سرویس موسیقی هنرآنلاین: علی حسین‌زاده ترانه‌سرا، تنظیم‌کننده، آهنگساز و خواننده است که در کارنامه خود سابقه همکاری با خواننده‌های چون مرحوم مرتضی پاشایی، حمید عسکری، رضا صادقی، خشایار اعتمادی، یاس، سهراب پاکزاد، امیر طبری، سعید عرب و پیام صالحی (گروه آریان) را دارد.

او همچنین در جایگاه آهنگساز در زمینه موسیقی کودک و تئاتر نیز فعالیت‌هایی داشته است. حسین‌زاده سال گذشته برای ساخت موسیقی نمایش "عمو پامبل" به کارگردانی مهدی قلعه برنده جایزه تالار هنر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شد.

حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: در حال حاضر مشغول جمع‌آوری چند مجموعه برای آلبوم کودک و یک تئاتر کودک به کارگردانی رسول قنبری هستم. تئاتر کودک را از این جهت دوست دارم که کودکان آینده‌سازان این مرزوبوم هستند، اما متأسفانه امروزه در این زمینه کارهای جدی‌ نداریم.

او با اشاره به این که تئاتر کودک خیلی ضعف دارد یا اصلاً پوشش داده نمی‌شود، توضیح داد: سال‌های قبل‌تر شرایط خیلی بهتر بود. حتی در زمان جنگ هم خیلی ارزشمندتر از اکنون بود. درست است که امروزه امکانات برای پیشرفت بیشتر شده است، اما به دلیل کمبود بودجه و توجه کم به این مقوله، ضعف بسیاری در آن شاهد هستیم. بودجه‌ چندانی به این بخش تعلق نمی‌گیرد. خیلی از اهالی تئاتری‌ کودک از وضعیت موجود گله‌مندند، از این که نه رسانه‌ای دارند که به مخاطب معرفی شوند و نه می‌توانند خارج از ایران برنامه داشته باشند. تبلیغات بیرونی هم به‌قدری هزینه‌بر است که امکانش وجود ندارد. متأسفانه در حال حاضر به دلیل غم نان، خیلی از صحنه‌های موسیقی و تئاتر تبدیل به ویترینی برای درآمدزایی شده است.

حسین‌زاده با تأکید بر این که نبود مدیریت صحیح و نداشتن جایگاه واقعی دلایل اصلی مظلومیت موسیقی کودک است، گفت: خیلی‌ها بدون هیچ علم و شناختی از کودک اقدام به تولید موسیقی کودک می‌کند. کسانی وارد این مقوله شده‌اند که حتی کودکان را دوست ندارند. چگونه یک نفر می‌تواند بی‌ آن که کودکان را دوست داشته باشد، برای آن‌ها کار کند؟ خیلی‌ها برای پول درآوردن خود را به‌جایی که حقشان نیست رسانده‌اند و در جایگاهی که حقشان نیست ایستاده‌اند و بنابراین  نمی‌توانند کاری تأثیرگذار بسازند.

این ترانه‌سرا، تنظیم‌کننده و آهنگساز در توضیح دیگر فعالیت‌های کاری خود گفت: در حال حاضر چند آلبوم در دست تولید دارم، از جمله آلبوم محسن همتی و علیرضا هاشمی، هوتن حسینی, حمید تاجیک, علیرضا غفاری و ابراهیم قیومی که هرکدام خوانندگان توانایی هستند. اعتقاد دارم خواننده‌های خوب را می‌توان به جایگاه خوب رساند، اما عده‌ای بر این باورند که نردبان را بشکنند که دیگران بالا نروند و این رقابتی سالم نیست.

حسین‌زاده در پایان با اشاره به این که اصرار ندارد تمام کارهای یک قطعه موسیقی شامل ترانه، ملودی، تنظیم و صدابرداری را خودش انجام بدهد، گفت: در قطعاتی که خودم ملودی آن‌ها را ساخته‌ام و ترانه‌اش را دیگری سروده و دیگری تنظیم و میکس کرده، خروجی خوبی را شاهد نبوده‌ام. درنتیجه همه ایرادات گردن ملودی ساز و تنظیم‌کننده می‌افتد و ... یک اثر با یک تنظیم خوب می‌تواند جواب خیلی خوبی بدهد یا اتفاقی برایش نیفتد. سعی می‌کنم در مجموعه‌هایی که خودم تهیه کرده‌ام، خودم کارهای خودم را پیش ببرم.