به گزارش هنرآنلاین، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در تالار رودکی به تماشای اجراهای روز دهم جشنواره ملی موسیقی جوان در بخش موسیقی نواحی نشست.

او در مورد برگزاری این جشنواره گفت: پیشرفت جشنواره موسیقی جوان در برنامه‌ریزی اجرایی، ساماندهی اجراها و مسائلی که در حوزه مدیریت اجرایی قابل تنظیم و برنامه‌ریزی است، به‌طور مشخص دیده می‌شود. در این دوره جشنواره، از نظر تعداد شرکت‌کننده‌ها رشد قابل توجهی داشتیم و تا به اینجای جشنواره می‌توان گفت از نظر کمی و کیفی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

حسینی ادامه داد: گمان می‌کنم از میان جشنواره‌هایی که در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، اکثر جشنواره‌ها نمونه‌ای از هنر روز و اجراهای هنری جاری هستند، اما تعداد انگشت‌شماری از جشنواره‌ها نمایه‌ای از هنر فردای ایران‌زمین هستند. قطعاً یکی از مهم‌ترین رویدادها، جشنواره موسیقی جوان است که از این بابت برای مدیریت هنری کشور اهمیت ویژه‌ای دارد. ما در تلاش هستیم با طراحی و برنامه‌ریزی‌های جدی‌تر در سال کاری کنیم استعدادهای کشف‌شده در هر دوره بتوانند امتداد داشته باشند و ارتباط آن‌ها با فعالین حوزه موسیقی کشور، استادان و برنامه‌ریزان جشنواره بیشتر شود و در دوره‌های آینده بیشتر خودشان را نشان دهند.

سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از ۵ مرداد تا ۵ شهریور در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.