سرویس موسیقی هنرآنلاین: آرمان موسی‌پور آهنگساز، درباره برنامه‌های خود به هنرآنلاین گفت: پروژه موسیقی فیلم سینمایی "مطرب" را چندین ما پیش به پایان رساندم و تحویل داده و امروز شاهد اکران موفق آن هستیم و در ادامه همکاری با مصطفی کیایی در پروژه بعدی او را که یک سریال است استارت زده‌ایم.

او ادامه داد: این سریال اولین تجربه کیایی است که برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود و فعلا در مرحله پیش تولید قرار دارد و موسیقی آن نیز در حال شکل‌گیری است. باتوجه به مضمون فیلم که پر از حوادث و اتفاقات مختلف است، موسیقی فیلم نیز شخصیت‌پرداز جلو می‌رود.

او اظهار داشت: پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، محسن کیایی، حبیب رضایی، رویا تیموریان، مسعود رایگان، مهدی پاکدل، شاهرخ فروتنیان، افسانه چهره‌آزاد، هنگامه قاضیانی، هدیه تهرانی، پدرام شریفی، روشنک گرامی، احسان کرمی و.. در این سریال بازی می‌کنند.

وی افزود: از آنجا که تمامی ساخته‌های کیایی پر از تنوع و هرکدام ژانر متفاوتی را دربر می‌گیرد، باعث خوشحالی من است که در این چند پروژه او همکاری خوب و موفقی را داشته‌ام. فیلم‌های "عصر یخبندان"، "بارکد"، "خط ویژه" و... پنج‌گانه‌هایی من با این کارگردان موفق است که تا به امروز همکاری خوبی را در پیش داشته است.

این آهنگساز بیان کرد: پروژه بعدی که کار آن را به پایان رسانده‌ام، فیلم "دو زیست" از ساخته های برزو نیک‌نژاد است که یک سینمایی متفاوت و پتانسیل‌های زیادی برای جذب مخاطب دارد. جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، ستاره پسیانی، مجید نوروزی و پژمان جمشیدی، با حضور؛ مانی حقیقی و سعید پورصمیمی و... بازیگران این فیلم هستند.

او تاکید کرد: قرار بود این فیلم برای اکران در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده شود، همچنین یک فیلم دیگر نیز که موسیقی آن‌را ساخته‌ام نیز قرار است در جشنواره امسال شرکت داشته باشد. این فیلم که اولین کار علی یاوری در مقام کارگردان است، "سمپاشی" نام دارد؛ اما نمی‌دانم کدام‌یک به طور قطع در جشنواره اکران خواهند شد.

موسی‌پور درباره عدم تمایل کارگردانان به حضور موسیقی در فیلم‌هایشان توضیح داد: به نظر شخصی من همه این مسائل بستگی به فیلم دارد، من معتقدم که موسیقی در فیلم نقش هنرپیشه را بازی کرده و رکن اصلی فیلم محسوب می‌شود، در حقیقت حس فیلم را تا 40 درصد تقویت می‌کند. اما خب یک کارگردان براساس دکوپاژ یا مسائل دیگر فیلم تصمیم می‌گیرد که برای فیلم خود موسیقی در نظر بگیرد یا خیر، ما خیلی از فیلم‌هایی را داریم که کارگردان برای آن موسیقی در نظر نگرفته و به نظرم در برخی موارد واقعا فیلم نیازی به موسیقی نداشته و تصمیم درستی گرفته شده است.

او اذعان داشت: با احترام به تمامی کارگردان‌ها باید بگویم که عدم شناخت برخی از کارگردانان باعث استفاده نکردن از موسیقی در فیلم می‌شود و نمی‌توان خرده‌ای به آن گرفت، اما در کل موسیقی فیلم آمبیانس بوده و به آن نظم می‌دهد.

این آهنگساز در پایان هم گفت: به غیر از این پروژه‌ها چندین پیشنهاد و برنامه دیگر در دست دارم اما فعلا درباره آنها تا زمان نهایی شدن نمی‌توانم اطلاع‌رسانی داشته باشم.