سرویس موسیقی هنرآنلاین: امیر اثنی‌عشری خواننده موسیقی ایرانی درباره برنامه‌های جدید خود به هنرآنلاین گفت: در هفته گذشته به خاطر شرایط کشور دو برنامه اجرایی ما لغو شد. یکی از آن‌ها اجرا در حاشیه برنامه "آیین آواز" بود و برنامه دیگر اجرای نی نامه که شامل خوانش مثنوی مولانا بود.

او ادامه داد: پوستر هر دو برنامه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، اما درنهایت این برنامه‌ها به خاطر اتفاقاتی که افتاد برگزار نشدند. به‌احتمال خیلی زیاد اگر شرایط به همین شکل عادی طی شود روز 15 آذر در تهران کنسرت برگزار می‌کنیم. این کنسرت به سرپرستی عماد حنیفه با یک سری از نوازندگان مستعد برگزار می‌شود. اجرای بعدی ما یک گروه‌نوازی به سرپرستی رضا ابراهیمی است که با حضور نوازندگان جوان در ماه دی در سالن رودکی برگزار خواهد شد.

اثنی‌عشری همچنین گفت: دو آلبوم در مراحل پایانی تولید دارم که یکی از آن‌ها به سرپرستی آرش کاووسی است. نام این آلبوم که رامین جزایری در آن به‌عنوان جواب آواز در کنار من حضور دارد، هنوز انتخاب نشده است. آلبوم دوم یک کار دیگر از تارنوازان به سرپرستی پویان خلیلی و سیاوش کرمی است. هر دو آلبوم آمادگی انتشار را دارند که برای این کار در حال مذاکره هستیم. البته در فضای امروز بازار نشر موسیقی کمتر کسی به سراغ انتشار آلبوم می‌رود، اما از آنجا که حرفه ما کلاً پر از ریسک است و این ریسک به مرحله هشدار نیز رسیده است، نمی‌توان زیاد خرده گرفت.

او اضافه کرد: در حقیقت، آلبوم‌هایی که این روزها منتشر می‌شوند بیشتر برای علاقه‌مندان به موسیقی و همکارانی است که تمایل دارند آثار دیگر دوستان خود را بشنوند و از آن استفاده کنند. در کل چه کنسرت و چه آلبوم‌های موسیقی امروزه نه‌تنها بازگشت مالی ندارند بلکه حتی ممکن است در برخی مواقع دچار زیان نیز شوند.

این هنرمند در پایان گفت: درآمد هنرمندان بخصوص در رشته موسیقی ایرانی صرفاً از راه تدریس کسب می‌شود، اما امیدوارم نگرش جدیدی از سوی مقامات دولتی یا متولیان فرهنگی در شهرداری‌ها اتخاذ شود تا سالن‌های کنسرت به‌صورت رایگان یا نیمه‌رایگان در اختیار هنرمندان قرار بگیرد، نه این که برای برگزاری، درصدی نیز به دولت داده شود.