سرویس موسیقی هنرآنلاین: ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری و رهبری شهرداد روحانی در تازه‌ترین کنسرت خود شامگاه چهارشنبه و پنجشنبه دوم و سوم مرداد در تالار وحدت به صحنه رفت و موسیقی متن برخی از فیلم‌های منتخب دنیای سینما را اجرا کرد.

در ابتدای این کنسرت شهرداد روحانی ضمن خوشامدگویی به حضار، گفت: ارکستر سمفونیک تهران در سه سال گذشته شب‌هایی را به اجرای قطعات آهنگسازان ایرانی اختصاص داد و امسال هم حتماً مجدداً اجرا خواهیم کرد. همین‌طور شب‌هایی را به موسیقی متن فیلم‌ها اختصاص داده‌ایم که از امشب این اجراها را خواهیم داشت.

در ادامه قطعاتی از فیلم‌های "برباد‌رفته"، "روانی" و "مأموریت" اجرا شد.

روحانی پس از اجرای قطعه‌ای از فیلم "ای تی: موجود فرازمینی" توسط ارکستر سمفونیک، گفت: قطعه‌ای که هم‌اکنون قرار است اجرا کنیم، کنسرتو گیتار "رودریگو" است. در این قطعه گیتار نقش اصلی را دارد اما ساز کُر آنگله نیز نقش مهمی دارد که خانم نازنین احمدزاده قرار است این ساز را بنوازد. سیاست ارکستر سمفونیک تهران از زمانی که بنده مسئولیت آن را بر عهده گرفته‌ام، این است که چهره‌های بااستعداد جوان و نوجوان را معرفی کنیم و در سه سال گذشته بارها این کار انجام شده است.

وی افزود: همچنین ما امشب یک سولیست بسیار جوان به نام هومن بهزادی داریم که تنها 10 سال دارد. من در 10 سالگی وارد هنرستان موسیقی شدم اما او در این سن قرار است در ارکستر سمفونیک تهران سولو بنوازد. او از پنج سالگی نواختن گیتار را آغاز کرد و پدرش معلم او بوده است. این نوجوان از شهرستان قائنات در استان خراسان جنوبی می‌آید.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد در کشورمان استعدادهای بسیار زیادی داریم، اما متأسفانه بسیاری از ما از این استعدادها بی‌خبر هستیم، اما بنده و ارکستر سمفونیک تهران تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم که این استعدادها را کشف و معرفی کنیم.

پس از صحبت‌های شهرداد روحانی، قطعه کنسرتو گیتار "رودریگو" اجرا شد که بسیار مورد تشویق حضار داخل سالن قرار گرفت.

اجرای قطعه "گلادیاتور" ساخته هانس زیمر پایان‌بخش پارت نخست این کنسرت بود. با شروع پارت دوم، قطعه‌ای از فیلم "بن هور" ساخته میکلوش روژا آهنگساز مجار توسط ارکستر سمفونیک تهران اجرا شد.

در ادامه این کنسرت قطعاتی از موسیقی فیلم‌های "دور دنیا در هشتاد روز"، "محمد رسول‌الله"، "آرواره‌ها"، "بیرون از آفریقا" و آثار نینو روتا آهنگساز ایتالیایی و سازنده موسیقی متن فیلم "پدرخوانده" اجرا شد.

در پایان این کنسرت روحانی یک سورپرایز برای هواداران داشت. ارکستر سمفونیک تم اصلی موسیقی متن سریال کارتونی "پلنگ صورتی" ساخته هنری مانچینی را برای هواداران اجرا کرد که به‌شدت مورد تشویق حضار قرار گرفت.

محمدرضا کریمی (کنسرت مایستر و نوازنده ویولن یک)، امیر مینوسپهر، فرزاد صیدی، آرش اسدنژاد، عرفان شریف زاده، عاطفه سادات حسینی، احسان شامی، فرشاد شیرانی، هومان جلالت، بهار فلسفی، محمدحسن ده لاری و سارا نادری (ویولن یک)، عمادرضا نکویی، مونیکا لران، مهوش عسگری، علیرضا چهره قانی، پیمان شامی، عرفان وکیلی، موژان میرزایی، محمدعلی غریبی، نگین حاتمی، سارا بیرامزادگان و علیرضا گلستانه (ویولن دو)، کاوه تسعیری، امین زمان خان، پژمان اختیاری، زهرا عبدالله زاده، آتنا زنگنه، الهام عادلی زاده، طناز اوستاد اسداللهی، سیده صبا صفوی و مسعود پوربخت (آلتو)، ماکان خویی نژاد، بهرنگ معتمدی، هستی حامد سپاسی، سهراب ملک زاده، پارسا هادی، شهرزاد مجد، میرنوید حمیدی و کیانمهر کشاورز (ویولنسل)، پورنگ پورشیرازی، مهدی کلانتری، پروانه انارکی، رضا دستفال، فرشید پاتینیان و محمدرضا جبار (کنترباس)، شهرام رکوعی، مه سیما فلاحی و غزاله میرزا زاده (فلوت)، آرین قیطاسی و نازنین احمدزاده (ابوا)، مینلی دانلیان و یلدا احسانی (کلارینت)، علیرضا متوسلی داراب و فرشاد محمدی (فاگوت)، فرشاد شیخی، لیلا بازغی کیسمی، نرگس تقی پور، سیامک میردادیان و آرش رضویان (هورن)، علی ضرابی، کامیار ماندگاریان و علیرضا میرآقا (ترومپت)، سیامک کریم پور و سپهر عباسی (ترومبون)، رامین براتی (ترومبون بأس)، محمدرضا پناهی نژاد (تیمپانی)، کاوه میرحسینی، آرمین خیردان و ماهان ببری (سازهای ضربی)، طناز بیگی و مردیت موسسیان (هارپ) و فروغ فضلی (پیانو) اعضای ارکستر این کنسرت را تشکیل می‌دادند.