محمد منتشری ردیف‌دان و خواننده و از شاگردان زنده‌یاد اسماعیل مهرتاش در گفتگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره موسیقی رمضان گفت: موسیقی رمضان درباره راز و نیاز با خدا و مناجات با اهل بیت (ع) است و در هر دوره ای از تاریخ با تغییراتی همراه بوده است.

این ردیف دان در ادامه افزود: در گذشته قبل از سحر مداحان با صدای بلند اشعاری را در وصف عظمت و بزرگی خدا می خواندند و با این کار مردم را برای عبادت با خدا از خواب بیدار می کردند اما بعد از اذان تا هنگام افطار موسیقی به طور کامل قطع و بعد از افطار دوباره از طریق رادیو موسیقی هایی که در وصف اهل بیت و امام علی(ع) بود، پخش می شد.

محمد منتشری با اشاره به اینکه هم اکنون بعد از سحر نیز موسیقی از رسانه های مختلف پخش می شود،گفت: هم اکنون موسیقی در رمضان برگرفته از موسیقی در زمان گذشته نیست، قطعاتی که اجرا می شود چندان محتوایی مذهبی و عارفانه ندارد؛ در نتیجه باید بگویم از مسیر اصلی و از موسیقی رمضان بسیار دور شده ایم.

این مدرس آواز در ادامه با تاکید بر اینکه موسیقی رمضان باید محتوایی عارفانه و مذهبی داشته باشد، گفت:در گذشته موسیقی و مناجات به وسیله مداحانی که به موسیقی و ردیف های آوازی آشنایی کافی داشتند اجرا می شد و با این کار حالتی عارفانه به وجود می آمد که حال و هوای معنوی بیشتری داشت، در حالیکه امروزه این نوع موسیقی مذهبی منسوخ شده است.

محمد منتشری خاطرنشان کرد: موسیقی ماه رمضان یک موسیقی خاص است که باید با توجه ویژه اجرا شود، همچنین اشعاری که انتخاب می شوند باید درباره خدای متعال و وجود مبارک امام علی(ع) باشد.