سرویس موسیقی هنرآنلاین: بهزاد مرادی خواننده، نوازنده سازهای کوبه‌ای و عضو گروه رستاک درباره ایده شکل‌گیری تازه‌ترین قطعه این گروه با نام "کوچَه لَر" گفت: "کوچه ‌لر" اولین قطعه پروژه جدید گروه رستاک بنام "در خانه-بی‌مرز" است. ایده این پروژه از بازخورد خوب آلبوم‌ها و اجراهایمان بین مخاطبان ایرانی و غیر ایرانی به‌خصوص کشورهای همسایه شکل گرفت.

او ادامه داد: این پروژه را به پیشنهاد سیامک سپهری سرپرست گروه و بعد از انتشار آلبوم "بهار" شروع کردیم. در اولین گام سراغ موسیقی پراحساس آذربایجان رفتیم و به خاطر حسی که هم سیامک و هم سایر اعضای گروه به ملودی زیبای "کوچه ‌لر" داشتند، این قطعه را ضبط کردیم که در آذرماه منتشر شد.

مرادی افزود: در حال حاضر در ادامه پروژه "در خانه-بی‌مرز" مشغول تنظیم و ضبط دو قطعه از موسیقی ترکیه به زبان‌های ترکی و کردی کرمانجی هستیم، همین‌طور یک کار به زبان عربی که البته قطعه ترکی به‌زودی منتشر خواهد شد.

او تأکید کرد: هم‌زمان تمرینات منظم گروه پابرجاست و در کنار آماده کردن کارهای جدید، اجراها و کنسرت‌های گروه نیز در تهران و شهرستان‌ها طبق برنامه انجام می‌شود. اتفاق خوب برای ما این است که گروه ما تیم هماهنگ و منسجمی شده که با سرپرستی سیامک، سعی در بهتر کردن شرایط داریم، هرچند مشکلات فراوانی پیش پای رستاک قرار دارد ولی به دلیل وجود همان انسجامی که به آن اشاره کردم، با قدرت به راهمان ادامه می‌دهیم.

این خواننده همچنین گفت: اجراهای گروه طبق برنامه انجام شد. ما روزهای 17 و 18 آذر در تهران کنسرت داشتیم و بعد از آن نیز 25 آذر برای اجرای کنسرت به شیراز رفتیم. این ماه نیز احتمالاً در شهرهای آمل و ساری اجراهایی خواهیم داشت.

مرادی بیان کرد: برنامه‌ فعلی گروه انتشار منظم و دقیق قطعات پروژه "در خانه-بی‌مرز" است که به‌صورت تک آهنگ و به ترتیب، هر 20 روز یک‌بار منتشر می‌شوند. شروع آن با "کوچه ‌لر" بود که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت و شاهد بازخورد بسیار خوبی از مخاطبان رستاک بوده‌ایم. در ماه‌های آینده سعی داریم طبق برنامه‌ای که طراحی کرده‌ایم قطعات دیگر را هم آماده و منتشر کنیم. امیدوارم که نتیجه این کارها هم رضایت خودمان و همچنین دوستداران موسیقی را فراهم کند.

عضو گروه رستاک درباره لو رفتن قطعه "کوچه لر" توضیح داد: متأسفانه اولین قطعه لو رفت و مجبور شدیم "کوچه‌ لر" را زودتر از موعد مقرر برای فروش در اختیار مخاطبان بگذاریم. دو روز پیش از تاریخ اعلام‌شده انتشار، یکی از دوستان آذری ما به بچه‌ها اطلاع داده بود که آهنگ را روی یوتیوب شنیده است و گفته بسیار خوشحال است که این قطعه را اجرا کرده‌ایم. ما نیز چاره‌ای نداشتیم جز صبر، ولی فردای آن روز دیدیم اکثر سایت‌های دانلود رایگان موزیک "کوچه ‌لر" را در دسترس عموم گذاشته‌اند. با مشورتی که از سایت بیپ تیونز گرفته شد تصمیم بر انتشار زودتر از موعد این قطعه گرفتیم تا شاید بتوانیم تا دیر نشده جلوی ضرر را گرفته باشیم. سپس با پیگیری‌های بیپ تیونز، سایت‌های داخلی آهنگ را از دسترس عموم خارج کردند ولی سایت‌های خارج کشور به دلایل پیچیدگی‌های قانون کپی‌رایت از این کار امتناع کردند. دست آخر هم متوجه شدیم یکی از سایت‌های مرجع در خارج از کشور قطعه را از روی آی تیونز برداشته و اقدام به انتشار بدون اجازه آن کرده است، طبیعتاً بقیه سایت‌ها نیز آهنگ را منتشر کرده‌ بودند.