار و گروه‌های سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر درباره روند کار این هیئت به هنرآنلاین، گفت: برای انتخاب گروه‌ها و آثار در درجه اول کیفیت آثار مد نظر بود. نمره‌گذاری‌ها بسیار دقیق بود و چند بار بررسی شد. درنهایت آن‌هایی که حائز شرایط بودند و به لحاظ کار جمعی دارای بالاترین نمره‌ها بودند، انتخاب شدند.

این هنرمند افزود: ما در این دوره از جشنواره گونه‌های مختلفی از موسیقی را داریم. سال گذشته بخش موسیقی بانوان را نداشتیم ولی امسال این بخش حضور دارد. در جشنواره امسال از گروه‌های جدیدتر که قبلاً کمتر شرکت کرده‌اند تعدادی انتخاب شده‌اند. جشنواره امسال فرصتی برای کسانی است که کمتر دیده شده‌اند.

وی درباره ارزیابی‌اش از آثار پذیرفته‌شده در این دوره از جشنواره گفت: هر سال طیف‌های مختلفی در جشنواره شرکت می‌کنند و انتظارات مختلفی هم دارند ولی باید بضاعت جشنواره، بودجه و سالن‌ها و تعداد اجراها را هم مدنظر قرار داد. همه این‌ها در انتخاب این که ما می‌خواهیم به چه جدولی برسیم لحاظ می‌شوند. البته این حرف به معنای این نیست که قطعاً عدالت برقرار می‌شود یا می‌توانیم مساوات را به‌طور کامل برقرار کنیم. از تمام آنچه در فراخوان می‌آید و آن چیزی که در شاکله تک‌تک افراد هیئت انتخاب است، هیئت انتخاب درنهایت به یک جمع‌بندی نهایی می‌رسد. در تمام جشنواره‌ها همین‌گونه است که یک برآیندی از کل افراد و گروه‌هایی که شرکت می‌کنند به دست می‌آید.

مهدوی در پایان در مورد نحوه انتخاب گروه‌ها گفت: در این دوره همه گروه‌ها مدنظر بودند و تا اندازه‌ای یک هوای تازه‌ در اجراها دیده می‌شود.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر 24 تا 30 بهمن‌ برگزار می‌شود.