به گزارش هنرآنلاین، آلبوم موسیقی "قاصدک" اثر مشترک مهرزاد خواجه‌امیری خواننده، آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده پیانو و محمدعلی بهمنی شاعر و غزل‌سرا به همت موسسه فرهنگی هنری آوای جم و پخش "نشر جوان" هم‌اکنون در تمامی شهر کتاب‌ها در دسترس علاقه‌مندان است. بهمنی همچنین در این آلبوم یکی از ترانه‌های خود را با همراهی موسیقی خواجه‌امیری دکلمه کرده است.

آلبوم "قاصدک" روز جمعه 12 مهر در مراسمی در تالار رودکی تهران رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم امیرحسین موسوی که اجرای برنامه را بر عهده داشت کمی در مورد آلبوم صحبت کرد و پس از آن تیزر آلبوم "قاصدک" بر روی صفحه نمایش تالار رودکی نقش بست. سپس بهمنی و خواجه‌امیری روی سن آمدند و به ایراد سخن در مورد این آلبوم پرداختند.

بهمنی به اشاره به این که ترانه‌های آلبوم "قاصدک" لزوماً برای کودکان سروده نشده است و تمام طیف‌های سنی جامعه می‌توانند به آن گوش کنند، گفت: آقای خواجه‌امیری هم که زحمت موسیقی آلبوم را کشیده‌اند که بسیار خوب و شنیدنی از آب درآمده است. امیدوارم برای شما هم شنیدنی باشد.

در ادامه خواجه‌امیری با اشاره به سابقه آشنایی خود با بهمنی گفت: آقای بهمنی را از سال 1383 می‌شناسم و با ایشان و آثارشان آشنایی کامل دارم. پیش از این آلبوم در آلبوم "سایه سوم" و در قطعه‌ "نگفته‌ها" نیز با یکدیگر همکاری داشتیم. ایشان کتابی دارند با نام "صبح زود یه قاصدک، سوار باد خنک". این کتاب به‌ظاهر برای کودکان است، اما ترانه‌های آن به‌قدری زیبا و عمیق است و آن‌قدر زیبا عشق حقیقی را به تصویر می‌کشد که قطعاً هر کس با هر سن می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. به نظرم حیف بود که این ترانه‌ها با موسیقی ترکیب نشود و به گوش مخاطبان نرسد. مخاطب این آلبوم شاید کودک درون تمامی انسان‌هاست.

بهمنی در ادامه با انتقاد به وضع ترانه موجود در کشور اظهار داشت: این روزها ترانه‌هایی را می‌شنویم که سطح آن بسیار پایین است و متأسفانه بسیار هم شنیده می‌شوند. به حال ترانه‌ امروز کشور باید گریه کرد. متأسفانه پای این قطعات که ترانه‌های سخیفی هم دارند به تلویزیون هم باز شده است. کشور ما ترانه‌های غنی‌ای را در فرهنگ خود دارد و مایه تأسف است که امروزه به این سطح رسیدیم. وزارت ارشاد باید برای ترانه‌سرایان جوان کلاس‌های ترانه برگزار کند تا شاید بتوانیم کمی از این وضع خارج شویم. البته اگر خیلی رک بخواهم صحبت کنم من این موضوع را از چشم شرکت‌های موسیقی می‌بینم که نه‌تنها بر روی ترانه قطعات نظارت ندارند و درخواست ترانه خوب از ترانه‌سرا نمی‌کنند، بلکه گاهی آن‌ها را مجبور به گفتن چنین ترانه‌هایی نیز می‌کنند.

در ادامه مراسم خواجه‌امیری در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که با توجه به بالا بودن هزینه‌ نشر آلبوم و این که "قاصدک" شامل یک قطعه‌ 11 دقیقه‌ای است، چه اصراری به انتشار این اثر به‌صورت آلبوم (و نه تک آهنگ) داشت، توضیح داد: این آلبوم یک مجموعه داستانی به‌هم‌پیوسته است و باید حتماً به‌صورت آلبوم منتشر می‌شد. یکی از اهدافمان این بود هر کس که کتاب "صبح زود یه قاصدک سوار باد خنک" را تهیه می‌کند در کنار آن بتواند قطعه‌ موسیقیایی آن را نیز گوش کند. این اثر صوتی به‌قدری ارزشمند و محترم است که اگر به شکل تک‌آهنگ منتشر می‌شد ارزش معنوی خود را از دست می‌داد.

 وی همچنین افزود: سبک این آلبوم با دیگر آلبوم‌هایی که این روزها در بازار می‌شنویم بسیار متفاوت است. به نظر من خلأ یک آلبوم موسیقی داستانی خوب احساس می‌شد. امروزه برای کودکان و در کل مخاطبین زمانی برای آموزش عشق حقیقی گذاشته نمی‌شود. مخاطب اصلی موسیقی روح انسان است تا در او ایجاد انگیزه برای تفکر کند که سعی ما در این آلبوم همین بود.

خواجه‌امیری در مورد انتشار آلبوم‌های شخصی و مستقل خود گفت: در وضعیت موجود بازار موسیقی که نه رسانه خوب برای انتشار داریم و نه کپی‌رایت رعایت می‌شود، انتشار آلبوم کار بیهوده‌ای است. من برای آلبوم بی‌کلامی که در دست تولید و انتشار دارم از هزینه شخصی خودم چیزی حدود 40 میلیون هزینه کردم که تمام همکارانم از این کار من متعجب بودند. به نظر من از زمانی به این وضع رسیدیم که آلبوم‌های موسیقی وارد سوپرمارکت‌ها شد و از ارزش و اعتبار آن کاسته شد.

برنده مدال نقره از فستیوال جهانی Global Music Awards در ادامه به این موضوع اشاره کرد: در قطعاتی که در دست انتشار داریم کمی تغییرات در سبک نیو ایج پدید آوردیم تا به سلیقه مخاطب نزدیک‌تر شود. در تاریخ 12 آذرماه نیز کنسرتی را به همراه ارکستری بزرگ در تالار وحدت به روی صحنه خواهیم برد که برنامه‌های ویژه‌ای را برای آن تدارک دیده‌ایم.