سرویس موسیقی هنرآنلاین: عوامل برگزاری ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) شامل بردیا صدرنوری مدیر جشنواره، رضا خرم عضو شورای سیاست‌گذاری و ناصر ایزدی دبیر جشنواره سه‌شنبه 28 آبان با برگزاری یک نشست رسانه‌ای به تشریح دستاوردها و برنامه‌های این دوره از جشنواره پرداختند.

امیدوار نبودیم این دوره جشنواره برگزار شود

در ابتدای این نشست بردیا صدرنوری مدیر جشنواره و جایزه همایون خرم توضیح داد: فراخوان جشنواره امسال در تیرماه منتشر شد و امروز که در کنار شما هستیم مراحل پایانی را پشت سر می‌گذاریم. به لطف بنیاد رودکی، سالن تالار وحدت رایگان در اختیار ما قرار گرفت و دفتر موسیقی نیز اطلاع‌رسانی به شهرستان‌ها و همچنین صدور مجوزها را سهل‌تر کرد.

وی افزود: از آنجا که موسسه رادنواندیش این جشنواره را به‌صورت کاملاً خصوصی برگزار می‌کند، با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده بود، به صورتی که امیدوار نبودیم این دوره جشنواره برگزار ‌شود.

او ادامه داد: ما در این دوره به شرکت‌کنندگان اجازه دادیم از 10 آهنگساز بزرگ کشور آثاری را انتخاب و اجرا کنند. در این چارچوب 982 اجرا به دست ما رسید و درمجموع دو هزار و 534 هنرمند کودک و نوجوان در این اجراها از 21 شهر شرکت داشتند.

او تأکید کرد: این رقم نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش پیدا کرده است. ما سال گذشته 620 اجرا داشتیم و اگر سایت خود را باز می‌گذاشتیم تعداد شرکت‌کنندگان بیشتری داشتیم. این نشان می‌دهد جشنواره به برنامه‌ریزی بیشتری نیاز دارد.

وی افزود: برگزیدگان جشنواره تندیس جشنواره و تقدیرشدگان سردیس استاد همایون خرم را دریافت خواهند کرد و بسته تشویقی شامل کاشی سنتی منقوش به نقش این جشنواره به همراه چند آلبوم برای تمام 1714 نفر شرکت‌کننده در نظر گرفتیم. البته فارغ از این جوایزی که گفته شد تصمیم داریم جایزه‌ای ویژه هم داشته باشیم و به چهره ویژه جشنواره یک ساز تخصصی استاندارد هدیه دهیم.

معیار کامل بدون اعمال نظر شخصی برای داوری

ناصر ایزدی دبیر جشنواره در این نشست گفت: امسال داورهای برای جشنواره انتخاب شده‌اند که نگاه تخصصی و اشراف کامل به موسیقی دارند و همه آن‌ها بر اساس یک معیار کامل و معین بدون در نظر گرفتن نظرات شخصی داوری خواهند کرد.

وی افزود: فریدون شهبازیان، میلاد کیانی، افلیا پرتو، وارطان ساهاکیان، مظفر شفیعی، ژری ملکی، بهناز ذاکری، مزدا انصاری، پویان آزاد، رضا مهدوی، بابک شهرکی، مجید ناظم پور و حسین فاضل از اعضای هیئت داوران این دوره هستند.

بحث اخلاق را سرلوحه کارهایمان قرار دادیم

رضا خرم عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره نیز گفت: در کنار تمام مسائل بحث اخلاق را سرلوحه کارهایمان قرار دادیم و سعی‌مان این است که بچه‌ها به غرور مبتلا نشده و به رقابت سالم بپردازند. شرکت‌کنندگان باید بدانند که هیچ هنری بدون اخلاق، متعالی نخواهد شد. ما در این جشنواره طوری این بچه‌ها را تربیت می‌کنیم که بتوانند راه درست را یاد بگیرند.

جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) ازجمله رویدادهای معتبر حوزه موسیقی در بخش خصوصی است که طی سال‌های اخیر با همراهی خانواده مرحوم همایون خرم آهنگساز فقید موسیقی ایرانی با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقایی و استفاده از نمونه‌ها و الگوهای موجود در هنر ایرانی برای هنرمندان گروه سنی زیر 18 سال برگزار می‌شود.

اجراهای حضوری بخش رقابتی ششمین دوره این رویداد موسیقایی روزهای پنجشنبه و جمعه 30 آبان و اول آذر در خانه فرهنگ نور واقع در تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری، جنب شهر کتاب و روزهای پنجشنبه هفتم، جمعه هشتم، پنجشنبه 14 و جمعه 15 آذر در فرهنگسرای نیاوران به آدرس تهران، انتهای خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران برگزار خواهد شد. جشنواره 21 آذرماه در تالار وحدت تهران به پایان می‌رسد.