به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با اجرای ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی‌اکبر قربانی و خوانندگی محمد معتمدی و برگزاری نمایشگاه عکس "ایران: فرهنگ و هنر" از افشین بختیار و بابک موسوی، عکاسان کشورمان در براتیسلاوا پایتخت اسلواکی برگزار شد.

کنسرت موسیقی ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی‌اکبر قربانی و خوانندگی محمد معتمدی در تالار آیینه کاخ شهرداری براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی برگزار شد. در این اجرا سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی و تعداد زیادی از هم‌وطنان ایرانی و دانشجویان مقیم، مسئولان دولتی اسلواکی ازجمله معاون وزیر فرهنگ این کشور و چهره‌های فرهنگی این کشور حضور داشتند.

نمایشگاه عکس "ایران: فرهنگ و هنر" منتخبی از عکس‌های دو عکاس شناخته‌شده ایرانی، افشین بختیار و بابک موسوی از اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعت ایران نیز در هفته فرهنگی ایران در اسلواکی در گالری کتابخانه دانشگاهی براتیسلاوا واقع در مرکز تاریخی این شهر افتتاح شد.

افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی و کونراد ریگو معاون وزیر فرهنگ جمهوری اسلواکی برگزار شد، مقامات رسمی دولتی، پارلمانی، دانشگاهی، فرهنگی و اصحاب رسانه اسلواکی نیز حضور داشتند.

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلواکی با اجرای ارکستر سازهای ملی ایران و برگزاری نمایشگاه عکس "ایران: فرهنگ و هنر" از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین اکردیته در اسلواکی و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان، موسسه توسعه هنرهای معاصر و وزارت فرهنگ جمهوری اسلواکی برگزار شده است و نمایشگاه عکس "ایران: فرهنگ و هنر" تا 10 آذرماه ادامه دارد.

0ceb955a-b322-4e6a-bac9-d5a7cc7a9bc9

سال گذشته معاون وزیر فرهنگ جمهوری اسلواکی همراه هیئت فرهنگی، هنری به ایران سفر کرد و با سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تعامل فرهنگی، هنری ایران و اسلواکی گفت‌وگو کردند و هفته فرهنگی اسلواکی در تهران با برگزاری برنامه‌های هنری و دیدار مسئولان فرهنگی ایران و اسلواکی با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه توسعه هنرهای معاصر و اداره کل همکاری‌های فرهنگی، هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران برگزار شد.

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلواکی در ادامه این همکاری و تعامل فرهنگی، هنری دو کشور با همکاری وزارت فرهنگ اسلواکی در براتیسلاوا برگزار شد.

همچنین ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی‌اکبر قربانی و خوانندگی محمد معتمدی با حضور جمع زیادی از ایرانیان مقیم اتریش، تعدادی از علاقه‌مندان به فرهنگ و موسیقی ایران، مقامات محلی، سفرای مقیم و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران مستقر در وین در سالن تک گیت وین اتریش برنامه اجرا کرد.

سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تداوم و تقویت تعاملات و همکاری‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران و اتریش با خانم دکتر ایندیجین، معاون سیاست فرهنگی وزارت اروپایی، همگرایی و امور خارجه جمهوری اتریش دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار ضمن تأکید بر گسترش تعاملات و همکاری‌های فرهنگی و هنری دو کشور، نسبت به برگزاری هفته مشترک فرهنگی در وین و تهران، هشتمین دور دیالوگ بین اسلام و مسیحیت، تقویت و توسعه همکاری موزه‌های دو کشور و همچنین فعالیت‌های مشترک در حوزه موسیقی، هنرهای تجسمی و سایر زمینه‌های فرهنگی و هنری توافق کردند.