سرویس موسیقی هنرآنلاین: حسین زمان خواننده پاپ که مرداد امسال بعد از 17 سال دوری از صحنه در برج میلاد روی صحنه رفت، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در مورد جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: پس از کنسرت تهران به دلیل نزدیک بودن ایام سوگواری محرم و صفر نتوانستیم در شهرستان‌ها نیز به صحنه برویم. بنابراین تصمیم گرفتیم پس از ماه صفر کنسرت‌هایی را در شهرستان‌ها برگزار کنیم.

او توضیح داد: در این مدت سعی داشتم روی کارهایی که باید در شهرستان‌ها انجام دهم فکر کنم و همچنین ترکیب گروه را برای اجرا در شهرهای مختلف مشخص کنم. در حال حاضر برای اجرا در شهرهای کیش، ساری، ارومیه، شیراز نیز صحبت‌هایی مطرح شده و به‌محض قطعی شدن اجرا در هر یک از این شهرها، از طریق فضای مجازی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او ادامه داد: در مورد اجرا در تهران نیز باید بگویم که قصد دارم کنسرت دیگری برگزار کنم و برای این موضوع نیز رایزنی‌هایی انجام دادیم. بیشتر تمایل دارم که کنسرت بعدی من در تهران در تالار وحدت برگزار شود. حقیقت این است که در سالن‌هایی مانند مرکز همایش‌های برج میلاد و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، به دلیل این که هزینه‌ها بالا است، مجبور هستیم قیمت بلیت‌ها را بالا ببریم و در این صورت به مردم فشار مالی وارد می‌شود، اما در تالار وحدت اگرچه ظرفیت آن کمتر از سالن‌های دیگر است، اما شرایط فراهم است و می‌شود هزینه‌ها را پایین‌تر آورد و طبعاً قیمت بلیت‌ها را هم پایین‌تر آورد تا قشر بیشتری از مردم بتوانند از کنسرت استفاده کنند. ضمن اینکه متأسفانه از سیستم صوتی سالن‌های برج میلاد و سالن میلاد نمایشگاه راضی نیستم. در کنسرت بعضی از دوستان نیز حضور داشتم. متأسفانه در آن کنسرت‌ها نیز این مشکلات مشهود بود، اما تالار وحدت به لحاظ فیزیکی برای برگزاری کنسرت مهیاتر است و در تلاش هستم تا پایان سال جاری در تالار وحدت اجرا داشته باشم.

خواننده آلبوم‌های "شب دلتنگی"، "قصه شب"، "شاپرک" و"قرار عاشقی" افزود: مشغول آماده‌سازی سه قطعه جدید هستیم که قرار است به‌زودی در فضای مجازی منتشر شود. ضبط این قطعات را از مدت‌ها پیش شروع کردیم، اما نتوانستیم آن‌ها را برای کنسرت تهران آماده کنیم. فضای این قطعات عاشقانه - عرفانی است. ترانه‌سرایی عمدتاً بر عهده داوود رحمت الهی است و ساخت موسیقی این قطعات را هم دکتر محمدرضا چراغعلی و آقای رادین انجام داده‌اند. موزیک ویدئو قطعه "دوراهی" را نیز آماده انتشار دارم و قصد دارم پس از ایام محرم و صفر آن را منتشر کنم، اما در مورد قطعات دیگر فعلاً قصدی برای تولید و انتشار موزیک ویدئو ندارم. به دلیل اینکه بنده مستقل عمل می‌کنم و بیشتر کارها را خودم به‌تنهایی تهیه و تولید می‌کنم، ضمن این که آدم ثروتمندی هم نیستم و هزینه کردن برای انتشار موزیک ویدئو واقعاً برایم سخت است. اگر فرصتی پیش بیاید و بتوانم منابع مالی آن را پیدا کنم، حتماً موزیک ویدئوهای بیشتری را منتشر خواهم کرد.

زمان در مورد انتشار آلبوم هم گفت: بنده اصراری بر روی انتشار آلبوم جدید ندارم به دلیل اینکه آلبوم موسیقی توجیه اقتصادی ندارد و تنها هزینه روی دست خواننده می‌گذارد و اگر هم در حال حاضر دوستانی هستند که آلبوم تولید می‌کنند، بیشتر جنبه تبلیغاتی کار مطرح است. بنابراین تا این لحظه تصمیمی برای انتشار آلبوم نگرفته‌ام، اما در آینده و پس از اجرا در چندین شهرستان و انتشار قطعات جدید ممکن است که به فکر تولید آلبوم هم باشم. در حال حاضر اگر توجه کنید تقریباً در کشورهای دیگر هم هنرمندان غیر ایرانی خیلی به دنبال آلبوم نیستند، اگرچه برای آن‌ها شرایط مهیاتر است و قانون کپی‌رایت دارند، اما به دلیل اینکه در داخل کشور این قانون وجود ندارد، عملاً موضوعیتی ندارد و شما به‌محض این که اولین روزی که آلبوم را منتشر می‌کنید، کسی دنبال خرید آلبوم نمی‌رود و تمام افراد از سایت‌های دانلود موزیک آلبوم را دانلود می‌کنند.

این خواننده تأکید کرد: به‌طور جدی پیگیر برگزاری کنسرت خیابانی هستم و در همین راستا جلسه‌ای را با اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار کردم که آن‌ها بیشتر در ماجرای برگزاری کنسرت خیابانی دخیل هستند. جلسه خوبی بود و قول‌های مساعدی هم به ما دادند و قرار بر این شد که بعد از ایام محرم و صفر توجهی به این مسئله داشته باشند و بنده نیز به آن‌ها اعلام آمادگی کردم و استقبال کردند. اگر این اتفاق رخ دهد، احتمال فراوان حتماً کنسرت خیابانی خواهیم داشت و بیشتر هم تمایل دارم که این کنسرت‌ها را در نیمه جنوبی تهران برگزار کنم جایی که مردمش عشق و علاقه خاصی به موسیقی دارند اما با قیمت‌های وحشتناک بلیت‌های کنسرت نمی‌توانند فرصت حضور پیدا کنند.

او در پایان هم گفت: در مورد قیمت بلیت کنسرت‌های خیابانی شخصاً اعلام کرده‌ام که این کنسرت‌ها را رایگان برگزار می‌کنم. البته ممکن است هزینه‌های جانبی داشته باشد و مجبور شویم آن‌ها را تأمین کنیم. به‌طور مثال من نمی‌توانم از اعضای گروهم انتظار داشته باشم دستمزدی برای این اجراها نگیرند و بالاخره آن‌ها هم محل درآمدشان از این راه به دست می‌آید و ممکن است تخفیفی بدهند، اما انتظار ندارم که تمام عوامل به‌صورت رایگان بخواهند در این کنسرت حضور داشته باشند، اما حداقل از طرف خودم این قول را می‌توانم بدهم که من هر مکانی که امکان برگزاری کنسرت خیابانی برای مردم باشد، به شکل رایگان و با افتخار انجام خواهم داد.