سرویس موسیقی هنرآنلاین:  تالار رودکی در دهمین روز از بخش موسیقی دستگاهی از نوازندگان سازهای سنتور، سه‌تار، تار، قانون، کمانچه و آواز میزبانی کرد و نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی مقابل هیئت داوران متشکل از مینا افتاده، داریوش پیرنیاکان، علی‌اکبر شکارچی، حسین علیزاده، مجید کیانی و حمیدرضا نوربخش قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

در بخش اول این روز از جشنواره نوازندگان ساز تار کار خود را آغاز کردند و در ابتدا سید علی نظام‌الدینی به روی صحنه آمد و قطعات خود را اجرا کرد و پس از او فرداد سعیدی از این رده سنی مقابل هیئت داوران قرار گرفت و به تارنوازی پرداخت.

در بخش ساز سه‌تار نیز نصرت‌الله اکبری از رده سنی الف تنها شرکت‌کننده این بخش بود. در بخش ساز کمانچه، دامون قاسمی از رده سنی ب نیز تنها شرکت‌کننده این بخش بود.

در بخش ساز سنتور، کارن احمدی از رده سنی الف روی صحنه آمد و قطعات خود را اجرا کرد و پس از او، مهران آقاجانی از رده سنی ب مقابل هیئت داوران قرار گرفت و به اجرای قطعات خود پرداخت.

در بخش ساز قانون نیز تنها یک شرکت‌کننده وجود داشت و نگار غفاری از رده سنی ب به صحنه آمد و قطعات خود را اجرا کرد.

بخش پایانی نیز به آواز اختصاص داشت و ادیب تیرانداز از رده سنی ج روی صحنه حاضر شد و به نغمه‌سرایی پرداخت.

بخش دوم و پایانی روز بیست و یکم جشنواره، به نشست نقد و بررسی آثار اختصاص داشت و هیئت داوران اجراهای این روز را مورد نقد و بررسی قرار دادند. مینا افتاده، داریوش پیرنیاکان، علی‌اکبر شکارچی، حسین علیزاده، مجید کیانی و هومان اسعدی در این نشست حضور داشتند.

سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در سه بخش موسیقی نواحی، موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک برگزار می‌شود. بخش موسیقی نواحی از 5 مرداد آغاز شد و پس از 11 روز در 17 مرداد به کار خود پایان داد. با اتمام بخش موسیقی نواحی، اجراهای بخش موسیقی دستگاهی از 19 مرداد در تالار رودکی آغاز شد که تا جمعه اول شهریور ادامه دارد. در ادامه بخش موسیقی کلاسیک از 2 تا 4 شهریور برگزار خواهد شد.

مراسم اختتامیه و اعطای جوایز سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان سه‌شنبه پنجم شهریور از ساعت 18 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

هومان اسعدی دبیر این رویداد هنری است که توسط انجمن موسیقی ایران و با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.