به گزارش هنرآنلاین، آلبوم تصویری "فرم‌های بی‌پایان"، هنر بداهه‌نوازی تنبور با اجرای رضا علی‌آبادی مؤلف و نوازنده تنبور از سوی انجمن موسیقی ایران روانه بازار نشر موسیقی شد.

علی‌آبادی در مورد این آلبوم گفت: با وجود این که تاکنون سه کتاب تخصصی در حوزه تنبور منتشر کرده‌ام و بیش از یک دهه سابقه تدریس در زمینه موسیقی دارم، اما خودم را یک سولیست می‌دانم و علاقه بسیاری به اجراهای انفرادی یا دونوازی دارم.

او در مورد فعالیت در گروه‌های موسیقی گفت: در اوایل دهه هشتاد بیشتر در گروه‌های دوستان و گاهی گروه خودم اجراهای گروهی داشتم، تا این که در سال 1388 اولین دونوازی را در کاخ سعدآباد اجرا کردم و این نقطه عطف اجراهای بعدی من شد. با چند سال تأخیر از سال 1394 تا اکنون، حداقل سالی دو اجرا در قالب دو یا سه‌نوازی در تالار رودکی برگزار کرده‌ام که بیشتر از بداهه‌نوازی نقطه‌ای بهره برده‌ام.

علی‌آبادی در مورد بداهه‌نوازی گفت: پس از هشت اجرا در این قالب تصمیم گرفتم به ایده‌ای که مدام در فکرم می‌گذشت برسم؛ بداهه‌نوازی محض و آن هم به‌صورت انفرادی. کاری که بیش از پیش خودم را به چالش می‌کشید و استرس‌های خاص خودش را داشت.

او در مورد آلبوم "فرم‌های بی‌پایان" توضیح داد: این آلبوم تصویری فیلم همان کنسرت تک‌نوازی است که 25 مرداد امسال در تالار رودکی برگزار شد و بازخوردش آنقدر مثبت بود که تصمیم گرفتم آن را به‌صورت تصویری منتشر کنم.

این نوازنده تنبور در مورد فعالیت‌های امسال خود گفت: امسال سال پرفشاری بود. در ماه خرداد کتاب "چهل تمرین" را منتشر کردم و بلافاصله این کنسرت را در پیش داشتم. حدود دو ماه بعد از این کنسرت کتاب سومم "از نظم تا مقام" در هفته گذشته منتشر شد و اکنون زمان انتشار آلبوم تصویری کنسرت است.