سرویس موسیقی هنرآنلاین: حسین علیشاپور خواننده موسیقی ایرانی درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خودش و گروه همنوازان برگ‌ریز به هنرآنلاین، گفت: ما امسال در فارس، بوشهر، رامسر، تنکابن و شیراز روی صحنه رفتیم و در ادامه تور کنسرت‌های داخلی به مشهد، زاهدان، کرمان و اصفهان سفر خواهیم کرد.

او ادامه داد: اردشیر کامکار، ارژنگ کامکار، حسین بهروزی‌نیا و فرزاد محمدنژاد اعضای گروه هستند و همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته بودم هدف گروه همنوازان برگ‌ریز برگزاری کنسرت در شهرهایی است که علاقه‌ به موسیقی اصیل ایرانی هنوز در آن‌ها کم نشده است.

علیشاپور ادامه داد: آلبوم "شهریار عشق" هم آخرین مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد. آهنگساز این آلبوم مازیار شاهی است و تمام اشعار آن سروده شهریار با دکلمه آیدین آغداشلو است. فعلاً قصد دارم گزیده کار کنم چون این روزها موسیقی اصیل ایرانی به خاطر عملکرد  مسئولان فرهنگی همین‌طور خود هنرمندان به بارقه‌ای از ناامیدی دچار شده است.

او تأکید کرد: البته ما همچنان با چند تن از افرادی که وزنه‌ای در موسیقی محسوب می‌شوند کنسرت‌هایی برگزار می‌کنیم، اما اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم که در حال حاضر کسانی که در این حوزه کار می‌کنند تعدادشان به انگشتان دست هم نمی‌رسد، درنتیجه با این شرایط ترجیح می‌دهم کم‌ کار کنم.

علیشاپور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به استاد حسین دهلوی چهره ماندگار موسیقی ایران که ماه گذشته از دنیا رفت، گفت: استاد دهلوی عملاً در سال‌های بعد از انقلاب فعالیت زیادی نداشت. او محصول یک دوره طلایی و از شاگردان استاد صبا بودند. تمام کسانی که در آن دوره شاگردان استاد صبا بودند در موسیقی تحول زیادی ایجاد کردند و استاد دهلوی نیز جزو همین افراد بود.

او اضافه کرد: دهلوی مردی با دیسیپلین و خلاق بود. یکی از آرزوهای او اجرای اپرای "مانی و مانا" بود که هیچ‌وقت میسر نشد. او بعد از انقلاب ارکستری تأسیس کرد، اما در ادامه کار مانند ارکسترهای دیگر درگیر مسائلی مانند کسری بودجه شد و از هم پاشید و همین مسئله باعث افسردگی استاد شد. درنهایت او در سال‌های پایانی عمر خود به بیماری آلزایمر دچار شد و امروز متأسفانه دیگر بین ما نیست.