سرویس موسیقی هنرآنلاین: دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از ۱۶ تا ۱۹ آبان در شهر کرمان برگزار خواهد شد.

جشنواره موسیقی نواحی ایران در دوره 12 خود با تغییراتی در سبک برگزاری و برنامه‌های متنوع میزبان هنردوستان و هنرمندان خواهد بود.

احمدی صدری دبیر این جشنواره درباره برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در این جشنواره گفت: برگزاری نمایشگاه تخصصی سی دی و آثار موسیقایی مرتبط با موسیقی نواحی نیز فعالیت دیگر این دوره است که با همکاری موسسه فرهنگی هنری ماهور در شهر کرمان میزبان علاقه‌مندان است.

او ادامه داد: نمایشگاه سازهای موسیقی اقوام ایران با همکاری موزه موسیقی ایران در باغ موزه هرندی کرمان برپا می‌شود و برای برگزاری یک نمایشگاه عکس هم اقداماتی انجام دادیم که مسئولیت برگزاری این نمایشگاه نیز توسط یک هنرمند در شهر ایلام صورت گرفته و فکر می‌کنم یکی از اتفاقات خوب این دوره خواهد بود.

وی افزود: در مراسم اختتامیه جشنواره نیز از کتاب این رویداد شامل مقالات پژوهشی و فعالیت‌های دیگر پژوهشگران رونمایی می‌کنیم که می‌تواند در برگیرنده یک اتفاق مؤثر پژوهشی باشد.

برگزاری تور شهداد

محمد علیزاده مدیرکل ارشاد کرمان هم گفت: این جشنواره قطعاً امسال دارای ویژگی‌هایی است که از آن جمله می‌توان به تشکیل یک شورای اجرایی ویژه در استان کرمان به مدیریت استاندار کرمان، اجرای جشنواره توسط انجمن موسیقی کرمان با همکاری انجمن موسیقی ایران، تشکیل کمیته‌های مختلف و تخصصی در ستاد اجرایی جشنواره، محوریت قرار دادن گردشگری فرهنگی هنری با اولویت موسیقی نواحی در جریان برگزاری جشنواره با حمایت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان، برگزاری تور گردشگری هنرمندان شرکت کننده در منطقه شهداد و اجرای برنامه در این منطقه اشاره کرد.

وی افزود: ما در طول برگزاری جشنواره حدود ۳۰ اجرا در شهرهای مختلف استان کرمان را داریم. در هتل پارس نیز اجراهای شبانه‌ای را داریم که از ساعت ۲۲ هر شب میزبان مخاطبان خواهد بود. البته در کاروانسرای گنجعلی‌خان کرمان نیز برنامه‌هایی برای شهروندان کرمانی برپا خواهد شد که می‌تواند اتفاق خوبی باشد.

او ادامه داد: ما در روز افتتاحیه کاروان شادمانه‌ای را راه اندازی کردیم. ما در این راستا کمپین "با هم موسیقی نواحی ایران را جهانی کنیم" را راه‌اندازی کردیم که توسط انجمن موسیقی ایران طراحی شده است. ما در ایام جشنواره نیز شاهد حضور هنرمندان خارجی از کشورهای ترکیه، افغانستان و هلند هستیم که در کنار سایر هنرمندان شرکت کننده به اجرای برنامه می‌پردازند.

رونمایی از کتاب جشنواره از مهمترین بخش‌های این فستیوال  در روز یکشنبه 19 آبان ماه خواهد بود که در حاشیه مراسم اختتامیه صورت خواهد گرفت.

جدول برنامه‌های جشنواره را می‌توانید دانلود کنید.

دانلود فایل