سرویس موسیقی هنرآنلاین: نهمین روز از سیزدهمین جشنواره موسیقی جوان در تاریخ چهاردهم مردادماه در تالار رودکی به موسیقی شمال خراسان اختصاص داشت و نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی مقابل داوران نواختند.

روشن گل‌افروز، حسین ولی نژاد و محمد یگانه اعضای هیئت داوران موسیقی شمال خراسان بودند و در این روز به قضاوت پرداختند.

تالار رودکی در این روز از نوازندگان شمال خراسان در بخش‌های دوتار، آواز و دوتار، کمانچه و دایره میزبانی کرد.

قسمت اول این روز با اجراهای دوتار گروه سنی الف آغاز شد. سامه قدیمی نخستین شرکت‌کننده دوتار از رده سنی الف بود که به روی صحنه آمد و به اجرای قطعات خود پرداخت. پس از او فرهاد اسلامی، امیرحسین حسین زاده، علیرضا ملکی، نیما جمشیدی، محمد پاکبازمیاب، احمد اعتمادی پور، سیپان سپاهی لائین، رضا مهرابی ورگ و سروش نظری شیروان از این رده سنی و مصطفی اسلامی، جابر دلربائی، فرشاد علی نژاد چری، ساناز جنگجو، مبینا خواجه نژاد، اسماعیل شهرامیان، الهه اسدی جعفرنژاد، سهراب بابازاده، مهدی قربانی و امیرمحمد عیسی زاده از رده سنی ب به‌نوبت به روی صحنه حاضر شدند و مقابل هیئت داوران قطعات خود را اجرا کردند.

قسمت دوم روز نهم جشنواره، به ساز دوتار گروه سنی ج اختصاص داشت. در ابتدا مهدی کمالی به روی صحنه آمد و به اجرای قطعات خود پرداخت. پس از او، شهاب رضازاده، ابراهیم ابراهیم‌زاده لاین، بامداد غفاری، سیروس مهاجر یامی، ذبیح‌الله احمدی اول، سامان فیروزه، موسی یوسفی گوگدره، اعظم کارگرفلاح، محمد جعفری و مجتبی حیدری به‌نوبت به روی صحنه حاضر شدند و مقابل هیئت داوران اجراهای خود را انجام دادند.

قسمت سوم و پایانی روز نهم جشنواره، به آواز و دوتار، کمانچه و دایره اختصاص داشت و در ابتدا در بخش آواز و دوتار، علی‌اکبر حداد کارگر گلیان، محمدمهدی ولی نژاد، ژیکان سپاهی لائین، مهدی عقیقی، سید پدرام خلیق، امیرحسین حسین زاده، رحمان خوشوقت علی‌آبادی و علی انصاری لائین از رده سنی الف و رامین نوروزی، سعید هوشمند، صادق غلامرضا زاده تنسوان، وحید طاهری، جلیل خانی علی‌آبادی، مجید الیاسی، فرشاد علی نژاد چری و سید محمد جلالی نژاد از رده سنی ب و همچنین مظاهر حدادیان فاروجی، غلامحسین غلامی و احسان تصدیقی از رده سنی ج به‌نوبت به روی صحنه حاضر شدند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

بخش سوم اجراها با اجراهای ساز کمانچه ادامه پیدا کرد و فرهاد اسلامی از رده سنی الف و جابر دلربائی از رده سنی ب شرکت‌کنندگان این بخش بودند. پس از اجرای این دو نوازنده، نوبت به بخش دایره رسید و در ابتدا، فاطمه رمضانی از رده سنی الف به روی صحنه آمد و پس او، بهار برادران آجیلیان از این رده سنی و مهدی قربانی از رده سنی ب و عاطفه هاشم زاده از رده سنی ج دیگر شرکت‌کنندگان این بخش بودند.

سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از ۵ مرداد تا ۵ شهریور در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.