به گزارش هنرآنلاین، سیدحسین حسینی در برنامه "سلام عصر بخیر" میزبان علیرضا افتخاری خواننده شناخته شده بود تا قطعه‌ای را که روز گذشته 15 دی‌ماه به مناسبت شهادت سردار سلیمانی آماده کرده بود، رونمایی کند.

افتخاری در ابتدا گفت: الکن شده‌ام و از این اتفاق در حیرتم. شاید کار خدا باشد و قرعه‌ای است که به نام این مقام شامخ افتاده که تا پای جان برای مردم و اسلام ایستاد. بنده کمترین هم اگر صدایی دارم می‌خواهم دینم را ادا کنم. هرچند درونم بهم ریخته است اما کاری را خواندم تا بگویم من هم جزو خریداران یوسف هستم.

وی افزود: امروز کار ضبط و خوانده شد و اکنون قرار است برای اولین بار پخش شود. شعر از مولوی انتخاب شده است. خود آن حضرت پشت میکروفن این شعر را دکلمه کرده و خوانده بودند. من زمانی به پیشگاه آن مقام شرفیاب شدم و بوسه‌ای از ایشان گرفتم و دگرگون شدم. کلام نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند اما من گرد درفش ایشان می‌گردم همچنان که آمده‌ام تا به ایشان بگویم ما هم سهمی داریم. هنرمندان در جای جای این فلات همه غمگین هستند.

افتخاری یادآور شد: دو بیت آخر این کار با صدای خود سردار سلیمانی است و به مراتب بهتر از موسیقی شکل گرفته است. من هم پشت صحنه اشک ریختم و دگرگون شدم که ای کاش این مرد می‌بود. او برادر بزرگترم بوده و نمی‌دانم باید چه بگویم. این برج و باروی انسانیت باید حفظ می‌شد اما کسی که از خدا بی‌خبر است عملی خداناپسندانه انجام داد و ملتی را داغدار کرد.

در ادامه این قطعه موسیقی برای اولین بار روی آنتن رفت و سپس در حالی که حسینی و افتخاری به شدت متاثر شده بودند، حسینی گفت: استاد افتخاری با صدای ارزنده‌شان این اشعار را خواندند و همه ما را متاثر کردند و من مطمئنم این اشعار مولانا به زودی بر سر زبان‌های جوانان ایرانی زمزمه خواهد شد و دلیلی داشته که سردار این شعر را انتخاب کرده‌اند.

افتخاری نیز با بیان اینکه از آقایان نراقیان مسئول موسیقی صداوسیما، عقیلی و دکتر چراغعلی که این کار را با عشق انجام دادند، تشکر کرد و اجازه خواست که دیگر سخنی نگوید.