به گزارش هنرآنلاین، در پی پیگیری سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استمرار معافیت مالیاتی هنرمندان، انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران با انتشار نامه‌ای از اقدام وزیر قدردانی کرد و خواستار اقدامی مشابه در خصوص قانون کسر 10 درصد از بلیت‌فروشی کنسرت‌ها در کلان‌شهرهای کشور شد. متن نامه به این شرح است.

"جناب آقای صالحی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام و آرزوی توفیق

اقدام منطقی شما در مخالفت با حذف معافیت مالیاتی هنرمندان، برخاسته از نگاه واقع‌بینانه به اقتصاد نحیف و کسب و کارهای حیطه هنر است. پیگیری و به ثمر رساندن این خواسته که با همراهی و تأیید ریاست سازمان برنامه و بودجه همراه بود، امکانی را فراهم آورد تا کسب و کارها و صنوف هنری بتوانند در چنین وضعیت معیشتی لرزان و ناپایدار، دوام آورند، کمر خم نکنند و به سمت ورشکستگی سوق نیابند. این‌گونه می‌توان امیدوار بود که مدیران ارشد به‌گاه و همزمان با خواسته عمومی هنرمندان، حرکت کرده، با رایزنی‌های خود گرهی از کار فروبسته آنان بگشایند و جلوی خسارت‌های احتمالی را بگیرند.

ضمن ارج نهادن به این اقدام به‌موقع، همچنان خواستار پیگیری حذف قانون "کسر 10 درصد از فروش بلیت‌ برای کنسرت‌های موسیقی" هستیم. قانونی که متأسفانه و به‌رغم تبعات مخرب آن به‌ویژه در حوزه موسیقی هنری و اعتراض یک‌صدای نهادهای صنفی و هزاران هنرمند موسیقی، همچنان برقرار است."