به گزارش هنرآنلاین، آلبوم "نگار" با خوانندگی سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی و آهنگسازی شایان کریمی عصر روز دوشنبه در شهر کتاب الهیه در تهران رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم ویدئویی از عقیلی و کریمی پخش شد که این دو هنرمند درباره تولید این اثر توضیحاتی را ارائه دادند.

عقیلی در بخشی از صحبت‌هایش درباره آلبوم جدیدش گفت: از روز اول که قطعه "نگار" را شنیدم آن را دوست داشتم و اصلاً همین قطعه باعث شد که خواندن این مجموعه را بپذیرم. قطعه "برگ‌ریزان" در این آلبوم را به استاد ناصر ملک‌مطیعی تقدیم کردیم که دیگر قطعه مورد علاقه من است. این مجموعه بعد از انتشار قطعاً یکی از موفق‌ترین آلبوم‌ها خواهد شد. آهنگسازی آلبوم را آقای شایان کریمی هنرمند جوان و 30 ساله بر عهده داشته که از جوانان بسیار مستعد است. برخی تنظیم‌های این اثر در ابتدا برای من تازگی داشت، حتی قطعه‌ای که در آن گیتار الکتریک استفاده شده است. ابتدا کمی در‌این‌باره موضع داشتم ولی به‌مرور و با چند بار گوش دادن حس کردم که اثر زیبایی خاصی به لحاظ شنیداری دارد و قبول کردم آن را بخوانم.

کریمی نیز درباره "نگار" گفت: این آلبوم یکی از متفاوت‌ترین آثاری است که من کار کرده‌ام. به جرئت می‌توانم بگویم متفاوت‌ترین اثر با صدای آقای عقیلی هم هست. در این آلبوم و در حوزه موسیقی تلاش کرده‌ایم فضایی کاملاً ساختارشکن را تجربه کنیم. مراحل تولید این آلبوم حدود چهار سال پیش آغاز شد. در مقاطعی و پس از شنیدن قطعاتی از آلبوم، آقای عقیلی از برخی قطعات که در تنظیم آن‌ها از گیتار الکتریک استفاده شده بود، کمی نگران بودند و مقاومت می‌کردند که تنظیم تغییر کند. ولی به‌مرور ماجرا عوض شد و این قطعه یکی از بهترین آثار این آلبوم شد.

در ادامه عقیلی روی صحنه آمد و رو به حضار گفت: خوشحالم که آلبوم "نگار" می‌تواند به بخشی از خاطرات مردم در گوشه ذهنشان تبدیل شود. همان‌طور که در ویدئوی قبلی اشاره شد قطعه "برگ‌ریزان" در این آلبوم به ناصر ملک‌مطیعی یگانه استاد سینمای ایران تقدیم شده است. دوست داشتیم در زمان زنده بودن استاد این اثر منتشر می‌شد و خیلی هم برای آن تلاش کردیم ولی زمان تولید اثر طول کشید. یاد استاد ملک‌مطیعی تا همیشه در دل تمام مردمان ایران‌زمین خواهد ماند. می‌فرماید که: بعد از وفات تربت ما در زمین مجوی/ در سینه‌های مردم عارف مزار ماست...

عقیلی در ادامه قطعه "ایران" را به‌صورت زنده اجرا کرد. سپس کریمی روی صحنه آمد و رو به حضار گفت: آلبوم "نگار" را با افتخار آهنگسازی کردم و قطعاً نقطه عطفی در کارنامه هنری من است.

عقیلی در آخرین بخش صحبت‌های خود در مراسم رونمایی گفت: تقریباً هر روز آثار و قطعات زیادی از سوی هنرمندان جوان برای همکاری با بنده ارسال می‌شود و ما هم گوش می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم. ولی وقتی آقای شایان کریمی قطعه "نگار" را برای اولین بار برای من فرستادند، 26 ساله بودند. من با تصور این که به هر حال کار یک جوان تازه‌کار است به اثر گوش کردم. به‌مرور توانستم با آن ارتباط برقرار کنم و در همفکری با همسرم متوجه شدم که ایشان هم با کار ارتباط برقرار کرده است. الان در مصاحبه‌ای از من پرسیدند که چرا با جوانان کار می‌کنی؟ و من هم در پاسخ گفتم که چه اشکالی دارد؟ شاید اثر یک فرد 10 ساله بتواند همه‌گیر شود و به موفقیت برسد. استاد پرویز یاحقی در سن 18 سالگی اثر "امید دل" را برای استاد آواز ایران استاد غلامحسین بنان ساخت و در آن زمان کشور با این اثر تکان خورد. قطعاً سن و سال ملاک خوبی برای فعالیت هنری نیست. اساتید بسیاری مثل استاد فرهاد فخرالدینی، ارشد طهماسبی، فریدون شهبازیان و کیوان ساکت دست من را گرفتند و وقتی من 16 سالم بود به من لطف داشتند. آن‌ها آن زمان از من حمایت کردند و من امروز در این جایگاه هستم. من حمایت از جوانان را وظیفه خودم می‌دانم.

آلبوم "نگار" در هشت قطعه تولید شده که تمامی اشعار از سروده‌های سعید رمضانی است. این آلبوم به همت انتشارات "شمع و مه" و انتشارات "آماج هنر" تهیه و تولید شده است و از امروز در اختیار دوستداران موسیقی قرار گرفته است.