به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه نمایندگان مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری با حضور مرتضی نیک‌نژاد سرپرست این دفتر و محمد‌اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی در دفتر آموزش برگزار شد.

این جلسه به منظور  دستیابی به راهکارهای اجرایی، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای تشکیل انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری برگزار شد.

در ابتدا  مرتضی نیک‌نژاد سرپرست این دفتر با اشاره به اهمیت تشکل‌های صنفی  گفت: وجود انجمن‌ها و تشکل‌ها در فضای آموزش هنر به منظور حمایت از هنرمندان حوزه آموزش هنر از ملزومات است و امیدوارم با همت و یاری مدیران آموزشگاه‌ها به دستاوردهای بزرگ و مناسبی در این زمینه برسیم.

سپس محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی ضمن تاکید بر اهمیت وجود انجمن‌های صنفی در همه حوزه‌های آموزشی گفت: برای رسیدن به نظام‌مندی و کیفیت بالای آموزش‌های هنری در همه حوزه‌ها و بخش‌های آن به وجود این انجمن‌ها نیاز داریم.

در این نشست اهداف انجمن‌های صنفی و فرآیند تشکیل آن بررسی شد و نمایندگان مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری از حوزه‌های موسیقی، تجسمی و نمایشی به بررسی دیدگاه‌ها و مسائل خود پرداختند.

2(1)(1)

بازدید سرپرست دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری از روند برگزاری آزمون  های جامع و ادواری

سومین آزمون جامع و بیست و نهمین آزمون ادواری  هشتم شهریور برگزار شد و سوالات و کلید پاسخنامه‌های آزمون همزمان با اتمام آزمون‌ها در سامانه آزمون منتشر شد.

جمعه  هشتم  شهریور ماه  98،  مرتضی نیک‌نژاد، سرپرست این دفتر  و مدیران فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان تهران با حضور در حوزه آزمون  استان در دانشگاه امیرکبیر از روند برگزاری سومین آزمون جامع و بیست و نهمین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی،‌ بازدید کردند.

سرپرست این دفتر درباره آزمون‌های ادواری و جامع این دوره اعلام کرد: آزمون کتبی جامع و ادواری استانداردهای مهارتی فرهنگ و  هنر به صورت سراسری و هم زمان در مراکز استان‌ها برگزار شد.

نیک‌نژاد در ادامه با اشاره به اعلام نتایج آزمون‌ها گفت: نتایج این آزمون حداکثر ١٥ روز دیگر در سامانه آزمون هنر به نشانی  www.azmoonehonar.ir  اعلام خواهد شد و گواهینامه‌های الکترونیکی شرکت‌کنندگانی که موفق به اخذ نمرات قبولی در هر دو بخش آزمون عملی و نظری می‌شوند از نیمه دوم شهریورماه در سامانه قابل دسترسی است.

آزمون‌های جامع و ادواری که دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری متولی برگزاری آن است؛ مختص مهارت آموزان یا استاد کاران ماهر و نیمه ماهری است که مایل به دریافت مهارت دیپلم در رشته‌های مهارتی در شاخه‌های هنری هستند. این آزمون،  شامل دو بخش عملی و کتبی است که بخش عملی با نظارت نمایندگان اعزامی،‌ دو روز قبل و بعد از آزمون کتبی انجام می‌گیرد و دریافت گواهی‌نامه استانداردهای مهارتی، منوط به قبولی در هر دو آزمون کتبی و عملی است.