سرویس موسیقی هنرآنلاین: دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران امسال میزبان هنرمندانی از کشورهای افغانستان، هلند و ترکیه بود که برای اجرا یا پژوهش در جشنواره حضور داشتند.

یکی از این گروه‌های شرکت‌کننده که از ترکیه در جشنواره حاضر شد گروه سزیکلی از استانبول بود. این گروه متشکل از پنج نوازنده و یک خواننده است و اعضای آن را ارن کوکسال، عبیداله سزیکلی، طلحه گونایدین، امره ایشیک، فرحن سن و محرم حافظ تشکیل می‌دهند.

محرم حافظ نوازنده قانون و عضو گروه سزیکلی در گفت‌وگویی کوتاه با هنرآنلاین در توصیف سبک کاری این گروه گفت: سبک کاری ما موسیقی صوفی است. این نوع موسیقی به موسیقی عرفانی نیز تشبیه می‌شود و از این جهت نزدیکی زیادی با ایران دارد. ما برای حضور در  جشنواره موسیقی نواحی به ایران دعوت شدیم و خیلی خوشحالیم که از نزدیک شاهد اجرای گروه‌های مختلف بودیم. مردم نیز استقبال خوبی از اجرای ما در جشنواره داشتند که موجب خوشحالی‌ام است.

محرم حافظ1

وی افزود: به جرات می‌توانم بگویم که یکی از بهترین اشکال موسیقی را در ایران از گروه‌های نواحی شاهد بودم و لذت زیادی بردم. این را هم بگویم که خودم به موسیقی ایران علاقه‌مند هستم.

دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از 16 تا 19 آبان در کرمان با حضور 280 هنرمند برگزار شد.