سرویس موسیقی هنرآنلاین: هفته آخر ماه آذر به دلیل هم‌زمانی با شب یلدا موجب شده تا ترافیک کنسرت‌های موسیقی را شاهد باشیم و در این بین سهم خواننده‌های پاپ بیشتر است:

فرج علیپور

فرج علیپور نوازنده کمانچه، بداهه‌نواز موسیقی مقامی لرستان و خواننده چهارشنبه 28 آذر در دو سئانس 18:30 و 21:30 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران کنسرت برگزار می‌کند.

 علیپور در کنسرت پیش رو که توسط موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق با همراهی گروه تال به سرپرستی مسلم علیپور و میلاد علیپور به‌عنوان تنظیم‌کننده برگزار می‌شود، مانند سنوات گذشته برنامه‌های خود تصمیم دارد قطعات منتخب خود طی سال‌های گذشته را برای علاقه‌مندان ارائه کند.

این قطعات عمدتاً مبتنی بر اجرای شادمانه‌هایی است که طی کنسرت‌های گذشته با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است.

فرج علیپور ازجمله هنرمندان شاخص موسیقی کشورمان است که طی سال‌های اخیر برنامه‌های متنوعی را در حوزه موسیقی اقوام ایران به‌ویژه منطقه لرستان اجرا کرده است. "تک‌سوار" به خوانندگی محمد میرزاوندی، "دالکه" به خوانندگی رضا سقایی، "حرف دل" با صدای غلامرضا سبزعلی، "گل باغ" به خوانندگی فضل‌الله صفاری و آثاری چون داغ شقایق، تال، شادیانه، در سوگ آفتاب، شکوفه‌های موسیقی لرستان، چوپی، عزیز دل، میراث عشق، شانه شکی، سوز سیل، قالیباف ازجمله فعالیت‌های این هنرمند در عرصه موسیقی است.

سیمین غانم

سیمین غانم خواننده روز 29 آذر ساعت 14 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

"گل گلدون من"، "سیب"، "مرد من"، "پرنده"، "قلک چشات" و... قطعات اجرایی کنسرت جدید سیمین غانم را تشکیل می‌دهند. سارا احمدی (دف)، آزاده شمس (ویولن)، آرمینا جعفری (درامز)، فروغ فضلی (پیانو) و ارغوان منتظری (فلوت) نوازندگان این کنسرت هستند.

روزبه نعمت‌الهی

کنسرت نمایش روزبه نعمت الهی خواننده پاپ 29 آذر در دو سئانس 19 و 22 در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

کنسرت-نمایش "ملت عشق" با موضوع زندگی شمس تبریزی و مولانا و به خوانندگی روزبه نعمت‌الهی و کارگردانی محمد حاتمی از آبان در حال اجراست. در این برنامه جمعی از بازیگران عرصه سینما و تئاتر حضور دارند.

 نویسندگی پروژه هم بر عهده حسن علیشیری، سعید کریمی و میثم یوسفی است. ارکستر روزبه نعمت‌الهی به رهبری "نیما غفاری" اجرای موسیقی ملت عشق را بر عهده دارند.

نعمت‌الهی در حالی قرار است کنسرت-نمایش "ملت عشق" را روی صحنه ببرد که پیش‌تولید این پروژه از یک سال قبل آغاز شد. این خواننده به همراه سایر عوامل اصلی تولید در این مدت مشغول تحقیق بوده‌اند و در این زمینه چند مولاناشناس هم به‌عنوان مشاور کنار پروژه "ملت عشق" حضور داشتند. نعمت‌الهی از زمان اولین آلبوم خود "سرزمین مادری" که در اوایل دهه هشتاد منتشر کرد تا امروز اشعاری از مولانا را در کارهایش اجرا کرده است.

سیامک عباسی

سیامک عباسی خواننده پاپ 29 آذر در دو سئانس 18 و 21 در سالن همایش ایرانیان اجرای خود را روی صحنه می‌برد.

در این کنسرت امیر عظیمی به‌عنوان سرپرست ارکستر و نوازنده ویولن، پیانو و سینتی سایزر، آرین کشیشی نوازنده گیتار بیس، نوید رهبر نوازنده پیانو، سینتی سایزر، مسعود کیانی نوازنده درامز، مهران اسلامی نوازنده گیتار، هادی سالاری نوازنده گیتار، سعید امینی نوازنده گیتار و بابک صفرنژاد نوازنده هارمونیکا در کنار سیامک عباسی حضور خواهند داشت.

