سرویس موسیقی هنرآنلاین: پنجمین فستیوال شب‌های موسیقی از 19 تیر تا 30 مرداد با حضور تعدادی از گروه‌های موسیقی در قالب کنسرت‌های نواحی، اصیل ایرانی و.. توسط موسسه فرهنگی هنری آوای حنانه در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است.

کامران همت‌پور تهیه‌کننده، ناشر و مدیر برگزاری فستیوال شب‌های موسیقی که خود با گروه حنانه در این رویداد حضور دارد به هنرآنلاین، گفت: برای امسال طوری برنامه‌ریزی شد که گروه‌های نه چندان شناخته‌شده، اما باکیفیت در فستیوال شب‌های موسیقی روی صحنه بروند. فستیوال از 19 تیرماه با اجرای نوید اربابیان آغاز شد. در ادامه اجراها، در 21 مرداد گروه وهاران به سرپرستی مهرداد زرینی از کردستان، 23 و 24 مردادماه گروه حافظ به سرپرستی میرفرساد ملک‌نیا، روز 28 مردادماه گروه حنانه به سرپرستی من و 30 مردادماه گروه پیل‌دم به سرپرستی ژوبین عسگریه روی صحنه می‌روند.

این آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده‌ سه‌تار اضافه کرد: قیمت بلیت‌ها 80 و 100 هزار تومان تعیین شد که با کسر هزینه سالن و اختصاص 60 درصد سهمیه به گروه، بقیه درآمد حاصله صرف مردمان زلزله‌زده می‌شود. در کل سعی کردیم قیمت اجراها مناسب باشد.

او درباره اجرای گروه حنانه در پنجمین فستیوال شب‌های موسیقی توضیح داد: به مناسبت عید غدیر قطعات قدیمی را با تنظیم جدید در دستگاه ماهور، شور، چهارگاه، بیات و اصفهان بازخوانی می‌کنیم. ارکستر نیمه مجلسی و سنتی در کنار یک کوارتت زهی برنامه اجرا می‌کند. قطعه لکی "بزران" را هم اجرا می‌کنیم. این قطعه‌ حدود 50 سال پیش با صدای رضا سقایی استاد پیشکسوت لرستان خوانده شد و ما اجرای جدید را به او تقدیم خواهیم کرد.

همت‌پور گفت: اگر مجوزهای لازم طبق زمان پیش‌بینی‌شده ما صادر شود، گروه حنانه در نیمه دوم سال به مناسبت سی‌امین سال تأسیس گروه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

او در پایان گفت: با وجود کمک و حمایت مسئولان وزارت ارشاد، تقاضا دارم تسهیلات بیشتری به گروه‌هایی مانند حنانه شامل محلی، سنتی و.. داده شود.