سرویس موسیقی هنرآنلاین: شنبه دوم شهریور در بیست و سومین روز سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، تالار رودکی میزبان شرکت‌کنندگان بخش موسیقی کلاسیک شد.

در این روز نوازندگان سازهای ویولن و ویولا در سه رده سنی الف، ب و ج مقابل هیئت داوران متشکل از ستاره بهشتی، سیاوش ظهیرالدینی، ایمان فخر، مرجان قنبری مهر، پیام گرایلی و ابراهیم لطفی قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

جشنواره در بخش نخست کار خود را با نوازندگان ویولن رده‌های سنی الف و ب آغاز کرد. ابتدا محمدرضا بهرامی از رده سنی الف به روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، فراز مجدیان‌‌فر، دنیا مرادی، نامی نظر، هدیه حبیبی مقدم، امیرعلی حاجی فتحعلی، فهیمه ریحانی گلنگشی، سید حسن ملکی ضیابری و آرمان نیک پور طهرانی از این رده سنی به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

پس از استراحتی کوتاه، نوبت به رده سنی ب رسید. آناهیتا خانزاده، آریان امیری فر، سیده پرستو حیدری نژاد، فرناز دارویی و سارا نادری نفراتی بودند که از این رده سنی به‌نوبت مقابل هیئت داوران قرار گرفتند و به ویولن‌نوازی پرداختند.

بخش دوم روز بیست و سوم جشنواره، به نوازندگان ویولن رده سنی ج اختصاص داشت. ابتدا علیرضا خلج اسماعیلی روی صحنه قرار گرفت و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، حمیدرضا ساعتچی، مهدی قدیمی، بهار فلسفی، شکیبا خسروی و صدف حقی نفراتی بودند که از این رده سنی به‌نوبت به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

بخش سوم و پایانی روز بیست و سوم جشنواره، به نوازندگان ساز ویولا اختصاص داشت. ابتدا حمیدرضا جمشیدبیگ از رده سنی الف روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او ایلیا علیزاده نیز از این رده سنی، پرهام گنبری میلانی از رده سنی ب و صدف حسینی نقیبی، پگاه موسی زاده فاضلی و روزبه حجت‌پناه از رده سنی ج به‌نوبت مقابل هیئت داوران قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

 محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان ویژه این جشنواره بود.

سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با حضور 776 نوازنده و خواننده در سه بخش موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک در تالار رودکی در حال برگزاری است. بخش موسیقی نواحی از پنجم تا 17 مرداد و بخش موسیقی دستگاهی از 19 مرداد تا اول شهریور برگزار شد. بخش موسیقی کلاسیک از دوم تا چهارم شهریور برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه و اعطای جوایز سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان سه‌شنبه پنجم شهریور از ساعت 18 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

هومان اسعدی دبیر این رویداد هنری است که توسط انجمن موسیقی ایران و با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.