سرویس موسیقی هنرآنلاین: اجراهای زمستانی به تازگی آغاز شده و در هفته اول دی‌ماه شاهد افزایش اجراها در بخش موسیقی پاپ هستیم این در حالی است که مقابل اجراهای بخش کلاسیک و موسیقی ایرانی با افول مواجه شده و تنها یک اجرا آن هم صرفاً در بخش کلاسیک را در این آخر هفته شاهد هستیم.

ارکستر سمفونیک تهران

ارکستر سمفونیک تهران روز 5 دی ماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.در این کنسرت قطعاتی از سوئیت شماره 2 رومئو ژولیت و... اجرا خواهد شد.

این برنامه در ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌گردد.

ماکان باند

 گروه ماکان بند روز 5 دی‌ماه طی دو سئانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌روند.

"کنار من باش"، "خدا پشتمه"، "خیالت تخت"، "این خیابونا"، "هر بار این درو"، "دلگیری"، "نرو"، "بازیچه"، "دیوونه بازی" و "ای داد" از جمله قطعاتی است که قرار است در این کنسرت اجرا شود.

علی الماسی "گیتار الکتریک"، مجید عطرلی "گیتار بأس"، سهیل اَباذری "کیبورد"، احمد عباس‌نیا "درامز"، یاشار خسروی "ساکسیفون"، انوشیروان تقوی "گیتار اسپانیش و همخوان"، و مهران فرشباف "پرکاشن" و امیر میلاد نیکزاد"تنظیم کننده و رهبر ارکستر"، اعضای گروهِ "ماکان بند" هستند.

احسان خواجه امیری

احسان خواجه امیری روز 5 دی ماه در یک سئانس برای اجرای برنامه به هتل اسپیناس پالاس خواهد رفت.

گلچینی از آلبوم‌های "من و بابا"، "برای اولین بار"، "سلام آخر"، "فصل تازه"، "یه خاطره از فردا"، "عاشقانه‌ها"، "پاییز، تنهایی"، "۳۰ سالگی" و... در این کنسرت اجرا می‌گردد.

این کنسرت روز 5 دی ماه ساعت 21 در هتل اسپیناس پالاس برگزار خواهد شد.

شهریار ظرفساز

شهریار ظرف‌ساز با اجرای آثار آلترنیتیو، در روزهای 4 و 5 دی‌ماه مهمان برج آزادی است.

اعضای این گروه عبارتند از شهریار ظرفساز خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرا، مسیح مقدم‌فر کیبورد، مهران یاوری گیتار، سامان نصرتی گیتار، یحیی رحمانی بیس و شایان شاهرخی درامز.

در این کنسرت قطعاتی از آلبوم "شهربازی" و تعداد قطعات دیگری اجرا خواهد شد.

این کنسرت روز 5 دی ماه ساعت 20 در سالن برج آزادی برگزار می‌شود.

گروه الماس‌ها

کنسرت پاپ گروه موسیقی الماس‌ها (ویژه بانوان)، روز 5 دی ماه در تالار وحدت تهران  روی صحنه می‌رود.

الماس‌ها به سرپرستی فریماه عباسی، در تاریخ ذکر شده با رپرتواری از قطعات زیبای تنظیم شده توسط فرهاد پرستو، به دیدار بانوان موسیقی دوست در تالار وحدت می‌روند.

در این کنسرت فرهاد پرستو رهبری ارکستر را نیز بر عهده دارد و فریماه عباسی (سرپرست گروه، نوازنده پیانو و سینتی سایزر)، آمیتیس ایوانی (خواننده و نوازنده گیتار الکتریک)، نسیم زبر دست (نوازنده درامز)، عسل پیشگو (نوازنده ساکسوفون)، رامونا نیکویی (نوازنده گیتار بأس) و ستاره هاتف (نوازنده ویلنسل) به هنرنمایی خواهند پرداخت.

هوروش باند

گروه هوروش روز 6 دی ماه در هتل اسپیناس پالاس روی صحنه خواهد رفت.

مهدی دارابی خواننده و سرپرست هوروش‌ بند در این اجرا خواهد بود و کیان دارات هم رهبری گروه را بر عهده دارد.

یاد تو می‌افتم، مجنون، آخر منو به باد داد، به کی پُز میدی، ماه دلم، عاشقم و خنک شد دلت از جمله قطعات اجرایی برای این کنسرت خواهد بود.

این کنسرت روز 6 دی ماه در ساعت 21 برگزار می‌گردد.

محمدرضا گلزار

کنسرت این بازیگر روز 6 دی ماه طی دو سئانس در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

گلزار در این برنامه هم ارکستری به رهبری حامد برادران را در کنار خود خواهد داشت و قرار است منتخبی از تک‌آهنگ‌هایی که طی سال‌های اخیر منتشر کرده را برای مخاطبانش بخواند.

این کنسرت در دو سئانس 18:30 و 21:30 برگزار خواهد شد.

مهدی یغمایی و علیرضا قرایی منش

کنسرت پیانو و آواز علیرضا قرایی منش و مهدی یغمایی روز ششم دی ماه با اجرای قطعات خاطره انگیز گروه "ژوان" در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

این ۲ هنرمند سال گذشته نیز این کنسرت را در سالن برج آزادی تهران روی صحنه بردند.

قرایی‌منش و یغمایی در این کنسرت به اجرای قطعات خاطره انگیز گروه "ژوان" همچون "دختر بهار"، "یه حالی دارم این روزا"، "بهت قول میدم" و همچنین چند قطعه از قطعات مستقل خود خواهند پرداخت.

علیرضا قرایی منش و مهدی یغمایی اواخر دهه هشتاد با گروهی به نام "ژوان" شناخته شدند اما بعدها راه آن‌ها از هم جدا شد و هرکدام به طور مستقل به فعالیت‌های خود ادامه دادند اما از سال گذشته این ۲ خواننده بار دیگر همکاری با یکدیگر را شروع کردند و به انتشار چندین قطعه موزیک ویدئو و برگزاری چند کنسرت پرداختند.

قرایی منش در باره کنسرت پیش رو گفت: این کنسرت به صورت پیانو آواز اجرا خواهیم کرد که البته خیلی سخت‌تر از یک ارکستر بزرگ است. زیرا ارکستری وجود ندارد که اشتباه شما را پوشش دهد. پس کوچک‌ترین اشتباهی به چشم مخاطب خواهد آمد. همچنین می‌خواستیم که کنسرت را به طوری خاص اجرا کنیم و همیشه خاص بودن این نیست که ارکستر بزرگی روی صحنه داشته باشید یا شروع خاصی برای آن طراحی کنید. بعضی وقت‌ها خاص بودن در سادگی است و مطمئن هستم که مخاطبان از این کنسرت لذت خواهند برد.

این کنسرت روز 6 دی ماه ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.