سرویس موسیقی هنرآنلاین: تالار رودکی در روز هجدهم جشنواره موسیقی جوان از نوازندگان ساز کمانچه در سه رده سنی الف، ب و ج میزبانی کرد و نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی، مقابل هیات داورانی متشکل از مهدی آذرسینا، رضا پرویززاده، علی‌اکبر شکارچی، اردشیر کامکار، محمد مقدسی و هادی منتظری قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

جشنواره در بخش اول با حضور نوازندگان رده سنی الف کار خود را آغاز کرد و در ابتدا کیانا حکاک روی صحنه آمد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، سامیار مطلبی کاشان، شایان یمینی، نگار یاسمنی فریمانی، ایلیا علیزاده، علی کهن‌کن، علی مثقالی و محمدامین عقبایی از این رده سنی مقابل هیات داوران قرار گرفتند و قطعات خود را اجرا کردند.

پس از استراحتی کوتاه، نوبت به نوازندگان رده سنی ب رسید. دامون قاسمی، نعیم ملاجعفری، آرش زحمتی، فرشید قلی‌زاده، مهران نساج‌پور و صبا نصرتی نفراتی بودند که از این رده سنی روی صحنه آمدند و به کمانچه‌نوازی پرداختند.

بخش دوم روز هجدهم جشنواره موسیقی جوان به نوازندگان رده سنی ج اختصاص داشت و در ابتدا محمدجواد نجیبی روی صحنه آمد و به اجرای قطعات خود پرداخت. پس از او، آذین یوسفیان، علی ربوبیان، سیدامیرحسین خوشرو و یونس غلام‌زاده علم به نوبت روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

بخش سوم و پایانی روز هجدهم، به نشست نقد و بررسی اجراها اختصاص داشت و هیات داوران اجراها را مورد نقد و بررسی قرار دادند. مهدی آذرسینا، رضا پرویززاده، علی‌اکبر شکارچی، اردشیر کامکار، محمد مقدسی و هومان اسعدی در این نشست حضور داشتند.

خشایار اشکپوری از تهران تنها غایب روز هجدهم جشنواره موسیقی جوان بود.

سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در سه بخش موسیقی نواحی، موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک برگزار می‌شود. بخش موسیقی نواحی از 5 مرداد آغاز شد و پس از 11 روز در 17 مرداد به کار خود پایان داد. با اتمام بخش موسیقی نواحی، اجراهای بخش موسیقی دستگاهی از 19 مرداد در تالار رودکی آغاز شد که تا جمعه اول شهریور ادامه دارد. در ادامه بخش موسیقی کلاسیک از 2 تا 4 شهریور برگزار خواهد شد.

مراسم اختتامیه و اعطای جوایز سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان سه‌شنبه پنجم شهریور از ساعت 18 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

هومان اسعدی دبیر این رویداد هنری است که توسط انجمن موسیقی ایران و با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.