سرویس موسیقی هنرآنلاین: اولین کنسرت ارکستر تازه تأسیس فیلارمونیک برج میلاد 12 مرداد با حضور لوریس چکناواریان، فؤاد حجازی و آرش امینی، با اجرای آثار برجسته مفاخر شهر تهران چون فرهاد فخرالدینی، حسین دهلوی و... همچنین آثاری اجرانشده از موسیقی کلاسیک در مرکز همایش‌های برج میلاد به روی صحنه می‌رود.

‎آرش امینی رهبر این ارکستر درباره این برنامه به هنرآنلاین گفت: روند راه‌اندازی ارکستر فیلارمونیک برج میلاد تهران از چندی پیش با پیگیری مدیرعامل محترم برج میلاد و پیگیری مستمر همکاران خستگی‌ناپذیرم در برج میلاد و همکاری‌های ارزنده دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و از همان زمان ارکستر شروع به شکل‌گیری کرد.

‎او ادامه داد: این ارکستر در چارچوب مأموریت فرهنگی شهرداری تهران شکل گرفته است. در اولین اجرا روز 12 مرداد یک ارکستر بزرگ متشکل از 80 نوازنده باتجربه و توانای ایرانی در برج میلاد تهران روی صحنه می‌رود. در این کنسرت من به‌عنوان رهبر افتخار همکاری با لوریس چکناواریان به‌عنوان رهبر مهمان را خواهم داشت.

‎او تأکید کرد: یکی دیگر از اهداف ما در این گروه، استفاده از رپرتوار تمام آهنگسازان معاصر ایرانی است. محدودیت سنی برای اجرای آثار در نظر گرفته نمی‌شود، به صورتی که هم از آهنگسازان جوان و هم از آثار آهنگسازان قدیمی استفاده خواهد شد. در کنسرت پیش رو قطعه‌هایی ساخته لوریس چکناواریان، امیر بکان، فرهاد فخرالدینی، شاهین فرهت، محمد سریر و حسین دهلوی با عنوان مفاخر شهر تهران اجرا خواهد شد. یکی از اتفاقات جالب در اولین کنسرت ما حضور استاد حسین دهلوی در کنسرت است. ایشان با وجود بیماری و کهولت سن افتخار می‌دهند و در اولین اجرای ما شرکت خواهند کرد.

‎امینی همچنین گفت: دیگر هدف ما اجرای آثار کلاسیک غربی است، با این تفاوت که آثاری اجرا خواهند شد که یا شنیده نشده‌اند یا خیلی پیش‌تر اجرا شده‌اند. همچنین روال انتخاب این قبیل آثار در برنامه‌های ما کمی متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال در برنامه‌ پیش رو "فوگ بزرگ" باخ که تا به حال در ایران اجرا نشده و در عین زیبایی و شکوه بسیار پیچیده است، اجرا خواهد شد. امیدوارم شنوندگان به‌ویژه از اجرای این قطعه لذت برده و به قدرت و مهارت هنرمندان و نوازندگان ارکستر شهرشان بیشتر واقف شوند.