سرویس موسیقی هنرآنلاین: کریستف رضاعی آهنگساز و نوازنده پیانو درباره آخرین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین گفت: در حال حاضر مشغول ساخت موسیقی متن فیلم‌های "لامینور" به کارگردانی داریوش مهرجویی و "عامه‌پسند" به کارگردانی سهیل بیرقی هستم. احتمالاً پروژه آقای بیرقی در جشنواره فیلم فجر اکران می‌شود، اما آقای مهرجویی بنا به دلایلی تصمیم گرفتند که فیلم جدیدشان در جشنواره فیلم فجر حضور نداشته باشد.

وی افزود: همچنین به‌زودی "سونامی" فیلم جدید میلاد صدر عاملی اکران می‌شود که ساخت موسیقی آن فیلم نیز به عهده من بوده است. علاوه بر این در این دوره جشنواره سینما حقیقت نیز فیلم "نت‌های مسی یک رؤیا" به کارگردانی رضا فرهمند را داشتم. ضمن این که موسیقی فیلم انیمیشن "آخرین داستان" که  این روزها بر پرده سینماهاست، بر عهده من بوده است.

رضاعی ادامه داد: در مورد آلبوم موسیقی نیز باید بگویم که قصد دارم آثاری را که تولید کردم به‌صورت آلبوم منتشر کنم که به امید خدا به‌زودی این اتفاق خواهد افتاد.

آهنگساز فیلم‌های "نگار" و "در دنیای تو ساعت چند است؟" درباره اهمیت نقش موسیقی در یک فیلم توضیح داد:  به نظر من چیزی که فیلم را جذاب‌تر می‌کند و تخیل تماشاگر را بیشتر پرورش می‌دهد، موسیقی است. موسیقی ابزاری است که فیلم با در اختیار داشتن آن می‌تواند به لایه‌های دیگر داستان یا دیالوگ‌ها بپردازد. اگر موسیقی در فیلم نباشد، علناً با تصویری که انعکاس واقعیت ما است مواجه می‌شویم. به هر حال در سینمای جهان به‌خصوص سینمای آمریکا از موسیقی زیاد استفاده می‌شود، تا حدی که گاهی اوقات اصلاً شنیده نمی‌شود. در مقابل، در دیگر مناطق جهان ازجمله ایران، موسیقی کمتر استفاده می‌شود که گمان می‌کنم این مسئله درست‌تر است .

او تأکید کرد: محدودیت جزو روند خلق موسیقی متن یک فیلم است، یعنی زمانی که آهنگساز با سفارش ساخت موسیقی یک فیلم مواجه می‌شود، باید خلاقیت او در خدمت فیلم و کارگردان باشد. فکر می‌کنم این محدودیت‌ها باید به نکات مثبت برای خلق موسیقی متن تبدیل شود. جذابیت موسیقی فیلم در همین موضوع است، این که ما بتوانیم ‌خواسته‌های کارگردان را در نظر بگیریم، خواسته‌هایی که گاهی اوقات می‌تواند بسیار ساده باشد.

این هنرمند در پایان با اشاره به این که آهنگساز باید سلیقه موسیقایی کارگردان را نیز در نظر داشته باشد، توضیح داد: وقتی یک سناریو نوشته می‌شود، در بسیاری از مواقع با یک تصور صوتی همراه است و بسیاری از کارگردان‌ها با گوش دادن به موسیقی، ایده‌های خودشان را پیاده می‌کنند. پس قطعاً سلیقه موسیقایی کارگردان بسیار تأثیرگذار است و این موضوع بسیار مهمی است که آهنگساز باید بداند. فکر می‌کنم در نظر گرفتن این محدودیت‌ها باعث شود که آهنگساز بتواند روحیه یا سبک یا شخصیت موسیقایی خودش را راحت‌تر مطرح کند.