سرویس موسیقی هنرآنلاین: تالارهای موسیقی در تهران در روزهای پایانی اولین هفته زمستان میزبان هشت خواننده یا گروه موسیقی می‌شوند.

رحیم شهریاری

خواننده موسیقی آذری پنجشنبه 12 دی در دو سئانس 19 و 21:30 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به اجرای برنامه می‌پردازد.

رحیم شهریاری درباره جدیدترین اجرای زنده خود توضیح داد: همواره سعی کرده‌ام که کنسرت‌های من شادترین و پرانرژی‌ترین اجراها باشد. در کنسرت قبلی میزان واکنش‌ها طوری بود که انرژی خوبی گرفتیم و خیلی زود تصمیم به تمدید این برنامه گرفته شد و هم‌اکنون و پس از استقبال از اجرای قبلی، با آثار جدید به استقبال دوستداران موسیقی آذربایجانی خواهیم رفت و قطعاً اجرایی قوی را روی صحنه خواهیم برد.

ارکستر آوای ماندگار

کنسرت ارکستر "آوای ماندگار" به آهنگسازی و خوانندگی روح‌الله یوسفی پنجشنبه 12 دی ساعت 20:30 در تالار رودکی روی صحنه می‌رود.

درباره جزییات اجرای این کنسرت آمده است: این برنامه اثری نوجو در موسیقی ارکسترال ملی است که با همراهی سازهای جهانی و ایرانی اجرا می‌شود.

عوامل اجرای کنسرت عبارتند از ارکستر مایستر سامان محمدنبی، نوازندگان سازهای کلاسیک جهانی: فارس مخلصی ویولن، پارسا کلانتری ویولن، علی دل‌انگیز ویولن، میثم رضایی‌مهر ویولن، الهام آقابابایی ویولن، حسین پارسافر ویولن آلتو، اشکان نظر ویولن آلتو، ابراهیم قائدی ویولنسل، سپینود میرزایی ویولنسل، روشنک نوشی فلوت، رهام ایرانخواه کلارینت، سروش سوخته سرایی گیتار، امیر اکبری گیتار، هلیا اطاعتی پیانو، نوازندگان سازهای کلاسیک ایرانی: مسعود زاهدی پور تار و سه‌تار، علیرضا بشردوست سنتور، مهسا علاءالدینی سنتور آلتو، سازهای کوبه‌ای: علیرضا رحمانی فرد پرکاشن، بهنام شهرکی پرکاشن، کاوه روزبهانی تنبک، هلیا قادری دف، مرضیه فرهادی دف، گروه کر: آرینا تیموری سوپرانو، بیتا رادمهر سوپرانو، بهار پیرایرانی آلتو، پیام علی‌اکبر تنور و امید رضایی باس.

گروه آواز ملل و حرکات نمایشی شیفتگان دل (ویژه بانوان)

گروه نمایش شیفتگان دل به کارگردانی و طراحی حرکات هایده کیشی‌پور به همراه گروه موسیقی آواز ملل به رهبری کُر و سرپرستی شهلا میلانی جمعه 13 دی‌ ساعت 14 موسیقی نمایش "پایکوبی رنگ‌ها" را (ویژه بانوان) در تالار وحدت روی صحنه می‌برد.

در توضیح اجرای این موسیقی نمایش آمده است: ترکیب اصوات ویژه طبق اصول و قوانین، موسیقی را پدید می‌آورد که بیانگر مقصود و اندیشه است، همان‌طور که کلمات در شعر و ادبیات یا خطوط و رنگ در هنرهای تجسمی و حرکات در نمایش و تئاتر. در این موسیقی نمایش سعی بر آن شده که نقش مؤثر رِنگ و موسیقی کلاسیک ایرانی در حرکات نمودار شود.

در گروه موسیقی آواز ملل، خواننده متسو سوپرانو: نسرین ناصحی تهرانی، سرپرست نوازندگان و نوازنده پیانو: نیلوفر بدریکوهی، نوازنده کمانچه: سونیا نظامی، نوازنده کوبه‌ای: سحر صفاری، خوانندگان سوپرانو: شهرزاد یوسفی، نشاط اکبری و گروه کُر: ساحل صالح ایزدخواست، نسترن صادقی، شقایق پورعنایتی، فرشته حیدری، لنا کوچری، لیلا مغان، سپیده عین افشار، سحر رشیدی، هستی خلجی هنرنمایی می‌کنند.