تور کنسرت‌های شهرستان سیامک عباسی به‌زودی در شهرهای مختلف ایران نیز آغاز می‌شود.

گرشا رضایی

گرشا رضایی خواننده پاپ 29 آذر به همت شرکت اکسیر نوین در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رود. این کنسرت در دو سئانس 18:30 و 21:30 برگزار می‌شود.

رضایی در این کنسرت قطعات آلبوم "آبی" به همراه قطعاتی خارج از آلبوم همچون "تابستون"، "بابلسر"، "جاده هراز" و "دولت مخفى" را با تنظیم متفاوت اجرا می‌کند.

ارکستر ملی ایران

ارکستر ملی ایران پنجشنبه 28 آذر از ساعت 21:30 پروژه‌ای با نام "شب موسیقی ارمنی" را به مناسبت جشن‌های سال نوی میلادی در تالار وحدت به صحنه می‌برد.

رپرتوار این برنامه از آثار آهنگسازان ارمنی مطرح جهان مانند کومیتاس وارداپت، آرام خاچاطوریان و لوریس چکناواریان تشکیل شده است.

رازمیک اوحانیان مدرس و رهبر گروه کر به‌عنوان رهبر مهمان این بار چوب رهبری را بر دست گرفته و قرار است در تازه‌ترین اجرای ارکستر روی صحنه برود.

گروه میرا

کنسرت بزرگ گروه موسیقی میرا به همراه مراسم سماع روزهای 28 و 29 آذر در دو سئانس 19 و 22 در سالن همایش پردیس کوروش روی صحنه می‌رود. این کنسرت به خوانندگی امیرحسین حسنی‌نیا، تلفیقی از موسیقی الکترونیک و موسیقی اصیل ایرانی است و به یاد مولانا جلال‌الدین بلخی، عارف و سخن‌سرای بزرگ پارسی‌گوی برگزار می‌شود.

"راز"، "گلنار"، "یکی ماهی"، "چرخان"، "بلندی‌های بادگیر"، "نم"، "شب"، "داد و بیداد"، "سعدی"، "بالین"، "حیلت"، "مرا گویی"، "مستان" و "جَز" رپرتوار اجرایی این برنامه هستند.

محمدرضا حسینى، امین طالعی، محمود گلی، فرناز خاکی، محمدحسین حسینی، وحید قاسمی و امیرحسین حسنی‌نیا اعضای ارکستر میرا را تشکیل می‌دهند.

بل کانتو

کنسرت ارکستر و کر بزرگ بل کانتو به رهبری نیما پناهی‌ها 29 آذر ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

پناهی‌ها رهبر این ارکستر درباره این اجرا توضیح داد: در این کنسرت قرار است اپراهای جوزپه وردی آهنگساز مشهور ایتالیایی برای مخاطبان اجرا شود. این کنسرت با ارکستر بزرگ کلاسیک روی صحنه خواهد رفت.

وی افزود: در سال‌های گذشته آثار بسیاری از اپراهای ایتالیایی توسط ارکستر بل کانتو اجرا شده است که در میان آن‌ها آثار جوزپه وردی سهم بیشتری نسبت به دیگر آهنگسازان داشته است.

او تأکید کرد: اپراهایی چون "نابوکو"، "لا تراویاتا"، "ارنانی"، "دون کارلو"، "ایل تروواتوره"، "مکبث"، "ریگولتو" و "آیدا" که در اجراهای قبلی بل کانتو بسیار تأثیرگذار بود و از سوی مردم با استقبال زیادی مواجه شدند هم در این اجرا نواخته می‌شود.

امین غفاری، کسری فریدی، یگانه حسینی نیا، دانیال جورابچی، یاسمن کوزه‌گر، پورنگ پورشیرازی، ماه سیما فلاحی، حسام صدفی نژاد، فرشاد بیات، آناهیتا حسین زاده، بتینا هووسپیان، هادی بادوام به همراهی دیگر خوانندگان بل کانتو در این کنسرت حضور خواهند داشت.