سرویس موسیقی هنرآنلاین: خشایار اعتمادی خواننده پاپ در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین در مورد جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: در حال حاضر هیچ انگیزه‌ای برای فعالیت در عرصه موسیقی ندارم. البته تهیه‌کنندگانی برای برگزاری کنسرت به بنده پیشنهاد دادند که بعد از 10 سال به روی صحنه برگردم که پیشنهادهای بسیار خوبی هم بود، اما به‌واقع انگیزه‌ای برای حضور مجدد در عرصه موسیقی ندارم. به تهیه‌کنندگان هم این موضوع را اعلام کردم. البته آن‌ها پیگیری‌های خودشان را انجام می‌دهند و موزیسین‌های بزرگ را واسطه قرار می‌دهند، اما واقعیت این است که دیگر با این شرایط نمی‌خواهم وارد عرصه موسیقی شوم.

او ادامه داد: فضای حال حاضر موسیقی، فضای محترمانه‌ای نیست و حرمتم را بسیار بیشتر از هنرم دوست دارم. اگر به رزومه من نگاه کنید، متوجه می‌شوید که همیشه سعی کردم با حرمتم وارد دنیای هنر شوم. من و هم‌دوره‌هایم به شکلی جریانی را به راه انداختیم و نگاه ما یک نگاه فرهنگی و هنری بود. من می‌خواستم در کنار هنرم، فرهنگی را به جامعه و مخاطبان موسیقی بدهم و آن فرهنگ از انتخاب محتوای کلام تا رفتار و گویش من بوده است. در حال حاضر احساس می‌کنم این موضوع و همچنین اجراها و نوع برخورد با مردم از بین رفته است و مردم برایشان فرقی ندارد با آن‌ها چگونه رفتار شود و هنرمندان هم خیلی سعی نمی‌کنند که حداقل حرمت شنیداری مخاطب را حفظ کنند.

وی افزود: زمانی که در بازار عرضه و تقاضا متقاضی و ارائه‌دهنده همدیگر را پیدا کرده‌اند و در حال حاضر می‌دانند که چه چیزی می‌خواهند و آن‌ها فهمیدند و چه چیزی به آن‌ها بدهند، جای افرادی مثل من نیست. بنده نیز با این که می‌دانم طرفداران زیادی دارم که دلخور و ناراحت هستند که به روی صحنه نمی‌روم، اما به‌هیچ‌وجه حاضر نیستم خودم را به مردم تحمیل کنم و به دلیل این‌همه هواداری آن‌ها از من، در مقابل آن‌ها تعظیم می‌کنم، اما واقعیت این است که دوست ندارم در این فضا فعالیت کنم. بخشی از این موضوع، بحث مافیایی است و این نگاه گیشه‌های انحصاری را دوست ندارم. ضمن این که خبرهایی از افراد موثق دارم که تعدادی از مدیران وقت به آن‌ها اعلام کردند از همان ابتدا اشتباه کردیم به این افراد مجوز دادیم و اعلام کردند که آن‌ها باید از دور خارج شوند.

او تأکید کرد: این در حالی است که در آن مقطع صداوسیما به من اجازه اجرا در تلویزیون داد، به دلیل اینکه آلبوم "دلشوره" من در سال 1375 به مدت یک سال در وزارت ارشاد بود و مدیران وقت اجازه انتشار این آلبوم را ندادند. سال 1376 که سازمان صداوسیما مجوز اجرا در تلویزیون را برای من صادر کرد، مدیران وقت وزارت ارشاد نیز مجوز آلبوم "دلشوره" را صادر و اعلام کردند که تنها باید با یک شرکت خاص همکاری کنم در غیر این صورت مجوز آلبوم من باطل خواهد شد. پس از مدتی هم دیدند که با من نمی‌توانند کار کنند به دلیل اینکه بله‌قربان‌گو نبودم و به رفتار، اخلاق و شئون خودمان اعتقاد داشتیم و بسیار بیشتر از آن‌ها شئون مملکت خودمان را حفظ می‌کردیم اما نمی‌توانستیم وارد بازی‌های این‌چنینی شویم و به همین دلیل من را به‌راحتی کنار زدند.

اعتمادی همچنین گفت: بحث شبیه‌خوانی من به یک خواننده لس آنجلسی را همین مدیران به راه انداختند که مردم را روبروی من قرار دهند و مردم ما هم متأسفانه عاشق این شایعات و حاشیه‌ها هستند، اما آن‌قدر باهوش و ذکاوت این کارها را انجام می‌دادند که امروز نتیجه آن را ببینند. خدا را شکر می‌کنم که زندگی من به موسیقی وابسته نیست. ما فقط خادم فرهنگی بودیم و دوست داشتیم ساختار خوب در موسیقی بیاوریم. در تمام کارهایی که تاکنون منتشر کردم، محتوای کلام هدفمند و پیام صلح‌دوستی، امنیت و آرامش را مشاهده می‌کنید. زمانی که امثال من را با هزار ترفند و شیطنت از عرصه موسیقی دور می‌کنند، انتظار نداشته باشید که بدون هیچ مشکلی مجدداً فعالیت‌های خودم را آغاز کنم.

وی در پایان در مورد انتشار تک‌آهنگ خاطرنشان کرد: در حال حاضر قصد انتشار تک آهنگ ندارم علی‌رغم این که هر روز پیام‌های زیادی از هوادارانم دریافت می‌کنم که می‌گویند اثر جدیدی منتشر کنید، اما واقعیت این است که حرفه من خوانندگی نیست بلکه عاشق خوانندگی هستم. در آن زمان عشق به خوانندگی باعث شد این سدها بشکند و الحمدالله از مرکز موسیقی به دفتر موسیقی در پایتخت رسیدیم.