سرویس موسیقی هنرآنلاین: نهمین روز از سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، چهاردهم مردادماه در تالار رودکی به موسیقی شمال خراسان اختصاص داشت و نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی مقابل داوران نواختند. روشن گل‌افروز، حسین ولی‌نژاد و محمد یگانه اعضای هیئت داوران موسیقی شمال خراسان بودند و در این روز به قضاوت پرداختند.

رضایت از اجراهای گروه سنی الف

محمد یگانه خواننده و نوازنده دوتار و عضو هیئت داوران بخش موسیقی نواحی در بخش موسیقی شمال خراسان در مورد اجراهای روز نهم جشنواره گفت: اجراهای بسیار خوبی را شاهد بودیم. از تمام مسئولان و دست‌اندرکاران جشنواره برای برگزاری چنین جشنواره‌ای تشکر می‌کنیم که واقعاً برای این نوازندگان جوان سنگ تمام گذاشتند. از تمام اجراها لذت بردم، اما از گروه سنی الف نسبت به سایر رده‌های سنی رضایت بیشتری دارم. البته تعدادی از نوازندگان نیز باید زیر نظر اساتید بزرگ آموزش ببینند. بنده در مشهد یک آموزشگاه موسیقی دارم و علاقه دارم موسیقی مقامی تا ابد درست بماند. ضمن اینکه از دبیر جشنواره جناب دکتر اسعدی تقاضا کردم در دوره‌های آینده روایت‌شناسی و روایت‌خوانی را حتماً در برنامه‌های نوازندگان موسیقی خراسان قرار دهند.

او ادامه داد: بنده 45 سال است که مشغول آموزش موسیقی مقامی هستم و در حدود سه هزار هنرجو را با این موسیقی آشنا کردم. جشنواره موسیقی جوان یک رویداد بسیار بزرگ است. وجود چنین جشنواره‌هایی بسیار خوب است. نوازندگان جوان با دلخوشی به جشنواره می‌آیند و اگر به‌عنوان فرد برگزیده هم انتخاب نشوند، باز تلاش می‌کنند در دوره‌های آینده به نتیجه دلخواه خودشان برسند.

جشنواره موسیقی جوان باعث می‌شود نوازندگان به سمت موسیقی نواحی روی بیاورند

حسین ولی‌نژاد نوازنده دوتار خراسانی و عضو دیگر هیئت داوران بخش موسیقی نواحی در بخش موسیقی شمال خراسان در مورد اجراهای روز دوشنبه گفت: کیفیت اجراها بسیار خوب بود. جوانان و نوجوانان بسیار بااستعدادی در این دوره از جشنواره حضور دارند و من به‌شخصه از اجراهای آواز و دوتار و همچنین کمانچه بسیار لذت بردم.

وی افزود: تنها ضعفی که در نوازندگان مشاهده کردم این بود که عده‌ای از آن‌ها چون نخستین بار بود در جشنواره شرکت می‌کنند، روی صحنه دچار استرس شدند و نتوانستند اجراهای خیلی خوبی داشته باشند. عده‌ای نیز اشعاری نامناسب انتخایب کردند. امیدواریم آن‌ها در سال‌های آینده بسیار قوی‌تر وارد این جشنواره شوند.

او تأکید کرد: جشنواره موسیقی جوان بسیار جشنواره خوبی است و بنده بسیار راضی هستم. از همین‌جا به تمام مسئولین جشنواره تبریک و خسته نباشید می‌گویم که به موسیقی بها دادند. امیدواریم این جشنواره ادامه پیدا کند و جوانان بیشتر به سمت موسیقی نواحی روی بیاورند.

جشنواره موسیقی جوان باعث می‌شود نوازندگان پیشرفت چشمگیری داشته باشند

روشن گل افروز دوتارنواز و دیگر عضو هیئت داوران بخش موسیقی نواحی در بخش موسیقی شمال خراسان در مورد اجراهای امروز گفت: کیفیت اجراها بسیار خوب بود و تمام نوازنده‌ها بسیار عالی اجرا کردند. بنده از بخش آواز و دوتار بسیار لذت بردم.

وی افزود: تمام بچه‌ها در این جشنواره فوق‌العاده خوب ظاهر شدند. دومین سال است که عضو هیئت داوران جشنواره موسیقی جوان هستم. خوشحال می‌شوم که این جشنواره هر سال برگزار شود و نوازندگان جوان بیایند و خودشان را محک بزنند. آن‌ها چه مقام بیاورند و چه نیاورند، برای ما مایه سرافرازی و سربلندی هستند. جشنواره موسیقی جوان برای تمام سازها عالی است. وجود چنین جشنواره‌ای باعث می‌شود نوازندگان جوان پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از ۵ مرداد تا ۵ شهریور در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.