رضا یزدانی

کنسرت رضا یزدانی خواننده پاپ راک جمعه 13 دی در دو سئانس 18:30 و 21:30 در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

علی اوجی تهیه‌کننده کنسرت درباره این اجرا گفت: کنداکتور مفصلی برای این دو اجرا تدارک دیده‌ایم که کلیپ‌ها و تصاویر جدید بخشی از آن است. ضمن این که یزدانی با کامل‌ترین ترکیب روی صحنه می‌رود و منتخبی از قطعات خاطره‌انگیز خود را اجرا می‌کند.

روزبه بمانی

روزبه بمانی خواننده، شاعر و ترانه‌سرا جمعه 13 دی در ساعت‌های 19 و 22 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه خواهد رفت.

بمانی در این اجرا، قطعات آلبوم "کجا باید برم" و تک آهنگ‌های منتشر شده تاکنون را با کارگردانی و اجرای پرفورمنسی متفاوت به روی صحنه می‌برد. رهبری ارکستر کنسرت را مهرداد احمدزاده بر عهده دارد.

تنبورنوازان واله

کنسرت تنبورنوازان واله به سرپرستی حیدر کاکی و با صدای فؤاد یاره جمعه 13 دی‌ ساعت 19 در فرهنگسرای ارسباران اجرا خواهد شد.

این کنسرت در دو بخش اجرا خواهد شد. در بخش اول قطعاتی چون "پریزاد"، "آواز شا خوشینی"، "فریاد"، "مقام غریبی"، "نازدار"، "وه هار"، "ای لاوه" و "وصل یار" در فضای مقام شاخوشینی و اشتراکات آن با چهارگاه اجرا می‌شود. این بخش بر اساس موسیقی کهن تنبور و با بهره‌گیری از روند ملودیک و ریتمیک این موسیقی اجرا می‌شود.

در بخش دوم قطعاتی چون "شلیره شاخانی"، "گردون"، "آواز سحری و قطار"، "بارمه که"، "بیکران"، "واران"، "نه که‌ی ناز" و "خانه میری" از موسیقی تنبور بر اساس مقام‌های قه تار و سحری و قطعاتی فولک از موسیقی منطقه مکریان توسط گروه موسیقی سوارو و با همراهی تنبورنوازان واله اجرا می‌شود.

این کنسرت در قالب طرح هنر برای همه توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود.

آیدین شیخ و گروه دف‌نوازان دَنگ‌دَنگ

کنسرت آیدین شیخ و گروه دف‌نوازان دَنگ‌دَنگ جمعه 13 دی ساعت 20 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

گروه دَنگ‌دَنگ شامل 60 نوازنده دف است که سرپرستی این گروه را شهاب قاسمی بر عهده دارد. همچنین دو سماع‌گر به نام‌های امیر شیرمحمدی و امیر نجم‌الدین اجراهای گروه را همراهی می‌کنند. ضمن اینکه مدیر اجرایی این کنسرت الهام پاکروان است و تنظیم آثار برای این کنسرت را شهاب قاسمی بر عهده داشته است. قطعه‌هایی هم که در این کنسرت اجرا می‌شود بر اساس شعرهایی از سعدی، مولانا، حافظ و عبدالقادر گیلانی ساخته شده‌اند.

آیدین شیخ که سفیر محبت است قصد دارد عواید این کنسرت را برای بچه‌های کَپرنشین سیستان و بلوچستان در شهر فنوج خرج کند. این هنرمند به گفته خود تصمیم دارد در این شهر پارکی کوچک بسازد و وسیله‌های بازی در آنجا نصب کند.

کنسرت آیدین شیخ و گروه دف‌نوازان دَنگ‌دَنگ با مدیریت اجرایی الهام پاکروان و با همت موسسه فرهنگی هنری "دَنگ‌دَنگ کوبان" برگزار می‌شود.

گروه آرام جان

کنسرت گروه موسیقی آرام جان به سرپرستی و آهنگسازی علی صحفی جمعه 13 دی ساعت 20 در سالن سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

اعضای گروه آرام جان را در این اجرا مهدی آواز، محمدباقر زینالی عود، محمد یوسفی نی، فائق نوری کمانچه، حمیدرضا برزویی سنتور، مهگل صحفی کمانچه و سعید جلالیان تنبک تشکیل می‌دهند.