سرویس موسیقی هنرآنلاین: هفتمین روز سیزدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان در روز شنبه 12 مرداد به هنرنمایی نوازندگان جوان سیستان و بلوچستان با سازهای قیچک، بنجو، دونلی، تنبورک، رباب، دهلک، سرنا و دهل اختصاص داشت و نوازندگان راه‌یافته به مرحله نهایی، در مقابل هیئت داوران متشکل از محمد اسحاق بلوچ‌نسب و خداداد شکل‌زهی قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

در ابتدای اجراهای این روز نوازندگان ساز قیچک در دو رده سنی الف و ج به رقابت با یکدیگر پرداختند. سهیل زنگ‌شاهی از رده سنی الف نخستین شرکت‌کننده این بخش بود و پس از آن، محمدشریف شکل زهی از این رده سنی و همچنین پیام مرادی و مهرداد بامری از رده سنی ج به‌نوبت به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

بخش بعدی اجراها به ساز بنجو اختصاص داشت و مهدی بلوچی تنها شرکت‌کننده از رده سنی الف در این بخش بود. پس از او حبیب‌الله داوودی، حمیدالله سیدزاده، خسرو شهنوازی و محمد صالح سیاهانی از رده سنی ب و همچنین مسلم نیک نژاد، مصطفی نیک نژاد و مصطفی سامی از رده سنی ج به اجرای قطعات خود پرداختند.

پایان‌بخش اجرای بخش نخست روز هفتم جشنواره، به ساز دونلی اختصاص داشت و عیسی بلوچ از رده سنی ج تنها شرکت‌کننده این بخش بود.

سئانس دوم و پایانی روز هفتم جشنواره به سازهای آواز و تنبورک، رباب، دهلک، سرنا و دهل اختصاص داشت. بخش تنبورک و آواز به دلیل غیبت شرکت‌کننده این بخش برگزار نشد. بلافاصله اجراهای بخش رباب آغاز شد که محمد صالح سیاهانی و حمیدالله سیدزاده از رده سنی ب و یاسین حدیدی از رده سنی ج به‌نوبت به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

در بخش دهلک، محمد فاتح داوودی نژاد و محمدرضا آباد از رده سنی الف، محمد خسروی مقدم و ایرج داوودی از رده سنی ب به‌نوبت مقابل هیئت داوران قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

بخش سرنا و دهل نیز به دلیل غیبت شرکت‌کنندگان این بخش برگزار نشد.

ژان دورینگ موسیقی‌دان و نماینده انجمن فرانسوی موسیقی ملل و محمدرضا درویشی مشاور دبیر جشنواره در بخش موسیقی نواحی از جمله مهمانان روز هفتم جشنواره موسیقی جوان بودند.

سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از ۵ مرداد تا ۵ شهریور در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.